Valaiskaa minua tyhmää lastenhoitoasioista, kun en ymmärrä?
Mikä tekee puolitutuista naapureista tai jostain teinitytöstä niin paljon paremman ja hyväksytymmän vaihtoehdon lastenhoitoon tukiverkottomalle, kuin että veisi vaikka joskus yhdeksi ylimääräiseksi päiväksi lapset tuttuun ja turvalliseen päiväkotiin ja pitäisi itse vapaata??
Kommentit (52)
Elämä on vain valintoja täynnä. Jätät yhden kampaajan vuodessa väliin, pari puseroa ostamatta, muutaman siiderin juomatta niin huomaat että lastenhoitajaankin on varaa.
Asiahan tietysti voi olla niinkin että mitäs sitä tinkimään, päivähoitohan on kaikkien ulottuvilla ja miten kiva mennä sieltä mistä aita on matalin. Ei siinä mitään, minä olen se hoitaja sitten siellä päiväkodissa kunhan hoitovapaani joskus loppuu ja huvittaa töihin palata :)
Portilla tavataan.
t. 37
Vierailija:
Elämä on vain valintoja täynnä. Jätät yhden kampaajan vuodessa väliin, pari puseroa ostamatta, muutaman siiderin juomatta niin huomaat että lastenhoitajaankin on varaa.
Asiahan tietysti voi olla niinkin että mitäs sitä tinkimään, päivähoitohan on kaikkien ulottuvilla ja miten kiva mennä sieltä mistä aita on matalin. Ei siinä mitään, minä olen se hoitaja sitten siellä päiväkodissa kunhan hoitovapaani joskus loppuu ja huvittaa töihin palata :)
Portilla tavataan.t. 37
Enpä usko. Mä en meinaan käy kampaajalla, en osta vaatteita, en lehtiä, en karkkia, en juo, en polta. Juon vain vettä, lapsi maitoa. Elän alle toimeentulon alarajan. Ruokaan mulle ja lapselle varaan 20 euroa viikossa. Mulla ei ole enää oikeen mistä nipistää.
Miksi en saisi hyödyntää tätä yhteiskunnan palvelua? Juu, kuulun nollamaksuluokkaan. Nyt kun mä olen kahdessa paikassa opiskeleva yh, niin mun mielestä mulla on täysi oikeus hyödyntää tän yhteiskunnan palveluja. Tulee aika, että mä olen se veronmaksaja. Kukin vuorollaan, eiks je?
Ja sille, joka lukee tenttiin vain öisin... En tiedä mitä tahtia sinä opiskelet, mutta ainakin tää kahden tutkinnon vääntäminen samaan aikaan ei onnistu vain öisin. Jos luento loppuu yhdeltä, ihan kaikessa rauhassa haen lapsen vasta kolmelta ja luen tai kirjoitan sen ajan. Sitten voin olla muksun kanssa illan ja paahtaa taas pari tuntia ja mennö unille.
Ja enkä todellakaan näe aiheelliseksi tehdä elämääni yhtään sen vaikeammaksi kuin se jo nyt on, vaan sen takia, että joku mamma katsoo mua pitkin nenän vartta jos tulenkin kotoa enkä koululta lasta hakemaan.
t: olinkohan mä nyt se 40 vai mikä...
Siis kuinka on lapselta pois se kaks tuntia kauemmin pk:ssa, kuin että se ois sen naapurin teinin hoidettavana sen kaks tuntia? Tai MLL:n hoitajan? Sehän tässä nyt oli se alkuperäinen kysymys, siihen palatakseni.
jos joutuu olemaan turhaan hoidossa. Miten tuo nyt on niin vaikea tajuta? Se päiväkoti on lapsen työ. Vai teetkö sinäkin mieliksesi aina 2 - 3 tuntia lisää duunia vain, koska pomo menee jumppaamaan?
Eihän se nyt todellakaan maata kaada, jos lapsi on joskus tunnin, pari kauemmin päiväkodissa, kun vanhemmalla on omia menoja.
Me maksamme maksimimaksun lapsen päiväkotihoidossa, vaikka harvoin lapsen päivä ylittää 6,5 tuntia. Koko kesän hän oli kotona (melkein 2,5 kuukautta). Ihan hyvällä omalla tunnolla voisin joskus pitää lasta vaikka sen 7,5 tuntia hoidossa, jotta itse pääsisin hoitamaan asioita tai lenkille.
En kyllä tippaakaan ajattelisi, mitä av:lla tällaisesta verorahojen väärinkäytöksestä ajateltaisiin!
Täällä taas niin huomaa, että ei oikeen osata ymmärtää ihmisten erilaisia elämäntilanteita.
Täällä kaikki vaan ylistää kuinka ne on valmiita olemaan muksujensa kanssa 24/7 ja huono äiti haluaa omaa aikaa. Paskat. Minä en ainakaan kestä viikkoa tuon lapsen kanssa vuorokauden ympäri. Musta tulee erittäin huono äiti siinä vaiheessa. Ja voi koittakaa ymmärtää, että tässä yhteiskunnassa on paljon äitejä, jotka eivät ole niin täydellisiä kuin te. Jotkut tarvii vaan vähän jelppiä tässä elämässä, ainakin jossain vaiheessa. Ylenkatsokaa vaan, senhän te osaatte. Mutta muistakaa, että näiden äitien lapset on teidän lasten luokkakavereita ym. Voisko niitten lasten eväitä tähän elämään koittaa parantaa? Ja oiskos ei-stressaantunut äiti yksi sellainen keino?
Vierailija:
jos joutuu olemaan turhaan hoidossa. Miten tuo nyt on niin vaikea tajuta? Se päiväkoti on lapsen työ. Vai teetkö sinäkin mieliksesi aina 2 - 3 tuntia lisää duunia vain, koska pomo menee jumppaamaan?
teineista puhunut?? Ne on ihan omaa mielikuvitustasi ne.
nääkin " äidit" yrittää vähän aikuistua ja kantaa sen oman kortensa kekoon? Hoitaa siis edes ne omat mukulansa?
asia, jossa eri osapuolet eivät pohjimmiltaan ymmärrä toisten motiiveja.
Olen sitä mieltä että lapsen paikka on kotona silloin kun vanhempi siellä on.
Jos lapsi noin kerran puolessa vuodessa on ekstraa päiväkodissa vaikka äidin kampaajan takia en usko maailman siihen kaatuvan. tai tiedän ettei maailma siihen kaadu minkään osapuolen kohdalla. ( : Ei vanhemman, lapsen tai toisten veronmaksaja av-mammojen.
Kuitenkin monet vanhemmat menevät menoillensa paljon usemmin kuin tuon noin kerran puolessa vuodessa. Pidän tälläisiä vanhempia itsekkäinä. Sellaisina, joiden ehkä olisi ollut parempi jättää lapset saamatta.
Omista menoista on oltava valmis tinkimään lasten takia.
Käytös synnyttää sellaisen ketjureaktion että vanhempi olettaa yhteiskunnan lopulta hoitavan hänen lapsensa lähes kokonaan. Eikä sellainen ole mielestäni tervettä kehitystä.
Ja siitä että lapsi on aina jonkun toisen hoivissa koska äidin täytyy levätä tms. tulee pian yleinen normi. surullista.
Täyspäinen vanhempi voi joskus olla itsekäs ja käydä sitten siellä uimahallissa lasten ollessa hoidossa, mutta hän tuntee siitä hiukan syyllisyyttä. Ei hän pohdi että kyllä mun lapsien on saatava olla hoidossa kun olen tuleva veronmaksaja/veronmaksaja. Että on vain hyväksi viettää omaa aikaa.
Ei sitä koskaan ala jaksaakaan mitään, jos aina lintsaa (vanhemmuudesta).
Kyllä pienten lasten vanhemman kuuluukin olla väsynyt. Elämässä pitää sietää erilaisia vaikeuksia ja elämänvaiheita.
Hyvää yötä kuitenkin kaikille vanhemmille.
Se ero on siinä kuinka paljon lapsi saa aikuisen huomiota !
Naapurin teini on yleensä paljon paljon parempi hoitovaihtoehto kun ylipitkä hoitopäivä päiväkodissa.
Päiväkotihoito on kyllä aina ryhmähoitoa.. vaikka kuinka toivottaisiin sen olevan yksilöllistä.
Ja mikäli joku lapsi olisi virallisen aukiolon ulkopuolella yksilöhoidossa koka äiti haluaa " virkistäytyä " olsi kyllä totaalinen vääryy kaikkia kohtaan. jokainen ykittäih hoidettu lapsi ( aamu tai iltavuorossa ) vie hoitajan siltä ajalta kun rymässä on usempi autettava. Hoitajat kun eivät saa ylityötänä palkkana vaan se on otettava aikana.
Eli olen maksanut joka hetkestä jonka lapset päiväkodissa ovat. Myös siitä puolesta päivästä, jonka he joskus ovat hoidossa minun arkivapaanani, kun otan hieman aikaa itselleni.
Minun oma elämäni ja omana itsenäni oleminen ei loppunut kun tulin äidiksi. Usko tai älä, tekee hyvää olla joskus ihan yksinkin, ja harrastaa omia juttuja.
Ja se vasta olisi tyhmää, että hankkisi kotiin maksullisen hoitajan, vaikka lapsilla on jo valmiina paikka jossa he viihtyvät ja josta on maksettu.
Vierailija: