MAALIKSET' 05 vko 37
Boblinssien aika ja mie kerkeen olla sen hetken koneella..
Hyvää huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa!
Kommentit (34)
Pikaisesti paranemista Tuulian sairastupaan! Nyt on kyllä kaikenlaista tautia hirveästi, täällä jyllää vatsataudit ja flunssat eri muodossa.
G: Meillä on KARKKIPÄIVÄ/HERKKUPÄIVÄ lauantaina. Likka on tosi perso makealle ja mussuttaisi namia joka päivä. Joskus annamme jotain herkkua kuten jukurttirusinaa jos on tyttö syö ruokaa hyvin, on ollut nyt niin huono syömään. Mutta karkkia/vähän sipsiä on tarjolla lauantaina ja nekin aina ruoan jälkeen. Jätskiä meni kesällä luvattoman paljon :)
Minäkin heitän GALLUPPIA: onko kellään muulla maalistaaperolla sauna/suihkukammoa? Siis meidän neiti ei ole käynyt vuoteen saunassa ja saa ihan hysteriakohtauksen jos asiaa ottaa edes puheeksi. Nyt suihku/kylpykin on tehtävä pakolla. Maaniteltiin lauantaina 20 minsaa häntä tulemaan ammeeseen (siis sellainen " vauva" amme) mutta ei tullut. Piti sit pestä huutava tyttö suihkussa.
VOIMIA kovasti Kalamamille!!
Nyt jatkan töitäni,
hei vaan!
Paranemisia Tuulian perheeseen.
Meillä tuntuu vähän joka päivä olevan karkkipäivä. Mutta täytyisi kyllä lopettaa paha tapa ostaa joku sukuluku kaupasta kun käydään.
Saunassa E Käy mielellään ja sinne mentäessä ihan suihkun allakin mutta kotona on hankalempi suihkuttaa mut ei kuitenkaan väkipakolla tarvi käyttää. Kylpyammeessa tykkää olla. Isoveli ton ikäisenä myös ei suostunut saunaan heti alkoi huuto kun oven avasi. Kuten myös suihkussa joutui käyttään väkisin.
Laitanpa mäkin vähän kyselyä? Onko kellään muulla vielä lapsi täysin vaipoissa? E ei suostu nykyään kotona edes istumaan potalle eikä pöntölle. Eli täysin on vaipoissa.
Meillä kun ei tuo E oikeen puhu sanavarasto joita käyttää on aika suppea. Että löytyykö täältä muita vähäpuheisia?
Kuinka monen lapset osaavat jo ajaa tavallisella pyörällä appareiden kanssa? E oppi viime viikolla sen taidon.
T.S@E
Tämä on kyllä ihmeellinen vekotin, että molemmilla lapsilla loppuu leikit heti, kun huomaa minun istuutuvan koneen ääreen. Jos tämän ajan olisin istunut metrin päässä sohvalla, ei kumpakaan noteeraisi ollenkaan. Kummalista..
Vastailen galluppeihin:
SAUNA/SUIHKU: meillä kummatkin lapset tykkäävät saunasta. Harvoin vain päässään, kun ei taloyhtiön saunassa käydä. Suihku ja kylvyssä myös tykkäävät molemmat. Ainut vain, kun ei mahdu molemmille ammetta lattialle. Samassa vannassa ei voi olla, kun tulee leluista riitaa. Mimmi etenkin viihtyy kymmeniä minuutteja suihkukaapissa veden kanssa lotraten. Meillä käydään joka ilta suihkussa/kylvyssä..harvoin tarvitsee houkutella.
VAIPAT: Mimmi onkin ihan kuiva jo, kaks kertaa on vahinko yöllä käynyt. Silloin on jotenkin nukahtanut sohvalle ennen kuin oli käynyt iltapisulla. Moona on täysin vaipoissa ja tarkoitus ensi kesänä saada hänet kuivaksi.
PYÖRÄ: Mimmillä ei ole isojen pyörää appareilla. Tuollasella kolmipyöräsellä kuitenkin osaa ajaa. Ensi keväänä sitten pyöräostoksille. Me ei sen takia hommattu vielä, kun pitäs vahtia pyöräilyä ja työntää rattaita.
No niin. . huuto yltyy sen verran, että yritän saaha koko poppoon päiväunille.
Tuulia
Juuso on hoidossa ja minä vietän kotipäivää,toisin sanoen olen viettänyt aamupäivän puhelimessa ja sopinut keittiösuunnitteluaikoja...viime perjantaina olin jo yhdessä suunnitelussa ja samalla katsottiin kodinhoitohuonettakin,mutta siis tarjouksia pyydetään neljästä paikasta. Uuvuttavaa hommaa tämäkin.
Tuulian perheelle paranemisia!!
Kalamamin ongelmat ovat kuin suoraan meiltä!!!Meillä kans Juuso tekee tuhmuuksia minulle ja minulle kitisee melkein kokoajan jostakin.Lisäksi myös tuo määrääminen asioista on tuttua,meillä se ilmenee lähinnä ruokailutilanteissa.Juuso yrittää komentaa,missä kukin syö,missä hän istuu,syökä hän olohuoneessa vai keittiössä yms...Meillä kyl on auttanut asiaa välillä vaihtoehtojen antaminen,kahdesta asiasta saa valita.Myös täällä asioista kieltäminen saa aikaan ilkikurista naurua ja jäähylle jouduttua ottaa sen alkuun leikillä mut rupeaa sitten itkemään kun huomaakin ettei pääse pois....lisäksi meillä on tämä äitiriippuvuus ihan mahdotonta!!Isi ei kelpaa välillä edes pudonnutta tavaraa nostamaan tai housuja jalkaan laittamaan.....ja vielä olis vaikka mitä kerrottavaa mutten jaksa valittaa...
Sit kyselyt...eli meillä on karkkipäivä lauantaisin,mut välillä saa jotain pientä muulloinkin,mut ei usein.
Saunassa Juuso varmaan asuisi,niin paljon tykkää saunomisesta.Peseminen on välillä huutoa ja vastustelee,mutta kyllä suihkustakin tykkää.
Juuso on jo päiväkuiva ja nyt on ruvenneet yövaipatkin oleen silloin tällöin kuivia.
Juusolla on pyörä apurattailla,mut istuu paljon mieluummin kyydissä ja ohjailee kun meillä vetonaru käytössä.Osais kyllä itekin ajaa pikku pätkiä mut siis ei vaan huvita kun ilmastakin kyytiä saa! :)
Nyt kahvin keittoon ja sitten taas asioita hoitamaan!
Meillä on takana huippukiva viikonloppu. Lapset saivat extra huomiota isovanhemmilta ja me miehen kanssa saatiin extra huomiota toisiltamme. Lapset olivat siis mummilassa ja me olimme Tallinnassa. Shoppailtiin vähän lapsille syksyksi vaatteita ja istuskeltiin terasseilla. Ja kauheasti oltiin hempeitä toisiamme kohtaan. Oih, kun oli niin mukavaa.
Meillä Santtu herää JOKA yö ja tulee meidän väliin nukkumaan. Nyt viime aikoina on tullut itsekseen hiippaillen ja lopettanut sen kamalan kiljumisen. Eli on vähän yölliset valvomiset helpottaneet täällä. Pari kertaa on käynyt niinkin, että en ole edes huomannut Santun tuloa. Sitten aamuyöllä ihmettelen, että mistäs tuo tänne tupsahti. Jännä juttu oli kuitenkin se, että viikonlopun kummatkin yöt mummilassa hän nukkui matkasängyssään hiiskumatta aamuun asti. Miksi, oi miksi hän ei koskaan tee sitä kotona??
G. Namipäivä meillä on perjantai. Santtu ei ehkä vielä edes saisi karkkia jos olisi ainoa lapsi. Siskolla (kohta 5v.) on kuitenkin karkkipäivä ja Santtu kyllä osaa vaatia omansa. Melkoinen herkkusuu asuu täälläkin. Meillä esikoinen tutustui karkin saloihin aikoinaan päiväkodissa. Oli synttäritä silloin tällöin ja kaverit sitten tarjosivat karkkia. En mä sinänsä ole nipo herkkujen suhteen, mutta ei päiväkoti ole oikea paikka niiden jakamiseen. Varsinkin, kun kaikki vanhemmat eivät halua syöttää lapsilleen karkkia. En minäkään olisi halunnut, mutta olisi ollut liiaan julmaa kieltääkään. Ajattelin aikoinaan, että saa sitten karkkia, kun itse tajuaa pyytää. Santtu on sitten saanut jo aika pienestä, kun ymmärsi ihmeteellä, että mitäs se sisko oikein syö. Jäätelöä meillä syödään välillä viikolla ja tosiaan kesällä sitä meni enemmänkin. Sipsejä on aika harvoin, kun emme itsekään niitä juuri syö.
G. Kylvyssä viihtyvät molemmat lapset. Yleensä kylpevät omissa vauva-ammeissaan, mutta joskus laitamme heidät poreammeeseen. Saunasta ei vaan näe poreammeeseen, joten siksi kai he ovat yleensä pikkuammeissa kylpyhuoneen lattialla valvovan silmän alla. Santtu rakastaa yli kaiken suihkun alla makaamista. Se kuluttaa vaan hitsisti vettä, joten useimmiten saa ensin kylpeä ja sitten makoilla vatsallaan hetken suihkun alla. Saunassa hän ei kauaa viihdy.
Santtu on nukahtanut sohvalle rankan puistopäivän päätteeksi. Pitänee mennä herättämään, ettei yöunille meno ole kauheaa taistelua.
T. lappu
Ensiksikin Tuulialle onnittelut töistä! Kävin kyllä viime pinoja lukaisemassa, mutta jäi kirjoittelu. Ja nyt sitten paranemista sairastupaan.
Sitten gallupeista:
Karkkipäivää ei ole, vaan saa aina silloin tällöin.
Sauna, suihku ja kylpy kaikki toimii hyvin. Ei pelkää ja suihkuun menee usein itsenäisesti (siis kuuluu vaan suihkuttelun ääni ja siitä tietää tytön olevan suihkussa).
On vaipaton.
Pyörällä ajo sujuu hyvin. Haluaa ehdottomasti polkea itse ja kuljetaan pieniä pyörälenkkejä usein.
Muuten meillä alkoi minulla työt ja aamuheräämisiin on totuteltava- huoh. Töissä on vielä tylsää, kun en vielä osaa tarpeeksi hommiin ryhtyäkseni ja muut ovat kiireisiä. Täytyy itse olla aktiivinen, jotta pääsee hommiin sisälle, mutta muita täytyy vaivata. Eli pientä käynnistelyä on vielä töissä.
Maaliskuinen on jo tottunut hyvin päiväkotiin ja ihan ok menee. Hitusen on kiukkuinen iltapäivisin kotona kun haen- siis pitää haluta kaikkea ja ei itsekään tiedä mitä haluaa. Mutta ei mitenkään älyttömän hankala.
Keskimmäinen viihtyy esikoulussa ja päiväkodissa. Usein valittaa että haen liian aikaisin, kun haen välipalalta. Haluaisi yleensä vielä jäädä sen jälkeenkin leikkimään. Onneksi on uudet kesällä muuttaneet naapurit, joilla samanikäinen tyttö on eskarin jälkeen kotona ja hänen seurastaan vielä tykkää. Joten on mieletön parannus tuohon kaveritarjontaan:)
Tokaluokkalainen on pärjännyt, mutta haluaisi kai mielummin että olisin vielä kotona. Ikävin on aamuisin, kun on puolisen tuntia yksinoloaikaa- tai siis ongelma on ettei ole yksin, vaan lähtee kavereille ja kuitenkaan ei pääse leikkimään kunnolla. Luulen että aamut menevät paremmin kun huomaa että yksin kotona voi olla kivempaa- saa vielä lueskella ja leikkiä yksinään rauhassa. Eli pientä opettelua hänellä, on jotenkin tottunut aina olevan seuraa ja kavereita ja olisi sitä nytkin, mutta luulen että kaipaisi sitä aamuisin rauhoittumista.
Eli siinä kai lyhykäisyydessään meidän elämästä. Kiirettä on ollut iltaisin, kun on ollut kaikenlaisia vanhempainiltoja ja kokouksia. Tänään olisi lastenvaatekutsut kaverilla illalla ja keskiviikkona taas vanhempainkokous. Tarkoitus oli mennä, mutta mies onkin iltavuoroviikossa ja mietin menemistä... Tietenkin voisin mennä lasten kanssa, mutta katselen nyt lasten fiilisten mukaan. Kiva se on lasten olla kotonakin, mutta itse kyllä menisin mielelläni kun siihen aikaan kun menot olisivat olen ehtinyt olla kotosalla jo 3-4h, eli ihan kunnolla: Se hyvä puoli tuossa lyhennetyssä työajassa ja aikaisissa herätyksissä on.
Isoveli ton ikäisenä myös ei suostunut saunaan heti alkoi huuto kun oven avasi. Kuten myös suihkussa joutui käyttään väkisin.
- Siis edes yksi kohtalontoveri meillä! :) En kertakaikkiaan ymmärrä mikä siinä niin kauheasti pelottaa :S
Laitanpa mäkin vähän kyselyä? Onko kellään muulla vielä lapsi täysin vaipoissa? E ei suostu nykyään kotona edes istumaan potalle eikä pöntölle. Eli täysin on vaipoissa.
- Meillä on. Tuo ummetus on ollut sen verran riesana ettei todellakaan viitsi laittaa " pakolla" siinä vaiheessa potalle/pytylle. Tiedostaa kyllä milloin pissi/kakka tulee mutta vaatii ehdottomasti vaipan. Vuosi sitten teki tarpeet pottaan mutta hoitouran alku jotenkin vaikutti siihen ettei halunnutkaan tehdä enää mitään pottaan. Olen ihan neuvoton tuonkin asian kanssa, miten kummassa saisin tytön potalle???? Istuu siinä kyllä hetken aikaa mutta ei tosiaan tee mitään. Kesällä oli ulkona ilman vaippaa ja ilmoitti että pissi tulee ja sanoin että tee vaan nurmikolle. Kakka jos tulee niin tyttö hätääntyy jos ei ole vaippaa. Luulen että tuo on likalle oikea kammo tuon ummetuksen takia, itkee nimittäin ihan hätääntyneenä.
Olen miettinyt että pitäiskö tyttö viedä ihan lastenlääkärille tuon vatsan kanssa (esim. allergiatutkimukset) kun neuvola sanoo että syötä vaan Movicol junioria vaikka vuodenkin. Miusta ei vaan ole ihan normaalia??!!
Meillä kun ei tuo E oikeen puhu sanavarasto joita käyttää on aika suppea. Että löytyykö täältä muita vähäpuheisia?
- No likka mielestäni puhuu aika hyvin mutta liikkeellelähtöhän oli tosi paljon myöhässä jos muistatte.. Kyllä se varmasti teilläkin lähtee sujumaan ja luulisin että puhuukin sitten ihan sujuvasti kun kerran lähtee puhumaan.
Kuinka monen lapset osaavat jo ajaa tavallisella pyörällä appareiden kanssa? E oppi viime viikolla sen taidon.
- istuu kyllä kyydissä mutta pitää työntää vauhtia tai vetää narusta vauhtia..eli ei hokase sitä polkemista jos ei ole alkuvauhtia.
T: Nasulina
Mie olin jo kuoppaamassa koko pinoa viime viikolla, mutta tänäänhän on ollut liikennettä!! Hyvä juttu!! (vaikka taitaa olla miun jo kolmas viesti..=) )
Tässä ootellaan nyt isiä kotiin, jotta pääsisi tuo koira pissalle ja mie ulos. Jumppa jää taasen välistä, joten jos edes pienen kävelyn sais aikaseksi tehtyä. Sitten pitää mennä Lidliin ostamaan Monskulle noita vaippoja. Ja jätskiä tekee mieli, tähän karheeseen kurkkuun..eli karkkipäivä meilläkin välillä antaa myöten viikolle.
Tässäpä nämä..jotain oli ..ai niin..miten ihanaa oli lapulla ja hänen miehellä. Ja on se kummallista, miten siellä mummolla nukuttaa hyvin. Samat ollaan koettu täällä. Ei lapset siellä herää, kumma juttu.
Mekin päässään ensi viikonloppuna ystävämme häihin ilman lapsia. Ollaan ootettu sitä kuin kuuta nousevaa. Oon varmaan täälläkin jo siitä kenties maininnut..Kahdenkeskeistä oloa kullan kanssa!! Sitä on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin harvoin. Illalla mie oon niin väsynyt, kun Mimmin on saanut nukutettua, ei paljon jaksa sohvalle käpertyä miehen kainaloon, tai edes ajatellakaan mitään muuta ;)
Jeps, ei näy miestä ja koira ollut aamu kuudesta asti käymättä..huoh, mutta eipä tuolla mikää hätä näytä ulos olevan.
Tuulia
Meillä kaikki ennallaan. Viime viikolla alkoi taas opiskelut ja viikonloppu meni muutenkin maalla. Oltiin ystävien häissä ilman Kaisaa ja oli tosi mukavaa. Lähdettiin jo puolilta öin tosin nukkumaan, kun mielessä siinsi jo seuraava päivä ja kotimatka. Tämä lienee sitä aikuisuutta.. Kaisa oli mummun ja vaarin kanssa mökillä. Hyvin oli mennyt ja serkkupojan kanssa aika kului.
Päivän aiheisiin:
Kaisa ei jaksa saunoa, mutta kylpee ja suihkuttelee mieluusti. Me ollaan rajoitettu suihkuttelua, kun ei kestetä veden tuhlausta. Käydään siis useimmiten kylvyssä.
Ei aja pyörällä, ei suostu edes yrittämään. On kuulemma liian pieni. Vielä en ole selvittänyt tarkoittaako Kaisa itseään vai pyörää ..
On päiväkuiva, yövaippa sitä vastoin on usein niin täynnä, että se vuotaa.
- - -
Meillä puhetta piisaa. Kaisa juttelee ihan pöhköjä ja mielikuvitusta riittää. Tarhassa on opittu nimittelemään, mutta äidiltä meinaa kyllä pokka mennä, kun Kaisa kutsuu mua linnunpöntöksi. Ei ole haukkumasanat vielä kovin hurjia.
BodyCombatia ollaan täällä kilvan kehuttu ja mä liityn kehujien kerhoon. Kävin joskus ennen Kaisaa usein niillä tunneilla ja nyt aloitin taas uudestaan. Ja on se vaan niin kivaa. En vain kovin usein ehdi tunneille, niinpä olen sitten enimmäkseen käynyt vaan salilla. Mulle tehtiin ohjelma, mikä on ihan kelvollinen. Näin alkoi siis taas meikäläisen kuntoiluharrastus. Pisteenlaskuunkin ryhdyin, mutta ihan itsekseni vaan. Mitäs Tuulia muuten saa liikuntapisteitä tunnin salista/combatista tms. ? En enää muista ja ohjevihkokin on jo löytänyt uuden omistajan.
Huuto.nettiä olen ahkerasti käyttänyt ja ensimmäiset paketit odottavat noutajaa jo postissa. Seuraavaksi hankintalistalla on talveksi kakkoshaalari ja villapuku -> sinne siis!
Kuulumisiin,
kua ja Kaisa
Ihana ilma osui kerrankin vapaapäivälle. Aamupäivällä käytiin koko perheen voimin Bauhausissa hakemassa pientä tarpeellista, kuten hanan tiivisteitä, silikonia, lamppuja, lisää kukkasipuleita jne, kotiin. Likka viihtyy hyvin noissa markettien autokärryissä, ja kysyy aina ennen lähtöä, että onko kaupassa autokärryä. Iltapäivällä sain vähän kupsutettua pihaa tytön ystävällisellä avustuksella. Likka tosiaan tykkää auttaa keräämään pudonneita omppuja, kantamaan oksia kompostiin ja nyppimään rikkaruohoja. Huomenna, jos sää on suosiollinen, niin istutetaan kimpassa narsisseja ja keisarinpikarililjoja maahan.
Karkkipäivää ei ole, eikä toivottavasti tulekaan vielä pitkään aikaan. Karkki ei ole kiellettyä, jos joku sitä tarjoaa, ja esim. päiväkodissa kun kysyttiin, että saako antaa, niin minusta olisi ollut raakaa kieltää. Mutta kotona ei kukaan muukaan mussuta karkkia. Tyttö kyllä voi vinkua porkkanoiden tai maksamakkaran perään ja vilistää itse jääkaappia tonkimaan niiden toivossa.
Vaippa on vielä käytössä yöllä. Aamuisin on sen verran kunnolla märkä, etten uskalla aloittaa vaipattomien öiden kokeilua ihan lähiaikoina.
Saunassa tyttö istuu muutaman minuutin ja rupeaa sitten vinkumaan pois. Itse olen oppinut nauttimaan löylystä vasta aikuisena, joten en pakota kärvistelemään kuumuudessa. Kylvyssä viihtyisi varmaan tuntitolkulla samoin kuin suihkussa.
Polkupyörällä ajo ei pahemmin edes kiinnosta. Kantaa kyllä mielellään fillarin leikkialueelle, muttei kovin usein vaivaudu edes istumaan päälle. Jos laitan istumaan pyörän päälle ja työnnän, niin suuttuu. Ja on kyllä myös kova komentelemaan, valitsisi mieluusti aivan jotain muuta syötävää kuin mitä on tarjolla, Samoin pihalla tietää kyllä tarkasti, mitä äidin pitäisi tehdä, millä lelulla leikkiä ja miten. Ja protestoi niin että naapurusto raikaa... Luotan siihen, että se menee ohi uhmaiän myötä.
Tyttöä kiinnostaa kovasti tulossa oleva vauva. Hän oli hyvin huolissaan, kun menin kertomaan, että vauva potkii vatsassa. Vaihdoinkin sitten " potkimisen" uiskenteluun. Se ei huolestuta empaattista tyttöä ollenkaan. Muutenkin, olen aina kuvitellut, että esikoisista tulee huolehtivaisia siksi, että vanhemmat laittavat heidät huolehtimaan pienemmistään, mutta tytöllä huolehtiminen on luontaista. Hän huolestuu heti, jos joku seurueesta on hävinnyt sanomatta minne meni, kehottaa ruokapöydässä ottamaan lisää ruokaa, kun lautanen tyhjenee, on monta päivää huolissaan, jos jonkun on kerrottu olevan kipeänä, jne...
Tämmöistä täältä tänään.
Korvapuustit
meilläkään ei karkkipäivää ole (siis Kaisalla). Me aikuiset mussutettaisiin kyllä vaikka kuinka usein, mutta ollaan rajoitettu herkuttelut perjantaille.
Kaisalle karkki EI MAISTU. Käsittämätön lapsi. Yhden tikkarin on kerran syönyt ja ruuan jälkeen syödään Xylisuu. Muut sylkee pois suustaan ja suklaata ei suostu edes maistamaan. Ylipäänsä mikään makea (pullaa, marie-keksiä ja vanilijajätskiä lukuunottamatta) ei kelpaa.
Välillä mietin, että voiko tuo lapsi olla minulle sukua??
kua:
kerran syönyt ja ruuan jälkeen syödään Xylisuu.
Meillä syödään serkkupastilli.
Ei hajuakaan, mistä tuo nimi on tullut.
Nyt myös huutonetiin edellisen malliin
Kualle etsin näitä liikuntapisteitä. Rasittava likunta 1h olisi 60-70kg 7pistettä. Kohtuullinen liikunta 1h 3pistettä ja kevyt liikunta 1h 2pistettä.
Miten ihmeessä mie saisin nyt sen tsempin päälle?? Ärsyttää, kun saan hyvää vauhtiin, sitten tulee joko ihan älytön yö tai sairastutaan. Kaikki menee lörinäksi heti alkumetreillä. Painonvartihoihin ei huvittaisi mennä muutaman kilon tähden..ääh.
Siis nyt täytyy hehkuttaa!!!!! Meillä lapset nukku lähes koko yön!!!! Vasta klo 5.20 heräsi molemmat lapset ensimmäisen kerran. Moonan sain pullolla (ai ai) ja Mimmin sängyn vieressä kädestä pitäen nukahtamaan uudestaan. Me herättiin klo 7.45 ja Moona herätettiin klo 8.15. (Mimmi herätti) Ihan epätodellinen olo, kun edellisenä yönä hypin vähän väliä lastenhuoneessa.
Pientä lämpöä vielä, mutta mennään kyllä iltapäivällä hieman happihyppelylle.
MISSÄ ON PIPPANDII? Kukkustaluuruu??
Olen tänään ollut pankkiin päin yhteyksissä. Haaveillaan/MIES haaveilee moottoripyörästä missä miekin voin olla kyydissä ja nyt syksyllä hinnat on tullut aika paljon alaspäin. Lainapäätös tulee tuossa iltapäivällä. Just mitä asuntolainaa ollaan saatu maksettua, nyt sitten lisää lainaa..ollaan melkein alkutilanteessa. Toisaalta mitään et saa jos et lainaa ota. Mistä nyt tuollasia useamman tonnin säästöjä nyt saisi näillä tuloilla?!! Mieluinen nimpparilahja ukkokullalle luulisin =).
Jaahas, nyt pitää Monskun vaippa mennä kurkkamaan.
Tuulia
Siis meidän viikonloppu meni nyt mönkään. Meidän kun piti viettää ihana lauantai kaksin ystävämme häissä. Nyt sitten mummo onkin töissä siellä ko. häissä. Hänellä piti olla vapaa ja annettu aikoja sitten, nyt sairasloman takia joutuukin töihin. Siis suoraansanottuna vituttaa.
Meillä ei ole muita lasten yöhoitopaikkoja, joten nyt sitten mie lähden yksin tai sitten koko perhe. En ole vielä ollut ystävääni yhteyksissä, meneekö pakka kuinka sekaisin, jos lapset tuleekin. (istumajärjestys yms)
Eikä lapsille ole vaatteitakaan, juhlakengistä puhumattakaan..
Masentaa..pitää nyt vaan koota ajatukset ja jäädä haaveilemaan seuraavista juhlista. Ne ois sitten kuukauden päästä 13.10. Jospa sitten päästäisiin yhdessä johonkin, kun viime kerta oli tuolla heinäkuussa.
Tuulia
Kiva, Tuulia, että teillä on takana kokonainen yö. Meillä on mies ollut pari viikkoa jossain ihme aamuyöstä loppuvassa vuorossa ja unet on mennyt aivan pipariksi kummallakin. Mä kun en saa helposti unta uudelleen, jos muutaman tunnin jälkeen herään kunnolla. Siinä sitten on pyöritty milloin vierekkäin, milloin toinen teinin tyhjässä sängyssä. Onneksi tuo loppuu tähän viikkoon.
Mars, korvalle, niin ehdin taas nukkua muutaman tunnin...
Korvapuustit
mä koitin aloittaa taas lopputyön pakertamisen kesätauon jälkeen. En pysty.. Siispä tänne.
Ei tosin mitään uutta auringon alla. Kaisalla oli omien sanojensa mukaan ollut tänään tosi kiva tarhapäivä. Mulla töissä vähemmän kiva. Mies on taas idässä ja tulee torstaina. Arki on siis toden teolla alkanut.
Onnistuin huutamaan haalarin, joten nyt hankintalistalla on enää toinen talvihaalari. Muuten puuttuu vain käyttövaatteita, joita pitäisi saada ystäviltä. Loput ostan huutamalla tai sitten ihan kaupasta. Joskus kyseltiin ostopaikkoja; mä käytän paljon noita ruotsalaiskauppoja. Olen tosi pihi maksamaan lastenvaatteista, kun niiden käyttöikä on kuitenkin aika lyhyt. Kenkiin taidan satsata eniten.
Kiitos Tuulia liikuntapisteistä - tuo piristi. Jospa tämä tästä. Harmi, kun viikonloppusuunnitelmasi menivät mönkään.
Meille tulee lapsenvahtiehdokas lauantaina. Mennään näin ekalla kerralla vain lenkille miehen kanssa kaksin. Jos kokelas on hyvä (niin kuin oletan), seuraavaksi harkitaan jo leffaa tms. Toiveena on, että lapsenvahti voisi aina olla sama ja nyt sellainen mahdollisesti löytyi. Kyseessä on työkaverin tytär ja odotukset ainakin on korkealla, kun kokemusta omien sisarusten kaitsemisestakin on.
Kaipa tästä voikin jo siirtyä sängyn puolelle. Teen sitä lopputyötä joku toinen kerta..
kua ja Kaisa
Meillä on koettu melkoinen ihme. Santtu nukkui koko yön omassa sängyssä. Viimeksi sellainen yhden yön ihme tapahtui varmaankin pari kuukautta sitten. Olin aamulla aiva ihmeissäni, piti oikein käydä tarkistamassa, että poika on tallessa. Ja olihan hän somasti omassa sägyssään.
Mä sain itseäni tänään niskasta kiinni ja vein itseni kuntosalille. Mulla oli ennen lomaa hyvä itsekuri kaiken syömisen suhteen ja sain karistettua kolme kiloa. Nyt on sitten mopo karannut käsistä ja kaikki + vähän extraa tullut takisin. Aaarghhh, miten tämä voi olla niin vaikeaa. 10kg pitäisi karistaa näin ensialkuun. Sitten vielä muutama lisää, jos joskus sinne asti pääsisin. Mä vaan olen niiiiiin armoton herkkusuu. Kiva sitten, kun on mies joka ei lihoa millään. Voi syödä mitä vain, milloin vain ja aina vaan nayttää yhtä hyvältä. Ärsyttävää.
Nyt pitäisi alkaa siivota siivoojaa varten. Kaikki lelut on pitkin poikin ja kodinhoitohuone täynnä pyykkiä, puhdasta ja likaista, ei tosin sekaisin.
Osaako teidän lapset sanoa jo kaikki kirjaimet. Lähinnä tarkoitan ässää ja ärrää. Santtu ei osaa kunnolla kumpaakaan. Varsinkin jos s on ensimmäisenä kirjaimena se ei tule. R onnstuu toisinaan, että se on ihan juuri tuloillaan. Mulla itsellä oli pienenä r ja l vika. Kiva vaan, kun mun etu-ja sukunimi alkoi l-kirjaimella ja kummassakin oli vielä r. Onneksi opin ne ennen kouluun menoa.
Tuulialle sympatia-ajatukset täältä. Ikävä, että teidän viikonloppu suunitelmat meni mönkään. Se on vaan niiin ärsyttävää, kun on jo ehtinyt asennoitua johonkin ja sitten se ei onnistukaan.
Meillä on lauantaina veljen tupaantuliaiset. Kiva vaan, kun he järkkäävät ne juuri sellaisena viikonloppuna, ettei mun vanhemmat ole täällä. Eli lapset mukaan. On heidän omakin poika kotona, että ei varmaan kauheat rymybileet ole. Asuvat meistä noin 300:n metrin päässä, niin pääsee helposti kotiin.
T. lappu
Me mentiin aamusta lääkäriin hakemaan miulle todistusta, etten huomennakaan pääse töihin. Nää likat on niin räkäsiä ja yskäsiä, ettei mitään mahista viedä heitä hoitoon huomenna. Jotenka lapset on vielä tämän viikon pois. Mie pääsen perjantaina töihin, ihanaa!
Mie etsin nuo pistejutut tuohon esille ja etin kuvista sellasen kuvan, missä painoin 7vuotta sitten 56kg. Laitan sen jääkaapinoveen =) MUTTA vasta noitten juhlien jälkeen =) =) =)
Kyllä se siitä lähtee tippumaan kun saan työviikot rutinoitumaan, ja työmatkat meen pyörällä, 20min suuntaansa. Sitten jos kerran kaks pääsen jumppaan ja koiran kanssa hyötylenkkeilyä. =) Hyvät on suunnitelmat, niin ja jos ne vatsalihakset sais tehtyä jossain välissä joka päivä.
Mimmi askastelee. Mimmi askartelee aina. Nytkin leikkaa lehestä kuvia ja liimaa paperille. Mieli puuhaa. Moona kiukuttaa, kun ei pääse mukaan.
KIRJAIMISTA; meillä samalla tavalla kuin Lapun pojalla. Eli s ja r-kirjaimet puuttuu nyt ainakin. S ei tule sanan alkuun, muuten kyllä. Sitten puuttuu näitä f, g, d nyt ainakin. Miullakin on ollut s-vika, ja toivottavasti ei periydy.
Nyt meno yltyy, joten hops pois koneelta.
Tuulia
Mummo soitti tuossa, että hänen pomo oli tullutkin hieman katumapäälle. Nyt mummo pääseekin launataina klo 16 töistä ja ottaa lapset yökylään sittenkin. IHANAA!!
Tämä pomo oli kysynyt, että mitä myö oltiin tuumattu kun mummo joutuukin töihin?! Anoppi sanoi, että miniä harvoin kiroilee, mutta nyt sanoi että kyllä vituttaa ;). Eli oltiin tosi pettyneitä. Nyt sitten tehtiin kompromissi ja mieskin pääsee häihin. Tulee sitten myöhemmin, mie meen kirkkoon ja sieltä suoraan juhliin.
Niin hymyssä suin oleva
Tuulia
Mimmi sitten yön valvoi ja valitti kurkkuaan. Lämpöä on edelleen,joten tässä ootellaan että voin soitella neuvolaan. On miun vuoro olla pois töistä ja lasten kanssa sairstaa. Eipä hyvin alkanut lasten hoito/ miun työt. Onneksi töissä oltiin hyvin ymmärtäväisiä..Silti tuntuu inhottavalta olla pois. Tosin miullakin kurkku huono ja pikkusen näytti lämpöä olevan itelläkin, eli en kai sitten olis työkuntoinen itsekään. On niin vaikea vetää rajaa, milloin fiksua olla pois, milloin voi pienessä flunssassa olla töissä.
KALAMAMILLE; mie sydämestäni tiedän ja voin kuvitella millasta teillä siellä välillä on. En osaa muuta kuin neuvolaa tarjota avuksi, koska sitä kautta kaikki pitäs mennä( perhetyöntekiäjät, perhe ja kasvatusneuvola, psykiatrit yms) eli sinun täytyy vaatimalla vaatia, jotta saat apua. Kyllähän meilläkin meni ainakin se 3vkoa ennenkuin pääsin puhumaan sinne, mutta jo se puhuminen helpotti. JAKSAMISTA ja PITKÄÄ PINNAA!!!!
Uskomatonta että jollakin tulee tuota maitoa noin paljon. Vaikea kuvitella, kun itsellä sitä tuli lähes liian vähän, kun olisi ollut ylitarjontaa =). Hienoa, maito menee varmasti tarpeeseen.
GALLUPPIA laitoin, mutta laitan uudestaan. Onko teillä karkkipäivä lapsilla? Mimmi on sellain herkkupeppu ja namin perää, että pakko oli rajata.
Nyt loppui boblins, joten nyt pois koneelta.
Palaan..
Tuulia