Äidit, kuinka usein huolehditte ulkonäöstänne?
onko teillä raspatut , pehmeät jalat ja kauniit varpaankynnet, entäs hiukset ja vaatteet? onko kulmakarvasi siistit, entäs sääri- ja kainalokarvasi?
itse en ymmärrrä naapuria jolla kuluneet kynsilakat varpaissa ja karvat rehottaa ja tukka sutaistu miten sattuu.
Itse olen 4 lapsen äiti ja kotona . Minulla on hoidetut kynnet yms. en voi ymmärtää ettei ole aikaa...
Kommentit (5)
Mä taas en laita itseeni ollenkaan, mulla 3 lasta, mutat en laittanut itseäni edes silloin kun lapsia ei ollut.
-Joka päivä laitan hiukset jotenkin,ainakin föönaan muotoon jos en muuta
-Meikkaan kevyesti työpäivinä ja tilaisuuksissa,juhliin hienommin
-Karvat ajan heti kun huomaan sängen
-Kulmat värjään ja nypin kun on tarvetta
En ymmärrä lasten yhteyttä siistiin tai epäsiistiin olemukseen.
Joillekin ei ole tärkeää miltä näyttää ja toisille on.
Jalat ja varpaankynnet eivät jaksa kiinnostaa, raspaan silloin kun jaksan (syytä olisi useammin). Kynsilakkaa en käytä sormiin enkä varpaisiin.
Kynsiä en hoida pahemmin, sillä työssäni ne kuluvat ja menevät piloille kuitenkin.
Säärikarvoja en ajele, en koskaan käytä hametta. Kainalokarvat ajelen tarpeen mukaan ehkä kuukauden parin välein (kasvavat niin hitaasti, ettei koskaan tule esim. sänkeä).
Suihkussa käyn joka päivä, föönaan hiukset ja meikkaan. Kulmia nypin muutaman kerran viikossa, värjäys noin 3 vkon välein. Vaatteet on aina siistit, ylipainoa tosin on hieman, mutta se ei ole lisääntynyt lasten myötä.
Kainalot raappaat toisinaan. Partakarvoja nypin lähes päivittäin tosin ne alkaa jo pisimmät olla 1.5 sentin luokkaa, että mietin otanko vahalla pois. Pisimmät on ihan vaaleita ja lyhyemmaät karvat mustia. Niitä mustia mä yleisimmin nypin. Jalkoja en ole huoltanut oikeastaan koskaan. On ne kovat ja koppurat, mutta en mä jalkojani tuijottele joten mitä niistä. Kynnet leikkaan varpaista pari kertaa vuodessa. Oikeastaan mua ei kiinnosta. Miksi pitäisi?
Mutta en minäkään sitä hoitamattomuutta lapsiin sitoisi.
Itse ajelen aina karvat (sääret, kainalot, bikiniraja), huolehdin yleisestä hygieniasta ja kynteni ovat aina siistit (en tee mitään manikyyrejä viimeisen päälle, mutta leikkaan, viilaan ja lakkaan). Meikkaan kevyesti päivittäin ja katson todellakin, mitä pistän päälleni (tilanteen mukaiset, mutta aina mielestäni kivan näköiset vaatteet), huolehdin kiloistani ja kroppani kunnosta.
Paremmin meikkaan sitten juhliin ja tilaisuuksiin, joskus ihan itseni ja miehen iloksi viikonloppuillallisille kotonakin. Silloin laitan myös pitkät hiukseni jotenkin (papiljotit, kampaus tms.), muulloin pitkä tukka rennosti ponnarilla tai sotkunutturalla.
Itse ainakin nautin pienestä panostuksesta ulkonäköön, en koe sitä mitenkään velvollisuudeksi tai kuormittavaksi asiaksi. Aikaa löytyy aina -ainakin pieni hetki - sille, mille haluaa. Mutta kukin täplää tyylillään.