Jos Islaminuskoisten määrä lisääntyy huomattavasti
Suomessa niin mitä se merkitsee kristinuskolle? Saako kristinuskoa harjoittaa? Saako sitä opettaa kouluissa? Vai käännytetäänkö kaikki muslimeiksi?
Kommentit (52)
Ihan oikeasti, sain makeat naurut täällä!!!
Juu, aivan totta, muslimimaissakin on sepelvaltimotautia. Mutta siellä ei nytkään syödä sikaa, joten jos siellä nyt yllättäen ei ruokailutottumukset muutu, voidaan olettaa, että tilastot pysyy samana.
Täällä taas sairastavien määrä todennäköisesti laskee.
Mutta lihavuus tai sairaudet ei ollut tärkein pointti. Lukekaa vielä ne muutkin uudestaan, senkin hihhulit:0)
Se, että jollain on pitkät perinteet, ei takaa sitä, että ne kestäisi ikuisesti.
Mutta voittehan vaikka keitellä salaa pontikkaa sitten kun Islam on vallalla.
Vaikka tilastot on mitkä, voidaan olettaa, että terveys kohenee, jos alkoholia ei enää juoda, eikä sikaa syödä, eikä harrasteta irtosuhteita.
Tämän päiväisten lukujen mukaan vain 14% jaksaa jotenkin harjoittaa uskontoa ja 2/3 uskoo johonkin jumalaan. Mikä käytännössä tarkoittaa, että suurin osa ei kehtaa sanoa, että uskon asiat ei kiinnosta pätkääkään, mutta kun nyt kysyt niin kai siellä jokin on.
Vierailija:
Se, että jollain on pitkät perinteet, ei takaa sitä, että ne kestäisi ikuisesti.Mutta voittehan vaikka keitellä salaa pontikkaa sitten kun Islam on vallalla.
Jos et käänny muslimiksi, ei sharialaki koske sinua silloin:) Islamissa ei ole pakkoa, usko tulee sydämestä. Ketään ei voi pakottaa.
Voit siis jatkaa samaan malliin kuin ennenkin. Ehkä on hieman hankalaa, kun alkoholia et saa enää kaupasta, etkä irtoseksiäkään ehkä enää saa yhtä helposti. Olettaisin että suurin osa naisista kääntyy kyllä Islamiin aika pian, kun huomaavat miten terveeksi ja onnelliseksi uskonto tekee. Satutko muuten tietämään ketään suomalaista musliminaista, joka ei olisi onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä? En tiedä yhtäkään:)
Sinut voidaan kivittää vain jos olet muslimi ja teet jotain väärin.
Jos taas teet jotain väärin niin se todistaa ettet voi silloin olla muslimi koska muslimit eivät toimi niin sillä Koraanissahan kielletään tämän tekeminen.
Koraani ei siis koske niitä jotka tekevät jotain väärin joten ketään ei voida kivittää.
Miksi kuitenkin ihmisiä joutuu kivitetyksi maissa joissa shariaan joku uskoo?
Islam on sielunvihollisesta lähtöisin olevan uskonto. Se syntyi 600 jälkeen Kristuksen pervo/pedofiili/murhaaja Mohammedin toimesta. Islam väittää, että Juudas ristiinnaulittiin Jeesuksen sijaan, Raamattu on vääristelty ja että pervo/pedofiili/murhaaja Mohammed on Jeesuksen yläpuolella! Ja syntyi siis 600 luvulla jälkeen Kristuksen! Jokainen näkee, että vain itse Perkele voi väittää jotain näin mielipuolista.
Jeesus varoitti meitä vääristä profeetoista, sanoi että hedelmistä heidät tunnetaan ja mitä muuta Islamin hedelmät ovat kuin läpimädät. Joka päivä saamme niistä uutisista lukea.
Islamin kääntyneet suomalaiset ovat entisiä vasemmistolaisia tai muita sekopäitä, joita viehättää raaka islam, vähän niinkuin jotkut hurahtavat sadomasokismiin tai johonkin helvetin enkeli touhuihin.
voit olla onnellinen vaikka sharia olisikin voimassa. Se ei koske sinua, jos et käänny muslimiksi. Vaikka uskon, että olisit paljon onnellisempi muslimina:)
entinen vasemmistolainen.
Islamissa parasta on usko yhteen Jumalaan, toisten kunnioittaminen ja huomioiminen.
muslimimaissa jos he ovat rikkoneet yleisiä moraalisääntöjän kuten esim. Mies on jutellut naisen kanssa kahdestaan ym. tapauksia mistä seuraa keppiä.
Niin paljon en voi vinksahtaa, että naisen oikeuksia ja ihmisoikeuksia polkevaan uskontoon kääntyminen tekisi minusta onnellisemman.
Kuolemanrangaistuksen hyväksyminen on KAUKANA toisen ihmisen ihmisyyden hyväksymisestä.
Ja jossa pervo/murhaaja Mohammed on täydellisen Jeesuksen yläpuolella.
Arvatkaa vain miten suhtaudun!
Islam on lakihenkinen uskonto, jossa ihminen yrittää pelastua teoillaan ja rukoilemalla Mekkaan päin kääntyneenä viisi kertaa päivässä. Tietäähän sen miten siinä käy, ensin rukoillaan Mekkaan päin kääntyneenä ja sitten mennään taas tekemään syntiä. Yhtä tyhjän kanssa.
Käskeekö Kristus tappamaan ketään? Koraani käskee muslimin vuodattaa vääräuskoisen verta. Nämä " uskonsoturit" rukoilevat ensin allahiaan ja sitten menevät rituaaliteurastamaan jonkun kristityn. Miten joku voi puolustaa uskontoa, joka käskee murhaamaan vääräuskoisen?
Kristinuskon ydin on se, että Jumala syntyi ihmiseksi, kuoli tämän maailman syntien puolesta, että jokaisella olisi mahdollisuus pelastua. Kun ihminen vastaanottaa Jeesuksen Kristuksen, hän haluaa tehdä parannuksen, koska hän ymmärtää miten tuhoavaa synti on. Ihminen pelastuu yksin Jumalan armosta ei teoista. Teoilla ei pelastu kukaan ja tätä Islam juuri on, lakihenkinen uskonto.
Islam syntyi sielunvihollisen toimesta siksi, että maailma ei saisi kuulla Jeesuksesta Kristuksesta, joka on ainoa Vapahtaja ja voittanut Saatanan vallan.
Niin paljon en voi vinksahtaa, että naisen oikeuksia ja ihmisoikeuksia polkevaan uskontoon kääntyminen tekisi minusta onnellisemman.
Ihmiset niitä ihmisoikeuksia ja naistenoikeuksia polkee, ei uskonto.
Usko tai älä. Ei ole mikään uskontoon liittyvä ilmiö, vaan ihan vaan valtaan. Mites vaikka Kiinan lapsityöläiset, kristityt lapsisotilaat congossa jne.
Olen suomalainen musliminainen, ja voin vakuuttaa olevani onnellinen. Olisin varmasti myös muslimimaassa. Mutta en harrastakaan irtosuhteita enkä muuta irstailua. En siksi, että en voisi, olenhan katsos itsenäinen suomalainen nainen, vaan siksi kun en halua.
Mutta jokainen voi itse määritellä onnellisuutensa. Minulle onnellisuutta on se, että elän hyvää perhe-elämää, pidän huolta itsestäni ja terveydestäni. Tiedän, että minua arvostetaan ihmisenä nyt kun olen 20v., mutta myös vielä silloin kun olen vanha ja rupsahtanut.
Niin, ja ennen kaikkea tiedän olevani oikealla tiellä.
Jollekin toiselle onnellisuus voi olla vaikka hyvä ura, hyvä kroppa/ulkonäkö, hyvät tulot. Mutta ne on kaikki katoavaista.
Erona meihin sivistysmaihin muslimaissa on se, että meitä kiinnostaa ja häiritsee se miksi joku on köyhä ja siksi yritetään auttaa. Muslimimaissa taas ketään ei kiinnosta vaikka yksinäinen ihminen kuolisi katuojaan tai vaikka koko perhe. Missä on julkisin varoin ylläpidettävä terveydenhuolto, sosiaaliturva, tieverkostot, koulut, neuvolajärjestelmä jne.. Ei mitään sivistyneen yhteiskunnan edellytyksiä.
Vierailija:
Mutta jokainen voi itse määritellä onnellisuutensa. Minulle onnellisuutta on se, että elän hyvää perhe-elämää, pidän huolta itsestäni ja terveydestäni. Tiedän, että minua arvostetaan ihmisenä nyt kun olen 20v., mutta myös vielä silloin kun olen vanha ja rupsahtanut.
Niin, ja ennen kaikkea tiedän olevani oikealla tiellä.Jollekin toiselle onnellisuus voi olla vaikka hyvä ura, hyvä kroppa/ulkonäkö, hyvät tulot. Mutta ne on kaikki katoavaista.
Islamin mukaan Juudas ei kuollut Jeesuksen sijaan. Emme tunnusta ristikuolemaa.
Emmekä väitä, että Muhammed olisi Jeesuksen yläpuolella.
Molemmat ovat rakastettuja profeettoja. Emme edes saa tehdä eroa heidän välilleen. Kaikki profeetat: Jeesus, Mooses, Aabraham; muhammed jne. taivat samaa viestiä: Jumala on yksi. Kristityt sitten alkoivat palvoa Jeesusta Jumalana. Muhammed oli viimeinen profeetta joka tuli korjaamaan tätä väärää käsitystä, ja julistamaan sitä samaa, mitä Jeesuskin: Jumala on yksi.
Muhammedin aikakaudella oli normaali käytäntö mennä naimisiin nuorena, oikeastaan lapsena näin meidän näkökulmasta. Mutta tuohon aikaan määriteltiin naimaikä, siitä kun kuukautiset alkoi, ja se ikä oli paljon varhaisempi kuin nyt. Tytöt siis kehittyivät naisiksi varhain.
Samoin myös elinikä oli paaaljon matalampi kuin nyt. N.45vuotta.
Mutta olen asunut myös muslimimaassa, ja ihan totta on, että ei ole sos. turvaa, neuvoloita jne.
Siellä silti ihmiset välittää toisistaan, ja pitää huolta. Kohta alkaa muuten ramadan-paasto jota myös minä vietän. Syömättä ja juomatta n. aamu kolmesta ilta seitsemään. Paasto on sen takia, että olisimme kiitollisia siitä mitä meillä on, ja ymmärtäisimme niitä joilla ei ole.
Yksi Islamin peruspilareista on antaa almuja. Meillä on myös vuotuinen vero, joka maksetaan köyhille. Juhla-aikoina annetaan aina ruokaa myös köyhille. Ramadanin aikaan illalla (muslimimaissa) katetaan ulos pitkät pöydät, joissa köyhät saavat ruokaa.
Muslimin ei ole sopivaa täyttää vatsaansa, jos naapuri on nälissään (hadith)
Vierailija: