Oikeastiko raahaatte ulkomaanreissuille lapsille purkkiruoat Suomesta mukaan? Miksi? Olen makin yhdeksi paivaksi jotain mukaan roudannut, mutta etta koko matkalle. Se menee vahan
Kommentit (80)
olisi vauvanruoka muka jotain harmaata mautonta mössöä. Tais nyt olla vaan äipällä kauhea koti-ikävä :)
Todellakin aika hirveää mössöä olivat, eikä kelvanneet meidänkään lapselle. Mulla ei ole tapana pitää vauvoja nälässä vaan mieluiten annan sitä ruokaa mikä kelpaa, pääsemme kaikki lomillamme helpommalla kun ei tarvi kuunnella pahantuulista ja nälkäistä lasta.
Varsinkin lihasoseet. Mutta oma maa mansikka, eikös niin :)
Mä en kyllä tajua tuota listeriavaaraa. Eiköhän se vaara ole nyt ihan samanlainen niissä espanjalaisissa vihanneksissa, jota voi ostaa lähimarketista Suomessakin? Suomeenhan tuodaan suurinpiirtein euroopan huonoimmat vihannekset, kun täällä kelpaa kaikki...
Eikö se listeria kuitenkin häviä keitettäessä? Jos kunnon ravintolaan menee, niin kyllä siellä on aina meille onnistunut perunan, porkkanan tms. keitto ja soseutus lapselle. Saadaan jopa ilman suolaakin jos niin halutaan.
Esim. Espanjassa purkki jossa on " kanaa ja vihanneksia" on soseutettu venyväksi, täysin sileäksi ja harmahtavaksi mössöksi.
En ole se, joka otti tämän asian puheeksi, mutta olen kyllä kokeillut.
Ihme väittely taas, mitä se ketään rassaa jos joku viitsii raahata ruoat mukanaa ja joku toinen tykkää keitellä perunaa huoneistohotellissa ikkunat huurussa ja sitten kolmas syöttää paikallisia purkkeja ja yksi taas nautiskelee illasta ravintolassa ja lappaa samalla lasagnea kiljuvan kersan suuhun. Ei se sinun lomaasi pilaa.
Siis onhan Suomessakin 6kk lihasoseet täysin sileää, venyvää, harmaata laastia? What' s the difference?
Saahan niitä perunoitaan keitellä koko loman jos tahtoo mutta kaikki ei tahdo. Itse en ole ollut purkkiruokaikäisen kanssa ulkomailla, mutta todennäköisesti olisin ottanut muutaman purkin mukaan. Meillä ainakin kesti useamman päivän tottua johonkin uuteen makuun, joten se niistä vieraista ruuista sitten esim viikon matkalla.
Minusta myös varmin tapa pilata matkansa on se, että ostaa kaiken tarvittavan sitten paikan päällä. Riittävän monta kertaa olen jättänyt esim uikkarit tai aurinkorasvat kotiin, kun sieltä saa niin helposti. Totuus on joskus ihan toinen ;)
Tuosta perunoiden keittämisestä vielä: itse olin kanssa joskus ihan fanaattinen keittelijä ja halveksin syvästi kaikkia purkkiruokien syöttäjiä. Lomaillaan paljon purjeveneessä luonnonsatamissa, ja ainut keittomahdollisuus on nuotio. Yhden kesän touhusin niiden porkkanoideni kanssa pää höyryten ja sädekehäni oli muutaman viikon jälkeen niin suuri että en meinannut mahtua takaisin veneeseen. Voitte uskoa että jaksoin sitä tasan yhden kesän esikoisen kanssa ;) Ymmärrän kyllä miten tärkeäksi kaikki lomakeittelijät olonsa tuntevat.
Suomessa ei ole pakko syödä sitä harmaata, sileää lihamössöä - tiedän kyllä tapauksen - koska tarjolla on kymmeniä vaihtoehtoja. Mutta: Etelässä super mercadossa on usein tarjolla tasan yhtä tai kahta vauvan ruokaa ja kun se ei kelpaa, se ei kelpaa. Esim. Suomessa on ihan ok tomaattipohjaisia purkkeja, risottoja, pastoja ja kanaruokia - vain possu ja nauta saadaan täälläkin sellaiseksi liisteriksi. Ja puhun nyt yli 6 kk ruoista, etelässä ei tällaisia eroja tunneta.
That´s the difference.
joten tuleppa sinä tänne katsomaan elämää ja jätä ruusuiset lasit kotiin. niin ja olen 2 lastani täällä synnyttänyt.
ei marokkolaisetkaan halua nähdä sinua.
purkkiruoka tai itse perunoiden keittely, oikeesti hei!
Me käydään reissuilla aina iltaisin ravintolassa syömässä ja ylläri-pylläri: ravintolat tarjoavat myös pienille lapsille ruokaa. Ja melkein mitä vaan keksii pyytää.
Viette sitten varmaan kouluikäisillekin saarioisten maksalaatikot mukana, älyttömän kätevää.
" Kotimainen" purkkiruoka on niiiiin terveellistä.
En mäkään tajua, miksi meidän vauvan mielestä kotimainen vauvaruoka on niiiiin paljon parempaa kuin etelä-amerkkalainen. Ihan outo suomifani. Muutenkaan ei oikein tykännyt helteestä, eikä varsinkaan tummista ihmisistä. Taitaa olla rasisti?
ja täällä on tarjolla purkkiruokia vain noin paria erilaista ja ne on karmean hajuisia ja makuisia! Hedelmäsoseita on jokunen ja ne ilmeisesti on ihan maistuvia. Sitten täällä käytetään paljon kaupasta ostettavia tinapurkeissa olevia jauheita, joihin vesi lisäämällä saadaan erimakuisia vauvojen kreemejä, vellintyyppisiä. Ne on ihan hyviä ja maistuvia, makeita välipaloja tosin.
Mutta nuo pari purkkiRUOKAA. Karmeita. Suomessa lomalla käydessämme toimme sieltä tänne erilaisia purkkiruokia tytölle vaihteluksi, suomalaiset vauvanmuonat on ihan herkullisia.
tosiasiassahan ne on ihan karmeita mössöjä
kun muu perhe voi ostaa vaikka patongit tai juoda kupit kahvia ja odottaa illalliseen, jolloinka vauva jo nukkuu. Ja että tilaisin vauvalle ravintolasta oman annoksen? Heh. Siis VAUVALLE.
otamme vauvalle ruuat täältä mukaan (keskisessä euroopassa asustellaan). Suomalaiset ruuat ovat epäilyttäviä ja hedelmäsoseet ovat hirveän MAKEITA, kuin hilloa söisi...!!!
Ja taas päästiin alkuun:
" ja vauva ei voi syödä perunaa, porkkanaa.."
Kuten jo todettu - kyllä voi, erinomaisesti. Kaikki vaan ei jaksa alkaa keittelemään niitä perunoita ja sössäämään niiden kanssa. Tai vaihtoehtoisesti juoksemaan kolmesti päivässä tilaamaan puolikkaan perunan ja kaksi porkkanaa jostain ravintolasta.
kun kyse on selvästi vanhempien asenteesta, eihän meijän maija voi syödä tätä ULKOMAALAISTA Nestlen purkkiruokaa kun se on niiiiiiin kauheeta ja niiiiiiiin erilaista ja siinä voi olla listeria ja loma menee pilalle ja ja ja.... Kannattais ehkä lomailla vaan härmässä kun on noin vaikeeta.
Siis vauvalle (=alle 1 v). isommat syö paikallisia kuten vanhemmatkin.
Jonnekin Kanaria tyyppiseen lomakylään on yksinkertaisesti simppeleintä ja todellakin halvinta viedä vaipat ja ruoat mukana - jos nyt puhutaan jostain viikon matkasta. Kanarialla olen aina ollut jossian in the middle of nowhere blue villagessa, jossa on yksi minikokoinen supermarket jossa paketti pamperseja maksaa 25 e ja ruokaa on ehkä kolmea lajia, korviketta ei ollenkaan.
Paljon rahaa suurempi syy on helppous: vedän pyörällisen laukun lentokentälle, nostan sen hihnalle. Kohteessa vedän laukun bussille ja bussilta sitten huoneeseen. Ja sitten ei loppulomalla tarvitse vauvan ruokia miettiä sen enempää, kunhan muistaa lappaa suuhun.
Ihana idea tuo ostaa ravintolasta keitettyä perunaa ja porkkanaa ja sitten sörssäillä sitä siellä :) Jos viitsii niin ihanaahan se on, itse en viitsi, enkä ole tullut kökkimään hotelihuoneistoon. En myöskään jaksa alkaa taistelemaan vauvan kanssa ruoasta lomalla.
Aika paljon ollaan reissattu mm. Italiassa, Kreikassa ja Espanjassa ja vielä missään paikallinen Nestle mättö ei ole saanut aikaan riemun kiljahduksia.
Takaisin tullessa on laukussa ruhtinaallisesti tilaa.
Niin ja huoneistohotelleihin olen vienyt mm. suolaa, pippuria, sokeria ja tiskiträtin mennessäni.
Ah, mitä junttiutta ja ylpeä siitä :)