Mä en jaksa oksentaa enää!!
Lopetan kohta kokonaan syömisen, niin sitten ei olisi ainakaan mitä oksentaa.
Mikään ei auta. Mä en jaksa, en fyysisesti enkä psyykkisesti tätä paskaa.
rv. 14+1
Kommentit (31)
Ja kun imetys kutisti mua vielä lisää, niin olin aika kuiva kalkkuna lopulta. " Etkö sä syö mitään?" ja " Ei raskaana ollessa saa laihduttaa!" tuli kuultua liian monta kertaa. Terkka ymmärsi onneksi missä mentiin, mutta ei hän voinut kuin tarjota tukeaan, kun lääkäritkään ei saaneet oksentelua loppumaan niin miten sitten terveydenhoitaja.
Toivon ja rukoilen, että sinulla loppuisi pahoinvointi pian. Minulle hoettiin, että huono-onnisimmat oksentaa viikolle 16 saakka. Valitettavasti en kuulunut siihen joukkoon jolla tuo pitää paikkansa, mutta toivon että sinä kuulut!
T: 12
Vierailija:
Sellaiset 6-10 kiloa, riippuen lähtöpainosta joka ei ole tarkasti tiedossa. Mä olen vain ylipainoinen muutenkin joten yleisin kommentti on " No voi kuinka hyvä" .Jepjep. :(
Mä en oikein vain tykkää pitää " meteliä" itsestäni. Vaikka täällä nyt pidänkin. Mutta kai se pitää sitten vain yrittää pitää puoliaan.
Mä todella pelkään että mäkin tule olemaan yksi niistä harvoista joka oksentaa täydet 9 kk...
Laitettiin heti tippa, vuorokauden olin siellä. Mulla oksentelu alkoi jo viikolla 5. Tuon reissun jälkeen meni jokunen päivä ja soitin sairaalaan että mä tulen nyt! En enää jaksa tätä jatkuvaa oksentelua, en enää jaksa yhtään mitään. Otetiin osastolle viikoksi ja tippa oli jatkuvassa käytössä. Sen reissun jälkeen olo helpotti aavistuksen ja pystyin pitämään erilaisia nesteitä vaihtelevalla menestyksellä sisälläni. Kaikkiaan rajua ökäämistä kesti noin 10 viikkoa. Nyt mulla on 18 viikko menossa ja viimesen parin viikon aikana en ole oksennellut kuin jokusen kerran :) Ruoka on alkanut maistumaan. Tosin nyt pitää syödä jatkuvati ettei oksentelu ala uudestaan. Paha olo tulee niin helposti takaisin. Painoni oli tänä aamuna ekan kerran samassa kuin oli ennen raskautta. Joten kaikki hyvin!
Tsemppiä Ap!!! Toivon todella että sulla helpottais toi olotila! Kannattaa muuten kokeilla pieniä määriä erilaisia mehukeittoja. Niistä saa energiaa. Mutta ensimmäiseksi lähdet vaan lääkäriin jos todella olet ihan puhki ja väsyksissä. Tiputuksessa oleminen tuo joksikin aikaa ihan siedettävän olon!!! Etkä pääse kuivumaan pahasti ja saat tarvittavia suoloja yms.
Ensi viikolla pitäisi testata, että tuleeko meille kesäkuussa vauva. Mutta kaksi aikaisempaa raskautta olen oksennellut yli 20 kertaa päivässä viikoilla 5-12.
Ja tän ketjun luettuani kaikki muistui taas mieleen. Mutta kyllä se oma vauva on sen arvoinen, vaikkei sitä pysty jatkuvassa oksennusolossa ehkä niin ajattleemaankan.
Tsemppiä kaikille oksentajille!
Kauheita vatsanpuruja! Yäk.....ja lähes puolet raskaudesta.
Juo ap mehuja tai vettä. Mikä nyt mukavimmalta tuntuu oksentaa. Enää muutamia viikkoja jäljellä parhaimmassa tapauksessa! Tsemppiä!
soitat neuvolaan ja mainitset ton painonpudotuksen. Muakaan ei päivystävä lääkäri ottanu tosissani mut samalla viikolla neuvolan terkka ja lääkäri jo oikein suositteli et tiputukseen jos vaan itse suostuisin. Painoo oli tippunu 10kg ja olin ihan voimaton ja en vaan jaksanu enää. Todellaki suostuin ja olo kohoni tiputuksessa vuorokaudessa!!
Jäi mieleen päivystyksessä se, ettei minua otettu tiputukseen. " Kävelit tänne omilla jaloillasi" . Niin kävelinkin, pidin seinästä tukea. Kotona oksensin kaiken, jopa jugurtin ja veden. Toivottavasti käytäntö on muuttunut 9 vuodessa. Jos uskontoni ei sallisi ehkäisyä, en tiedä mitä tekisin.
Viime vuonna sitä ei saanut kotikäyttöön, en tiedä saako nykyisin. Itse sain sitä vain sairaalassa tiputuksessa ollessani, tehokas kyllä oli. Mulla ei auttanut pahoinvointiin mitkään muut lääkkeet, joihin reseptin sain. Ainut (tosin lyhytaikainen) helpotus oli tiputus ja Zofran.
Vaikka se kylmältä kuulostaakin, niin näin se valitettavasti menee.