Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-Kultaiset 60-LUKULAISET viikkoon 37-

10.09.2007 |

Huomenta ! Uusi viikko on alkanut uusin kujein, toivotaan, että se olisi meille jokaiselle hyvä. Ei muuta kuin palstautumaan kultsut !!!

t. emmi

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ihania uutisia

ONNEA Levinia ja pikku-Hope, vauvantuoksuisia päiviä koko perheelle.

Ja Ankkis, plussahan se sitten oli, ihanaa, nyt vain tarraliimaa ja onnea koko loppuodotukseen.

Mineallakin lääkäriasiat menneet hyvin, toivottavasti plussa tulee mahdollisimman pian.

Missäs Ani on? Taitaa kiirettä pidellä, käy moikkaamassa kunhan kerkiät.

ON: Loma oli aivan ihana ja rentouttava. Lapsia tietysti kauhee ikävä koko ajan, mutta laatuaika miehen kanssa vei pahimman ikävän pois.

Päätimme yhteisymmärryksessa olla lähtemättä enää mihinkään hoitohin. Asia on siis päätetty ja jos on tullakseen luomuna niin tulee. Tosin niinkuin olen aiemmin todennut, aika mahdoton ajatus.

Mieli on ihan ok, siitä pas:n negasta on jo toivuttu ja elämä puksuttaa eteenpäin näinkin.

Joku kyseli siitä lasten rakastamisesta; sitä rakastaa niitä aivan ainutkertaisina ovat ne sitten tulleet hoidoilla tai ilman, itse uskon niin.

Itse jaksan ihastella joka päivä miten uusia asioita ja taitoja tulee, miten aamulla joku kömpii viereeni ja kertoo että äiti on parasta maailmassa.

Kaikille odottajille tasapuolisesti ihanaa syksyä kasvavien masujenne kanssa.

Wempalle piti vielä sanomani, että täällä toinen hysteerinen äiti noiden kihomatojen ja täiden kanssa.

Viime vuonna niitä oli aivan riittämiin ja odotan vain koska tulee taas!

Nyt päivällisen kimppuun ennenkuin mies tulee töistä,

hellurei,

Pippuri

Vierailija
22/46 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ilmoittautuu työn raskaan raataja, no ei voi sanoa että raatamaan olisin joutunut ,työkamut ovat ihanasti huomioineet tämän mun tilanteeni ja valkanneet mulle " hommat helpoimmasta päästä"

Saa nähdä miten ens viikolla kun yks työkamu jolla on järkiään aina nuo helpommat paikat tulee töihin, kuka ne sitten tekee ?? enpä rupea asiasta rähisemään haen sitten saikkua hah haa....

Töissä on tosiaan ihan kiva olla kun on " sosiaalista kanssakäymistä" mutta eilisestä alkaen mulla on selkä ja lonkka vihotellut ihan hirveästi ja istuminen ja paikallaan oleminen ei tee sille hyvää, pitää vaan olla koko ajan liikkeellä niin pärjää..ja onhan mulla panadolia mitä napsia jos tilanne vaatii...

jaahas nyt lopetan ja menen laittaa pyykit kuivumaan, mulla on vaan kahdet housut jotka mahtuu jalkaa joten niitä on sitten pestävä vuorotellen..

See you later ...

T:isotee ja pikkutee rv 29+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levinialle ja Hopelle ja koko perhelle lämpöiset onnittelut ja halaukset! Odotellaan kuulumisia kunhan Levinia nyytin tuoksutteluiltaan ehtii.

Pippurilla oli hyvä loma, kiva kuulla. Lasten rakastamisesta vielä, en usko itsekään että on eroa onko saatu hoidoilla vai luomusti. Itseä vain askarrutti kun tätä yhtä niin kovasti rakastaa että miten sitä vai rakastaako sitä sitten toista yhtä lailla jos onnistuu joskus toisen saamaan. Mutta niinhän kaikki sanovat (kuten ounastelinkin, sitä vain pohdiskelee kun katselee pinniksessä nukkuvaa vauvaa ettei mitään elävää ikinä voi niin paljon rakastaa...), että kyllä rakastaa ja tosiaan kun ne ovat kaikki yksilöitä. Uudessa Kaksplussassa kuvaili Ville Pusa kuinka kun vauva jo nukkuu ja itse valvoo tulee jo kova ikävä. Pitää koskettaa ihan vauvaa poskelle kun tuntee niin suurta kaipausta, ei malttaisi odottaa aamuun. Se oli kyllä nappiin kuvailtu.

Meillä on tullut jo jokin aika sitten imetykseen ihan uusi rytmi. Maitoa tulee niin että imetys kestää vain noin 10-15 min. Välillä annankin imeä vain toista rintaa että saisi paremmin sitä rasvaisempaa takamaitoa. Ja poika pitää taukoja ja puklailee kun maitoa tulee sen verran reippaasti. Välillä poika ottaa kiinni, imaisee ja kääntää pään pois. Ihmettelin ensin että mitä hän on alkanut pelleilemään mutta kun pumppasin niin huomasin että maito tulee aikamoisella volyymilla, joten hän siis vaan pitää taukoja ettei tikahdu maitoon. Joten täytyy hissukseen hörpytellä välillä ja seurustella (hän kun sitten alkaa siinä vain naureskelemaan ja " juttelemaan" ). Yleensä kun ei ole mihinkään kiire niin vaikka itse imeminen ei kauan kestä niin seurusteluineen vierähtää joskus hiemn pidempään. Ja joskus iltaisin jos sattuu olemaan überväsynyt niin sitten täytyy vähän kävellä välillä ympäriinsä ja vaihtaa asentoa jne.

Varattiin matka Kanarian saarille marraskuulle, täytyy toivoa että rintamaito riittää sinne asti täysimetykseen. Olisi niin helppoa kun eväät mukana valmiissa muodossa. Mutta sen näkee sitten kahden kuukauden päästä.

Perjantaina on 3 kk neuvola ja saadaan ensimmäinen rokotus (tai siis poika saa. Miksiköhän muuten tulee puhuttua me-muodossa?). Toivotaan että ei tule isompia vaivoja. Sitten viikon päästä rota nr.2, ainakin ensimmäisestä selvittiin onneksi ihan kunnialla, mitä nyt oli vähän ummetusta ja levottomuutta.

Tuli taas omia napoja, sorry kamut.

Vierailija
24/46 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on keksiviikko joka viikko ;-)) Pitäisi vähentää keksien syöntiä, tai enhän mä niitäkään hirveästi syö, mutta kaksi melkein päivittäin.

Ei tännekään mitään erikoista kuuluu, mutta tiinulle on tulossa EKA hampu :-)) Ihanaa sieltä se pilkottaa ikenen alta .. Kohta saadaan mukavia hymyjä, kun yksi hammas keikkuu oikealla ja sivulla. Tyttö kierii muuten molempia päin ympäri ja hienosti osaa mennä selälleenkin, mutta aina vain ikävästi kolahtaa lattiaan :-// Ei voi yhtään jättää yksin, jos on lattialla. Ja yöllä matkaa sängyssään ees taas, ei koskaan tiedä mistä ja miten jne neidin löytää.

Sonjaemma kuullostaa ihanalta tuo kanarian reissu, voisin lähteä minäkin .. Olisi ihana lähteä jouluna jonnekin vaikka Thaimaaseen, kanariakin kävisi paremmin kuin hyvin, mutta jotenkin kaikki pelottaa, ja askarruttaa, ja hotellin pitäisi olla huoneistohotelli, keittiöllä varustettu. Hyvä, että maitoa tulee .. pumppaa maitoa vaikka ennen syöttöä, ettei pikku-herralla ole tukalaa. Itse muistan miten hienosti sitä maitoa tuli, aamulla saatoin herätä siihen, että maito suihkusi kattoon kun olin selälläni ja rintaliivit ja suojukset oli poissa. Ja nyt tiinun on kohta 6kk ja maitoa ei juurikaan ole tullut enää kuukauteen, tuo maidon tulon lopahtaminen on ollut todella kova paikka, kun niin olin uumoillut, että imetän ainakin 6kk ja mielelläni sinne 1v saakka. Mutta asiat on vain hyväksyttävä. Ja ehkäpä kesäisellä työnteolla on osuutta ongelmaan .. Tiedä häntä, mutta en jaksa alkaa pumppaamaan kahta viikkoa ainulla, että maito alkaisi uudelleen herumaan, ja tiinu ei kauaa jaksa imeä, kun paljoa ei sieltä saa. Välillä olen vieläkin käsin tyhjentänyt sellaista 20-30ml .. Mutta eihän se riitä mihinkään kun tuo tyttö juo 150ml kerralla.

Pippurillekin onnea luomuiluun !!! Toivotaan, että saisitte luomu-vauvan !!!

Missä kaikki muut ovat ?

t. emmi ja tiinu

Vierailija
25/46 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä notkun:-) Eilen oli niin kaunis sää ja nyt tällasta harmaata, pöh.

Meillä (tulee näköjään tuo monikon 1. pers. helposti meiltäkin) syöminen on Sonjaemma koko ajan ollut tuollaista losuamista. Mulla on suihkutissit ja Meral vähän päästä aina irrottaa otteen, kun ei selviä maitomäärän kanssa tai siis sen paineen. Hyvin tyttö kuitenkin kasvaa, joten kyllä sinne massuunkin jotain menee. Vielä on edessä se aika, kun vauvan syöminen oikeesti häiriintyy kaikista kiinnostavista äänistä ym. Heh, aina on joku " vaihe" menossa..

Meillä on reissun ajankohta nyt ihan auki, kun mies pääsi sinne kurssille ja sen jälkeen töihin. Lomia tuskin tämän vuoden puolella on. Toisaalta appivanhemmat ovat täällä niin pitkään, että pöllöä oliskin lähteä samantien perään. Ihanalta kuitenkin kuulosti Sonjaemman Kanarian matka!

Mitenkäs vauvallisten vauvat muuten nukkuu päivisin? Meillä (taas..) on tosi rikkonaista ja tosi lyhyitä pätkiä tyttö torkkuilee. Yöt menee ihan jees toistaiseksi.

Nyt jäi demisnappula painamatta eli kommentoinnit jäi nyt tähän..

Vierailija
26/46 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levinialle sylin täydeltä onnea! Tarkempia tietoja malttamattomasti odotellaan..

Sää on sitä itteään : ( No, sisätiloissa on kuivaa ja lämmintä, illalla tuli kynttilöihin niin jopas tuntuu syksyn alkukin siedettävältä.

Kiirettä on pitänyt sen verran etten ole juuri ehtinyt kirjoitella, joten palaan vielä vähän viime viiikon aiheisiin..

Ensinnäkin siitä rakkauden määrästä; vekkuli juttu, myös meillä keskimmäinen on se tottelemattomin ja parhaiten osaa äidin pinnaa kiristää, mutta yhtäkaikki huisin rakas. Rakkautta riittää yhtä paljon jokaiselle, ja uskonpa että jos meitä vielä neljännellä siunataan, ei lopu kesken hänenkään kohdallaan.

Tyttökuumettakin täällä esiintyi; mulla oli esikoista odottaessa ihan mieletön tyttökuume ja olin varma etten poikaa edes osaisi hoitaa. Kaupoissa hypistelin mekkoja ja kaikkia tyttöjuttuja, mutta pakko tunnustaa, että kun poika sitten rinnuksille nostettiin, en olis vaihtanu miljoonastakaan.

Krooninen vauvakuume on muakin vaivannut enemmän tai vähemmän aina. Huono parisuhde löytyy myös mun menneisyydestä ja kyllä täytyy todella vetää kädet kyynärpäitä myöten ristiin ja olla onnellinen siitä ettei vauvaa silloin edes yritetty. Ei tullut edes mieleen.. Mieheni tapasin 15 v. sitten ja olo oli kyllä sellainen kuin joku olis verhot avannu.. Siinä se oli, lasteni tuleva isä. Sen tunteen kun muistais nykyäänkin useemmin.. Mutta niinhän siinä kävi, että kun sitä lasta sitten alettiin yrittää, eipä se niin vaan onnistunutkaan.

Vauvojen puolesta ja vastaan oli laajemmaltikin pohdittu ja sitä pohdintaahan meidän perheessä tai siis lähinnä mun pään sisällä on tehty pitkään ja perusteellisesti. Plussia ja miinuksia en nyt käy tähän kirjaamaan, mutta sanottakoon että plussapuoli taisi jäädä niskan päälle, koska viimeinen pilleri meni alas sunnuntaina ja nyt sit ollaan ilman : ))

Aurinko tuli esiin..

walo

Vierailija
27/46 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivon Pippurille luomuvauvaa. Laatuaika miehen kanssa kuulostaa ihanalta - sitä pitäisi itsekin joskus yrittää järjestää.

Isotikru: Sulla on mukavat työkaverit. Jokapaikassa ei olla noin toiset huomioivia. Jaksamista työrupeamaan, ei se kauaa enää kestäkään.

Sonjaemma: Mä taidan hypätä laukkuun salamatkustajaksi Kanarialle. Ihanaa, todella upeaa että on tuollainen matka tiedossa. Itse olen haaveissani tehnyt matkaa jo pidemmän aikaa joko Mallorcalle tai Gran Canarialle, mutta on ollut niin rahakysymys, kun tytöt haluaisivat mukaan. Lupasinkin heille, että kun täytän 40v, niin sitten mennään koko porukka lomalle jonnekin etelään. Lainaan vaikka rahat jostakin. Toisaalta haluaisin IHAN YKSIN Mallorcalle, mutta perhe on kuitenkin niin rakas, että itsekkyys on unohdettava.

Emmi: Heitä tänne pari keksiä myös, mulle uppoaa nykyään mikä vaan ja miten paljon vaan. Ihan " pelottaa" seuraava neuvola, kun tähän asti painoa on tullut vaan ihan vähän. Ja nyt täytyy sanoa, että mikä nyt on tullut, on tullut syömällä. Ja kun liikunta on jäänyt lähes kokonaan pois, niin kiloja kertyy. Mutta siinähän kertyy. Keksit on hyviä ja sillä selvä...

Tiinulle onnitteluja hampaasta.

Walo: Täälläkin oli aurinko hetken esillä, mutta taas pimeni. Ei muuta kuin onnea pillerittömään aikakauteen!! Toivotaan pikaisia plussauutisia siltä suunnalta.

Senniina: Onneksi se on noinpäin, että yöllä nukutte (TE!!) pidempiä pätkiä.

Taas yksi päivä takana töissä. Huh, menee kyllä niin vauhdilla, ettei huomaakaan kun aina on jo kotiinlähdän aika. Pidän loput lomani lokakuun alusta (3 vkoa) ja saattaa olla että sen jälkeen alkaakin jo saikkuilut, joten eihön mulla ole enää kuin tämä ja kaksi seuraavaa vkoa töitä. Kuulostaapa upeelta!! Tietenkin toivon, että voin hyvin loppuun asti, mutta jo tuon kamalan ajomatkan takia olen aina jäänyt saikulle muutama vko ennen äippälomaa. Ja pitäähän perinteitä noudattaa.

wemppa

Vierailija
28/46 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta näpsää ei sitten taida ollakkaan näin iltasella työpäivän jälkeen ;-)

Päivät kyllä kuluu paljon nopeampaa töissä kun täällä kotona ja edelleen täytyy sanoa että ihan kiva olla vaihteeks töissä, kunhan vaan paikat kestää niin samoihin aikoihin jäädään Wemppa lomille !!

Emmi mä haluan kanssa keksiä, laitoin just iltakaffet tippumaan, mutta kun täällä nuo " pikku herkkurotat" popsivat kaiken niin en edes vierasvaroja viitsi enään varastoon ostaa,,hahaa ja tämä iso iso rotta kun ei syö mitään herkkuja, uskokaa vaan pois...

Tiinulle onnittelut hampista !!

Walo oli kiva kuulla sinustakin !! Toivotaan pikaista plussaa testiin !!

Senniina hienoa että Meral nukkuu yöt kunnolla, meillä kun sellaista ylellisyyttä ole juuri koskaan ollutkaan, enkä usko että olisi nyttenkään mikäli sisaruksiinsa tikrunpentu tulee...

Sonjaemma moikka, ihanilta kuullosti nuo poitsn imetyshetket jutteluineen ym kujeruksinen, tahtoo kans paian kokea tuon vaiheen..

Pippuri kiva kuulla lomakuulumisia !

Pietu huhuu mitä kuuluu? mitens jakselet Pullan kanssa ? Joko työnteko käy voimille ??

Nyt kaffelle ja paimentamaan kotiarestissa olevia kuopuksia...olivat lähteneet livohkaan kaverinsa trampalle koulun jälkeen eivätkä olleet soittaneet minulle/isälleen ja läksytkin puoliks tekemättä..mutta onneks kohta olen täällä kotona valvomassa tätä härdelliä !!

Ciao!!

isotikru ja tikrunpentu 29+6

Vierailija
29/46 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Walolle onnea tulevaan pillerittömään aikaan. Minä en osaa sanoa onko tyttö-vai poikakuume mutta ajatus siitä että kahden kuukauden päästä on tuhisija sylissä herkistää kyllä mielen monet kerrat päivässä.

Sonjaemma,täällä yksi vihreä kateudesta,pääsisinpä laukun pohjalle mukaan...

Wemppa,ihana että sulla on vielä lomaa ja noin runsaasti. Olisi sitä mullakin mutta säästän se säästövapaana. Vaikka nyt tuntuu siltä että olisi pitänyt ottaa ne tähän loppuun.

Isotikru,ihania työkavereita sulla. Toivotaan että jaksat olla töissä ja ainahan sieltä saa saikkua. Itseään ei kannata ajaa ihan loppuun. Niitä voimia vielä marraskuussa kysytään...

Minulla kanssa sellainen tietynlaisten keksien himo. Mitkään hirveän imelät ei käy(esim ei dominot) vaan sellaiset murokeksit,niitä menee aika runsaasti... ja olen kyllä surutta " vierasvaroja" ostanut. Ja ihan tavallinen voisilmäpulla on hyvää,ei korvapuusti. Niin ja alussa kun ei suklaa maistunut niin nyt menee kismetti-levy kevyesti. Ja jäätelöä. Se onkin minun motto että " jätski päivässä pitää painon sopivana" . Työkaverit ihmettelee miten minä voin päiväkahvilla vetää ison tuutin-eikä tee tiukkaakaan.

Senniina,hattua edelleen pidän sulle ylhäällä,olet tiukka sissi kun jaksat noin kauan. Vaikka kuinka ovatkin mukavia niin aina kun vieraita on omassa kodissa niin olo ei itsellään ole kovinkaan kotoinen,ainkaan minulla.

Vointi on tosi väsynyt ja vasen kylki on aivan hellä. Pylly tuntuu painavan sinne ja jalat viuhtoo oikealle. Päivälläkin pitää oikein itseään takakenoon vähän väliä viruttaa kun niin kylkiä juilii. No enää 13 työaamuherätystä ja jospa sitten helpottaa. Tuo väsymyskin on jännä,alkaa iltapäivällä,aamut olen niin virkku ja voisin juosta vaikka maratoonin. Enää yksi työ olisi saatava valmiiksi mutta se onkin sen verran iso että varmasti tämä reilu kaksi viikkoa siihen menee. Olisi niin mukava aloittaa loma " puhtaalta pöydältä" . Vaikka yksi mieskollega on luvannut työn tehdä valmiiksi jos en ehdi tai jaksa.

Kuinka ankkiksen vointi on? Ja mitä kuuluu anille?Ja minea,kuuluuko uutta?

Nyt katsomaan nuorimmaisen kanssa yksin kotona 4:sta.

-pietu ja pulla 31+1

Vierailija
30/46 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen miettinyt, mikä on Ankkiksen vointi?

Pietu: Mäkin olisin laittanut nämä jäljellä olevat lomat säästöön, mutta säästösopimus olisi pitänyt tehdä jo kevättalvella. Olen aina äippälomien aikaan laittanut lomia säästöön, koska hoitovapaalla ei lomaa kerry, ja näin en ole koskaan jäänyt " ilman lomaa" . Mutta nautinto se on nytkin olla lomalla, ja siksi nimenomaan pidän ne heti lokakuun alusta, koska jos lopussa on huono olo, olen mieluummin silloin saikulla kuin lomalla. On muuten ihan mahtavaa kun sulla viikot nimen perässä alkaa jo kolmosella.

IsoT: Jos me sitten " lomaillaan" samaan aikaan, niin täytyy niitä treffejä kehitellä. Ja hei, huomenna sunkin viikkosi alkaa kolmosella... No, perässä tulen.

Mitä muuten kuuluu Peltikselle ja Elsamarjalle?

Nyt iltapuuron tekoon...

wemppa

Vierailija
31/46 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs tässä on ihmisen ollessa. Kuudes raskausviikko alussa ja odotetusti kuvotus tuntuu nostavan päätään, mutta onneksi ihan pientä vielä, kahvikin maistuu. Iltaisin aina viluttaa ja sitten herää parin tunnin päästä niska limassa.

Keksejä söin minäkin eilen, Bretagnesta tuliasiksi saatuja voisellaisia. Maku muistuttaa ehkä eniten Wilhelminaa ja voita olikin siihen malliin, että suuhun jäi rasvainen kelmu.

Pippuri, toivottavasti teille luomuihme suodaan. Mukavaa, että loma oli onnistunut.

Vierailija
32/46 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

täälläkin sairastellaan, alkuviikko on mennyt kokonaan pedin pohjalla kuumessa ja nyt ollaan sitten vaan nenä tukossa ja yskän kourissa. Ja lääkkeitä en uskalla ottaa, joten ei auta kuin sinnitellä. Yhden banadolin otin kun kuume nousi korkeammalle, mutta en muuten...

Yhdeksäs viikko alkoi eli edelleen jännitetään, että onko tämä todellista vai ei. Mulla on ensimmäinen raskaus paljastunut vkolla 11 tuulimunaksi, joten varovaisia ollaan vielä kaikkien toiveiden suhteen.

Wempalle - pikaista paranemista.

Pippurille - plussatoivotuksia.

Levinialle ja Hopella - lämpimät onnittelut.

Senniinan sietokykyä ihailen, minä en kestä anoppia kuin 2 päivää, vaikka ihan mukava ihminen onkin. En vain jaksa hyvää tarkoittavia neuvoja, koska minusta niihin kuitenkin sisältyy piilotettu ' olen parempi hoitaja' -viesti.

Emmi - minäkin olen sitä mieltä, että ikä on + raskauksissa. Itse asiassa olen sitä mieltä, että kun sain ensimmäisen lapsen 30-vuotiaana, olin vielä aivan liian nuori ja tyhmä. No, kaikki nuoret eivät välttämättä ole niin tyhmiä, mutta minä olin. Se näkyy mm. siinä, että tupakoin silloin, enkä (muka!) pystynyt lopettamaan sauhuttelua alkuraskaudessa. Lopetin vasta vkolla 10 ja arvatkaa saako sitä miettiä, mitä tuli aiheutettua, kun lapsi on nyt erityislapsi. Monesti olen toivonut, että olisinpa siirtänyt vauvakuumetta parilla vuodella ja viisastunut vähän.

Lisää lapsia...minä kyllä olen syttynyt tähän hommaan vasta näin vanhempana ja suunnittelin jo miehelleni, että lisää voisi tulla ja kun olen aina nuorempana inhonnut raskauksia, niin nyt tämä tuntuu ihanalta taivaan lahjalta. Elän myös terveellisesti, että kyllä tuo viisastuminen varmaan korvaa tuota kehon vanhenemista ja vauvalla on ihan hyvä kasvaa.

Tyttökuumeesta, minulla on ollut se molemmissa raskauksissa ja toinen oli onneksi tyttö. Mutta kyllä isälle on varmaan melko tärkeää tuo poikakin, kun niin sujuvasti ovat kiinnostuneet autoista, moottoripyöristä ja katsovat sulassa sovussa jalkapalloa telkkarista:-)

Keksihimoista tuli mieleeni se ensimmäinen raskauteni, jossa siis kessuttelin (suureksi häpeäkseni) alkuun. No kun lopetin, tilalle tuli suklaa ja paino nousi 30 kiloa!!! Poika oli sitten 4500 kg ja jouduttiin kiireelliseen sektioon. Nyt yritän siis pysytellä normaalirajoissa tuon painon kanssa...vanhempana ja viisaampana. Toki pari keksiä päivässä ei haittaa, mutta suklaalevy on jo vähän...

Ankkikselle onnea!

Vierailija
33/46 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis: Ihanaa, että kaikki on ok.

Äitivelho: Kiitos samoin. Parenemista. Itsellä jo parempi olo flunssan suhteen, mutta väsymys ja vi..tus vaivaa. Töissä ja kotona asiat vähän rampallaan.

Kuten tuossa yllä sanoin, on vähän kireää tunnelmaa kotona. Paljolti tunnelma varmaan johtuu mun hormonitoiminnan muutoksista ja ylireagoinneista, mutta eipä se oikein lohduta. Mielessä on tänään käynyt vaikka mitä... pakkaan kassini ja muutan tyttöjen kanssa - vaikka espanjaan. No, tiedän että aamulla asiat on paremmin. Näin on käynyt ennenkin.

Onko teillä muilla elämä aina yhtä ruusuilla tanssimista..? Vai löytyykö niitä piikkejä muistakin perheistä. Sanokaa pliis että löytyy..!

Ihanaa kuitenkin, että viikonloppu lähestyy.

wemppa

Vierailija
34/46 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten olen vielä unohtanut miten kirjoitetaan... siis rEmpallaan...

w

Vierailija
35/46 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit voiko toista rakastaa yhtä paljon. Mun mielestä voi, vaikka se muutaman viikon ensin kestääkin ennenkuin vastasyntynyttä kohtaan tuntee samaa megarakkautta, vaikka se heti syntyessään rakas onkin. Joskin mun mielestä esikoinen on aina varmaan erityisasemassa; se on se, jota ensin odotettiin (jo toiveissa ennen kuin miestä oli edes näköpiirissä) ja kuulosteltiin masussa. Mulla on kaksi tyttöä, jotka ovat molemmat yhtä rakkaita, vaikka ehkä eri tavalla. Miehellä selvästi kesti vähän kauemmin saavuttaa sama rakkaus kakkoseen kun ykkösen kanssa ovat niin läheisiä.

Vierailija
36/46 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tulin tänne teille narisemaan kun nykyään aina heräilen neljän aikaan aamuyöstä wessaan ja sitten en saakkaan enään unta...ei silti että olisin väsynyt kun nukkumaan olen eilenkin mennyt jo klo 21 !!

Olisi tehokasta " työaikaa " pari tuntia näin aamusella ennen töihin lähtöä mutta eihän täällä tähän aikaan voi mitään tehdä kun muksutkin nukkuvat !!

Täytyy yrittää skarpata tänä iltana ja yrittää valvoa myöhään, jospa sitten sitä unta aamuun asti riittää !!

Eilen me sitten haettiin se " uusi" 7-hlön auto ja meinasin ruveta vollottaa siellä autoliikkeessä kun vanha hyvinpalvellut auto piti jättää sinne.. koko illan oli ihan ihme fiilis vaikka mun olisi pitänyt olla ihan happy tosta autosta mikä vaihdettiin ja eihän sitä vasten mun tahtoani vaihdettu ( ihan vapaaehtoisesti kirjoitin nimeni sinne osamaksusoppariin !!! )

Ihmeellisiä noi hormoonit....

Noh sitten kun sieltä autoliikkeestä tultiin niin sanoin miehelle että ajaa lastentarvikeliikkeeseen niin ostetaan tikrunpennulle sänky ym..

Ekasta Lastentarvikkeen myymälästä oli just se aiemmin valkkaamani sänky loppu joten matka jatkui..seuraavassa se sitten oli ja mamma alkoi shoppaamaan, sänky, patja, verhotanko pinnasänkyyn, verho, mobile ja sitten vielä ihan perusmallinen rintapumppu .

Isukki suunnitteli pinnasängyn kasaamista tälle viikonlopulle mutta en mä vielä halua sitä tuonne meidän makkariin, odotellaan nyt marraskuun alkuun niin sitten saavat sen esikoisen kanssa kasata !

Pääasia että on ostettu ja jos sitä aiemmin tarvii niin nopeastihan sen sitten kasaa!

Tänään mulla on neuvola aamulla ja sitten tukka putkella töihin ja klo 16 varasin itselleni kampaajan tilipäivän kunniaksi... leikkaus ja kaksvärivärjäys mutta värisävyistä en ole vielä päättänyt...

Mulla oli nuoruudessani tosi taipuisat hiukset ja sitten ekan permanentin jälkeen ne ei enään taipunutkaan mutta nyt olen huomannut että alkavat taas taipua ihan mukavasti, lieneekö syy taas hormonien vai se etten ole permistä/pehmistä ottanut viimeiseen 6-v !

Wemppa mua eilen illalla nauratti kun katsoin Kotikatua ja Partasen Onni antoi neuvoja miten käsitellä raskaana olevaa naista,,kun ovat kun Eläimiä tai Luonnonvoimia joiden edessä miehet ovat ihan helisemässä !!

Meilläkin on vähän väliä aikas kiperät paikat kun tämä äippä saa " pimpelipompeli-kohtauksia" ja isukki ei yhtään jaksa katsella kun mä räyhään, tosin pääasiassa lapsille ja ihan arkisista asiosta, siitä kun kotiintullessani kompastun eteisessä reppuihin ja kenkiin jne, kyllä tiedätte mitä tarkoitan..niin että rehellisesti sanottuna taitaa meillä ne ruusun piikit pistää tätä nykyä joka päivä !!

jaksuja sinne kotiin ja töihin, se nyt on vaan niin että me ollaan aika elukoita tässä tilassa ja nuo miehet kun on ihan yhtä syyllisiä kun me tähän tilanteeseen joten kestäkööt vaikka hammasta purren ne tässä kuitenkin helpommalla pääsevät !!

Pikaista paranemista sinne Äitivelholle !

Mi18mami tervetuloa joukkoon kirjoittelemaan !!

Ankkis sä olit aamulla mielessä kun mietin ens viikkoa. onnea ultraan se on oikein hyvä päivä, mulla tulee sinä päivänä taas yks vuosi lisää..

Pietu kamuseni moikkis ,vähiin käy sinunkin työpäiväsi !!

Nyt pitää lähtee laualamaan esikoiselle joka täyttää 14-vee tänä aamuna klo 8.30!!

Mukavaa perjantaita ja tulen taas illalla piinaamaan teitä langoille ja kertomaan neuvolakuulumiset !!

Isotikru+tikrunpentu rv 30+1... ( mä jo luulin ettei tuo 30 menen ikinä rikki..)

Vierailija
37/46 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussanneille ja odottajille mahan kasvatusta pitkällä tekin jo olette.

Levinialle ja Hopelle hurjasti onnea.

Itse olen viellä kokonainen ja lähtöä odotellaan jo kovin sunnuntaina olisi la saa nähdä koska pikkuinen haluaa tulla.

On niin kaunis ja kirpeä aamu joten täytyy kohta mennä ulos.

Voikaahan pahsusti ja plussia sitä tarvitseville.

syystoive rv 39+5

Vierailija
38/46 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutaman sanan viikonlopun kunniaksi kirjoittaisi ..

Pietun keksimaku on juuri sama kuin omani ja samoin myös ' pullamaku' Jos tarjotaan korvapuustia ja voisilmäpullaa, tiedän takuu varmasti kumman otan .. Muistan lapsuudestani kun olin maalla niin naapurin emäntä leipoi maailman parhaimmat voisilmäpullat, arvatkaapa maistuiko voi .. Ja ankkiksen mainitsemat Wilhelmiinat on myös todella hyviä, munkin pitäisi laittaa mielenkiinto ruisleipään ja lopettaa keksien mässytykset.

Ja wemppa, täällä myös on vauvan syntymän jälkeen ollut ' kireää' melkein joka viikko on paukkunut ;-)) Välillä olen itsekin miettinyt, että nyt otan ja lähden, mutta sitten järki voittaa hetkelliset tunteenpurkaukset. Meillä mies kyllä yrittää kaikkensa, eilenkin hieroi selkää ja niskaa ainakin tunnin, mutta .. tuntuu, ettei mikään riitä. Pelailut on jääneet sellaiseen 2-3x/vko ja se tuntuu ihan oikealta määrältä juuri nyt, mutta alan kyllästyä tuon miehen jatkuvaan ' vonkaamiseen' ja siihen vielä enemmän, ettei ymmärrä sanaa ' EI' Mutta älä ole huolissasi, kyllä ne hormoonit sitten joskus palaavat normaaliin :-)) Miehelle ja lapsille vain pitkää pinnaa.

Äitiwelho, en usko ollenkaan että tupakanpolttosi olisi aiheuttanut esikkosi sairauden. Vaikkakin tupakkaa ei kannata polttaa oli sitten raskaana tai ei. Mutta sehän on tapa monien muiden joukossa. Mäkään en olisi ollut valmis äidiksi vielä 30v, koska silloin aloin tavallaan vasta hiffata omaa itseäni ja omia toiveitani, ja olin mieleltäni edelleen aika teini, mutta niin kuin kirjoitin 31v olin jo aivan varma, että haluan lapsen nyk. mieheni kanssa. Tai taisin silloin edelleen olla 30v .. Tunnen, että tiinu syntyi juuri oikeaan aikaan, en ollut päivääkään liian vanha vaan juuri oikean ikäinen, vaikkakin olisin toivonut olevani ainakin pari vuotta nuorempi. Onnea odotukseen, kyllä se siitä todellisemmaksi muuttuu, aivan varmasti !!!

ankkis, kiva että alkaa yrjöttämään :-)) Mutta toivotaan, ettei mitään mega yrjötyksiä esiinny, koska se ei ole kivaa. Tutulta kuullostaa tuo kuuma/kylmä ilmiökin .. Onnea edelleen sinne teille molemmille :-))

Tiinu nukkuu. Heräsi viime yönä klo.04, kiesus, mutta mua väsyttää ..zzzz vaikka neitonen nukahtikin melkein heti, mutta itse taisin olla hereillä tuonne miehen kellon pirinään saakka, eli kuuteen .. Olenkin miettinyt, että miten seuraavan vauvan kanssa jaksaa nämä yöheräämiset (?) Muutoin kaikki on hienosti. Neiti kasvaa ja kehittyy aivan silmissä. Eilen illalla villitsi niin, ettei saanut edes iltatorkkuja otettua, heilutteli päätä puolelta toiselle ja kiljui koko äänivarastonsa edestä. Että sellaista ...

Hyvää viikonloppua kultaiset ! t. emmi

Vierailija
39/46 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia aika ajoin, itse olen vaan pitänyt taukoa kirjoittelussa. Se joulukuinen kohdunulkoinen raskaus kaikkine dramaattisine käänteineen laittoi miettimään asioita aikalailla. Mutta jospa nyt pysyisin mukana...

Ja on minulla ihania uutisia; olen raskaana jo 20. viikolla. Eilen oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin. Siellä se pikkuinen poika kasvaa ja potkii kovasti. Olen niiiiin onnellinen!! Eilen kun ajelin sairaalasta kotiin, itku pääsi mutta onnen kyyneliähän ne on. Nyt vaan kasvatellaan masua ja toivotaan kaiken menevän hienosti loppuun saakka.

Tuntuu niin hyvälle kaikkien vastoinkäymisten jälkeen. Mutta nyt täytyy lähteä hakemaan tyttö koulusta. Kirjoittelemisiin!!

Kirppu 19+1

Vierailija
40/46 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppu, ihania uutisia! Onneksi olkoon, ja kohta jo puolivälinperäti ohitettu. Pitkään olet pantannut uutista, mutta ymmärtäähän sen että on varovainen aikaisempien pettymysten takia.

Mi18mami tervetuloa joukkoon kuumeilemaan ja muutenkin vain turisemaan =)

Meillä oli tänään 3 kk neuvola, poju on 61,5 cm, 6010 g ja pää 40 cm. Hyvin siis kasvanut pelkällä rintamaidolla (lisämaitoahan ei ole annettu enää varmaan pariin kuukauteen) ja näin jatketaan. Ja terkan tekstit kortissa " " juttelee" vastavuoroisesti hienosti (tiedetäään :)), ikäänsä vastaava hyvä kehitys ja hyvin kasvanut äidinmaidolla" . Ja äiti ja isä olivat ylpeitä... saatiin eka rokote (tai siis olihan se rota silloin aiemmin, taas tuli muuten tuo me-muoto. Mutta koskeehan se vähän äitiin ja isäänkin kun toiseen sattuu, hieman eri tavalla vain), se piikki siis. Itkuhan siitä tuli mutta aika nopeasti rauhoittui. Nyt sitten odotellaan tuleeko mitään, toivottavasti ei. Tällä hetkellä vetelee sikeitä, nukahti sitteriin kun söin lounasta. 4 tuntia piikistä voi olla itkuinen ja levoton ja kohta siis ollaan siinä aikataulussa.

Höh, nyt unohtui demisnappulat ja kommentit. Tämä rokotepiikki taisi laittaa äidin sekaisin...