Onko teillä vanhempien sänky " pyhä" paikka?
Eli saako lapset mennä sinne? Tiedän yhden perheen, jossa lapset ei saa edes istua vanhempien sängyn reunalla. Musta se on ihan outoo, meillä ainakin saa lapset siellä lueskella,loikoilla ym. Millä ihmeellä tollasen totaalikiellon edes perustelee? Onko se niin vaarallista, jos peitto menee vähän ryppyyn.
Kommentit (29)
Isoja ovat 7 ja 5 vuotiaita enkä halua heitä likaisilla vaatteilla peiton alle. Mulle sänky on ihana puhdas keidas jossa nukutaan, haluan pitää sen sellaisen vaikka on lapsiakin.
Saavat toki tulla viereen nukkumaan jos haluavat ja 10kk vauva nukkuu meidän vieressä.
Kyllä mun mielestä jokaisella perheenjäsenellä, (vanhemmillakin) on oikeus pitää jotain asiaa/tavaraa/paikkaa ihan omanaan.
Kylläistyin siihen, että lakanat mytyssä ja hiekkaa sängyssä..
Vierailija:
ja miksei saatais pitää oma makkarimme - eihän mekään lorvita lastenhuoneessa!
Mutta EI saa tulla päivävaatteissa (kun pyörivät milloin missäkin lattialla, itsekään en mene sänkyyn muussa kuin yöpuvussa) eikä sängyllä saa hyppiä, En todellakaan pidä siitä että lakanat on rypyssä. Olen sit ehkä tiukkapipoinen.
Vierailija:
Mutta EI saa tulla päivävaatteissa (kun pyörivät milloin missäkin lattialla, itsekään en mene sänkyyn muussa kuin yöpuvussa) eikä sängyllä saa hyppiä, En todellakaan pidä siitä että lakanat on rypyssä. Olen sit ehkä tiukkapipoinen.
nukkuu siinä ja me vanhemmat lasten huoneissa.
omat lapset saa mennä, mutta kaverit eivät.
itse asiassa, lapset leikkivät juuri tällä hetkelläkin meidän sängyssämme :)
Kiinnostaa vaan, että miten perustelette sen, ettei sinne saa mennä. Musta tuntu, että lapsena kaikki tollaset paikat herätti just kiinnostuksen ja sit sinne mentiin vähän isompina ilman lupaa.
Vieraatkin saavat siellä nukkua joskus jommankumman meistä kanssa tai oman puolisonsa kanssa. Henkilöstä ja tapauksesta riippuen. Kaikki tenavat siellä hyppii omat ja vieraat. Lujaa tekoa.
mutta, kuten parilla muullakin, kavereiden kanssa sinne ei tulla leikkimään
Sänkyyn saa tulla meidän kanssa, mutta muulloin leikitään muualla, omissa huoneissa, yö' kerran tilavassa aulassa, vaikka olkkarissakin tai saunassa.
Telkkari ameidän makkarissa ei ole, joten siellä ei katsella piirrettyjä, ja jos lapset haluavat kavereden kanssa sängyllä loikoa niin voivat tehdä sen omissa sängyissään.
Minä halua että edes joku paikka on edes vähän " omaa" eikä lapset valloita ihan kaikkea...jotain tällaista on taustalla kun asiaa äsken pohdin. Lisäksi jos lapset päästää sinne sängylle keskenään " loikoilemaan" niin kohta siellä jo hypitään ja myllätään sänky mullin mallin.
kun tulee vieraita lapsia laitetaan ovi kiinni, eihän aikuisetkaan ole toisten makuuhuoneissa.
Meillä ei taida kotona olla mitään pyhää paikkaa, eikä ole ollut sellaselle tarvetta. Käyttäytyä pitää osata, mutta pyhä, hahhah.
Tuota sääntöä en ole kuullutkaan.
Mä olen aika tarkka sängystämme. jos se on pedattu, niin lapset saa tulla makailemaan ja vähän peuhaamaan. Jos on lapset puhtaita, niin saa olla petaamatonkin sänky. Vieraat lapet ei tosiaankaan sänkyyni mene, tai edes lasteni sänkyyn.
Nyt tulee paskaa niskaan, mutta ällöttää kun miehen varhaisteini viikonloppuvierailuillaan änkee meidän sänkyyn peseytymättömänä ulkovaatteissaan lukemaan tai jotain. Nousee karvat pystyyn ja yritän äkkiä keksiä sille jotain tekemistä että saisin sen pois sieltä.
Jonkinasteinen bakteerikammo.
kukaan, edes minä itse menen lakanoiden väliin ulkovaatteissa.
Mutta tuo ap:n kertomus ettei oat lapset saa edes istua pedatun sängyn reunalla menee kyllä minusta ihan yli.
Haluan pitää makkarin vain mun ja miehen käytössä, päivisinkin jos lepäilen ni lapset tietää ettei saa häiritä. Lisäksi levittelisivät valokuva-albumit ja muutenkin sotkisivat. Pomppisivat sängyllä -> putoamisvaara.
Meillä on kyllä niin matala sänky että en edes ikinä ole ajatellut putoamisvaaraa.
Samalla varmistetaan etteivät keskeytä vanhempien intiimejä hetkejä. Huutelevat oven ulkopuolelta, jos on jotain asiaa (yöllä/varhain aamulla).
Meidän sänky on toisinaan hyvin tungoksesta täyttä ja siellä voi puuhata ihan mitä tahansa muksujenkin kanssa :D Lasten kaveritkin siellä on peuhanneet yms-