Valaiskaa minua tyhmää lastenhoitoasioista, kun en ymmärrä?
Mikä tekee puolitutuista naapureista tai jostain teinitytöstä niin paljon paremman ja hyväksytymmän vaihtoehdon lastenhoitoon tukiverkottomalle, kuin että veisi vaikka joskus yhdeksi ylimääräiseksi päiväksi lapset tuttuun ja turvalliseen päiväkotiin ja pitäisi itse vapaata??
Kommentit (52)
vaippaikäiset kun ei vielä lenkkeile.
mutta kun mies nyt tuli mukaan keskusteluun, niin kysyn, että miksi miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa saa viettää silloin kun lapset tuupataan jonnekin puolitutulle, mutta ei sillä aikaa,kun ovat hyvässä hoidossa päiväkodissa? ap
ja lapset täyspäivähoidossa, niin ei todellakaan saakaan.
Niin mulla on ollut ja lisäksi muuten mukana vielä koira tai kaksi.
Eläköön me kaikki täydelliset äidit!
vaan että jos hän viettää, miksi tosiaan pitää viedä lapset keikkumaan jonnekin vastahakoiselle tuttavalle?
käyttävät myös omaan virkistäytymiseen...
T: yh, joka ei voi laittaa muksua koskaan isälleen, eikä ole mummoja eikä ketään muutakaan auttamassa
Eli se on ainoa mahdollisuus tehdä jotain ilman 2-vuotiastani, silloin kun se on pk:ssa.
Ja kyllä, lenkkeilen myös lapsen kanssa. Mutta mun selkä ja pääkoppa vaatii sitä, että pääsen joskus vähä yksinkin.
sen ajan kun olen ollut kampaajalla tai lääkärissä, enkä ole tajunnut edes tehneeni mitään väärää. Sitä paitsi, mistä yhtäkkiä repäisisin luotettavan hoitajan klo 14-15? Entä käykö muiden mammojen miehet hakemassa muksut parturin ajaksi mukaansa, vai pitääkö vain naisten tehdä niin. Sori en ymmärrä näitä juttuja.
varten että siellä on lapset hoidossa silloin kun vanhemmat ovat töissä.
Vanhempien hurvittelu tapahtuu vapaa-ajalla ja tällöin normaali ihminen pitää myös lapsensa vapaa-ajalla. Vaikka sitten hoidossa naapurin teinillä.
Naapurin teini ei välttämättä ole kovin luotettava. Päiväkoti on.
Missään ei sanota, että lapset saa olla päiväkodissa vain silloin, kun vanhemmat on töissä. Kaikilla ei ole edes sitä teiniä naapurissa joka voisi olla lapsenlikkana.
Vierailija:
varten että siellä on lapset hoidossa silloin kun vanhemmat ovat töissä.Vanhempien hurvittelu tapahtuu vapaa-ajalla ja tällöin normaali ihminen pitää myös lapsensa vapaa-ajalla. Vaikka sitten hoidossa naapurin teinillä.
Vierailija:
Missään ei sanota, että lapset saa olla päiväkodissa vain silloin, kun vanhemmat on töissä.
Missään ei sitä tosiaan sanota. ihmisten pitäisi ihan itse ymmärtää se.
Hoitajan kustannat sinä täysin itse.
Siinä se ero. En halua tukea sinun uimahallireissujasi verovaroillani.
maksimiajaksi päiväkotiin... Tai ylipäätään päiväkotiin.
Vaikka en mä tiedä, mikä ero lapsen kannalta on siinä, että onko se sen tunnin kaks kauemmin pk:ssa kuin sen naapurin teinin hoidettavana.
Mutta minä opiskelijana saatan viedä lapsen pk:iin, vaikka minulla ei olisi mitään menoja. Sitten voin lukea tenttiin, käydä kaupassa tai lenkillä. Ja surutta pistän hakuaikoihin ilmaa muutenkin.
Ja juu-u, itse asiassa sehän ei edes kuulu päiväkodin tädeille, mitä mä teen sillä aikaa kun lapsi on hoidossa. Kyllä mä voin ihan pokkana naama puniasena ja tukka märkänä mennä lasta hakemaan, eikä tarvii arvailla olenko tulossa lenkiltä vai luennolta.
32
Vierailija:
Hoitajan kustannat sinä täysin itse.Siinä se ero. En halua tukea sinun uimahallireissujasi verovaroillani.
Minulle ainakin pienet hengähdystauot ovat ehdottomia että jaksan. On se lapsenkin kannalta parempi, että äiti jaksaa olla vähä parempi äiti.
T: nimim. ei tukiverkkoa
Silti katson että minun kuuluu omasta pussistani kustantaa lasteni hoito kampaajan ajaksi, ei yhteiskunnan.
Jos olet niin väsynyt että et jaksa lastesi kanssa suosittelen muutakin avohoitoa kuin lasten päivähoitoa.
t. 37.
Ja eikös sekin tulis sulle kalliimmaks kun mun lapsen päivähoito? Näillä " tuloilla" ei palkata MML:stä ketään. Sori vaan. No kai kaupungilla on niitä perhehoitosysteemejä, jotka tulisivat myös sinun kustannettavaksi. Joten eiköhän tää päiväkoti tule sinullekin halvimmaksi, rakas 40 vai mikä sä olit.
t:se edellinen
Minulle ainakin pienet hengähdystauot ovat ehdottomia että jaksan. On se lapsenkin kannalta parempi, että äiti jaksaa olla vähä parempi äiti.
T: nimim. ei tukiverkkoa
Mielestäni on aika surullista että perheet odottavat tänä päivänä päiväkodin hoitavan ennalta ehkäisevän sosiaalityön. Kyllä sitä apua pitäisi osata hakea jostain muualta!
Itse opiskelen ja olen yh. Ei tulisi mieleenkään pitää lasta hoidossa yhtään sen enmpää kuin on pakko eli lapsi on hoidossa sen ajan kuin olen koulussa ja matkalla kouluun tai hoitopaikkaan. Lapsen mentyä nukkumaan teen kirjalliset tehtävät ja luen tentteihin. En koe että päiväkoti olisi velvollinen hoitamaan lastani silloin kun olen itse kotona.
Ihmiset ovat nykyään todella ussavuttomia ja toitottavat joka paikassa kuinka tärkeää oma aika on. Haloo, se oma aika tulee sitten kun lapset muuttavat pois kotoa!
Tänäänkin oli mitä mainioin keli ulkoilla yhdessä vaikka neljä tuntia kuten me! Kello 16 - 20.
Ei sen urheilun aina tartte olla sävy sävyyn -trikoissa pyllistelyä jossain aerobicissa. Liikkukaa lasten kanssa.