Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tämä on, eikö enään saa jakaa julkisesti huonoja kokemuksia tuotteista?

08.09.2007 |

Kuinka moni on nähnyt vuosien varrella Reiman puuttuvan tuotteidensa halventamiseen? Tai muut yritykset?

Mielestäni on ehdottomasti tärkeää, että jokaisella on oikeus kertoa hyvistä sekä NIISTÄ huonoista kokemuksista joitain yrityksiä/ tuotteita kohtaan.

Ei luulisi kenenkään liiketoiminnan oikeasti olevan siitä kiinni.

Jos olisi niin Reima mm olisi varmasti jo konkursissa :D

Eli eiköhän jokainen tee kuitenkin itse viime kädessä omat arviot tuotteen laadusta ja osto päätöksen.

Mutta on mielestäni tässä nykypäivän massatuotanto tarjonnassa erittäin tärkeää, että ne huonot tuotteet, yritykset, huijarit jne tulevat esille.

Makuja on monia, kuten ostajia ja yrityksiä.

HUOM, En siis ole tarkoittanut musta maalata Reimaa yrityksenä/ tai heidän tuotteita :) Reima on kuitenkin aikas yleinen puheen aihe ollut viimeiset 4 vuotta, jotka olen palstalla ollut mukana :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitensä nämä joka keväiset/ syksyiset/ talviset haalari kokemuksien jakamiset? Pitääkö nekin lopettaa.....

Vierailija
2/4 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa, että Reimaa on tällä palstalla mollattu ainakin sen vuoden verran, minkä olen täällä poikkeillut. On eri asia kertoa Reiman vuotavista saumoista, jos ne ovat totta kuin antaa perättömiä väitteitä jonkin yrityksen toiminnasta, mistä tuossa toisessa ketjussa oli kysymys.

Toisaalta sitten täytyisi tutkia, minkä kaikkien valmistajien haalareiden saumat eivät vuoda ja minkä polvia ei kukaan ole saanut puhki, ja tehdä kattava vertailu. Tottakai Reima alan suurimpana valmistajana näille markkinoille saa eniten huomiota, mutta välillä se on oikein allöttänyt.

Minusta asiallinen palaute on näiden palstojen idea ja hyvä niin. Minustakin pitää saada kertoa hyvät ja huonot kokemukset, mutta täytyisi pysyä asialinjalla. Joskus pitää myös miettiä hetki, johtuuko huono kokemus omasta virhepäätöksestä ostotilanteessa tai naapurin hienommasta haalarista tms. Palvelussa voi myös asiakkaan oma käytös vaikuttaa myyjän käyttäytymiseen. - Ja jos joku vielä sanoo, että se ei saa vaikuttaa ja asiakas on aina oikeassa, hankkikoon koiran, tai ei sittenkään, ei sitäkään saa potkia lain mukaan. -

Ehkä jossain vielä käräjillä mitataan, miten paljon saa herjata tai mikä on tai missä menee raja näissäkin kirjoituksissa. Yksihän jo sai tuomion nettiherjauksesta. Toivotaan, että nettiketti toimisi näissä jutuissa paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei siis ole esittää selkeitä todisteita jälkikäteen, esim. sähköpostiviestejä, puheluita jne.

Esim. itse aikanaan ostaessamme tulevalle lapsellemme varusteita erään liikkeen myyjä kehui erään tavaran HYVÄLAATUISEKSI. Ensikertalaisena, täysin tietämättömänä kyseisestä tavarasta ja muistakin vastaavista merkeistä, ostimme sen. Jonkun ajan kuluttua selvisi että kyseisen merkkinen tavara on kaukana hyvälaatuisesta, monella muullakin on hajonnut hyvin lyhyen ajan käytön jälkeen. Yritimme keskustella liikkeen kanssa hyvityksestä, mutta se ei ollut mahdollista. Minulle sanottiin että " jos halusit parasta laatua laatua, oisit ottanut X-merkkisen, etkä tätä mihin päädyitte. Näkyyhän se jo hinnassakin ettei voi olla samanlaatuinen kuin tämä X-merkkinen" . Kun minulla ei ollut mitään todisteita myyjän sanoista ostotilanteesta niin mitä siinä pystyy tekemään kuin nielemään kiukkunsa?!

Vierailija
4/4 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan jokaisella yrityksellä on niitä maanantai kappaleita, joista saumat repeää, pohjat puhkeaa jne. Ihmisethän niitä tekee.

Pointtini on se, että eikö ole kuluttajan oikeus vertailla kokemuksia erituotteista sekä myös infota asiallisesti muita kuluttajia esim yrityksistä jotka antavat turhia lupauksia.

Toki hyvään käyttäytymiseen kuuluu asiakkaan osalta ottaa aina ensisijaisesti yhteyttä myyjään ja reklamoida heille! Sen sanoo jo maalaisjärki, mutta täältä monesti vertaistukea haetaan ja saadaan... Se on tärkeää..

Mutta oikeutta keskustella tuotteista ja vertailla niitä, ei saa viedä!

Ps.... itselläni on vain positiivisia kokemuksia Reimasta, eli Reima oli vain esimerkkinä aloituksessani.