kuinka paljon maksaa kura-asu kaupassa?
sori kun kyselen tällasta, mutta kun täällä tiedetään kaikki asiat enkä jaksa lähteä kauppoihin.
eli paljonko maksaa esim. rukan kura-asu (housut ja takki), pientä kokoa eli 80-86 cm. kattelin huuto.netissä ja aika kovia hintoja siellä huudellaan.
kiitos jos joku jaksaa vastata
a, pihiyden, vaivan ja ekologisen välimaastossa
Kommentit (5)
vyötärömallisista housuista maksoin marketissa 7,90 ja takista 12,90. Nämä jo isomman lapsen kokoja. Mielestäni laadukas ja edullisempi vaihtoehto Rukalle. http://www.aartolahti.com/
Kuravaatteet ovat kyllä juuri sellaista tavaraa, jota kannattaa hankkia kirppareilta. Meillä on kirppareita harrastavalle mummolle jatkuvasti " tilaus" päällä.
koska meillä esikoinen kyseessä ja itse en noista kirppareista välitä. Kumisaappaista ei olla maksettu kuin 10 euron verran, siis ei olla ostettu nokialaisia, koska loppupelissä käyttö, ainakin meillä vaikka tyttö päiväkodissa, aika vähäistä. Panostan ennemmin kuihin kenkiin.
Aikaisemmin olen ostanut noita Rukan kuravaatteita. Yksi Muumin sadetakkikin on, ja ihan hyvin sekin on kestänyt. Nyt ostettiin Seppälästä kuravaatteet (kiva leppäkerttusadetakki) ja hintaa taisi olla n.25 euroa (henkselihousut ja takki). Siellä noi kuravaatteet muutenkin kivan näköisiä, ja ihan laadukkaan oloiset. Itse suosin henkselihousuja. Ja tosiaan olen aina ostanut numeroa isommat kuin muut ulkoiluvaatteet, siten mahtuvat noiden muiden vaatteiden päälle tarvittaessa.
Sieltä kauttahan saisit varmasti tarjouksia. Itse en jaksa lapsilta pieneksi jääneitä kuravaatteita yms. kiikuttaa kirpparille, joten noita vauvan ostetaan -ilmoituksia seuraan ja myyn sitä kautta. Eikä hinnat ole niin hurjia kuin huuto.netissä.
Viimeksi taisin maksaa sadetakki+kurahousut yhdistelmästä n.14euroa (sadetakissa fleeseä kauluksessa, hihansuissa ja hupussa), olisiko ollut säästöpörssin joku erä. Lisäksi kurahanskoja olen löytänyt 2,5eurolla (ja rukankin 4,5euroon alesta). Nokian talvikumppareista olen maksanut n.11euroa. Citymarketin Calippoja vuorettomana saa yleensä 5eurolla.
Rukan kurahousut ja takki maksavat yleensä kumpikin sen 14euroa, mutta niitäkin on välillä löytynyt välillä alesta alle 10euron. Meilläkin löytyy lisäksi jotain Muumin sadevaatteita alesta (en muista enää hintaa), Aaltolahtea ja jotain Seppälän sadevaatteita, ovat kyllä yleensä aika paljon halvempia kuin Rukan sadevaatteet. Ja rukan sadevaatteissa olen kypsynyt kurahanskoihin, joissa sauman vierestä kuluvat pienen pienille rei-ille hetkessä ja olen todennut että muut kurahanskat eivät ainakaan ole huonompia, mutta ovat usein halvempia ja jotkut jopa tosiaan paljon parempia.
Meillä Rukan uuttavastaavat kuravaatteet on saatu tähän mennessä kirpparilta, hintaa 2-5e/kpl. Ja nyt mennään jo koossa 122cm. Minusta on ihan tyhmää ostaa noita uutena. Sama juttu kumisaappaissa: kulumattomia, uuttavastaavia Nokian kumppareita on aina käytetty ja nekin on ostettu kirppareilta.
Ja koko 80cm on tod. näk. teille liian pieni, jos lapsi nyt muuten käyttää kokoa 80cm. Sopiva kura-asu on aina vähintään yhtä kokoa isompi.