Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hankalat appivanhemmat

25.02.2007 |

Onko teillä toisilla vaikeaa tulla toimeen appivanhempien kanssa?

Meidän perhe oli juuri kylässä appivanhemmilla, joiden luokse on matkaa 400 km. Perille päästyämme oli heillä kotona sisällä lampötila + 14. Pyysin lämmittämään asuntoa. Siellä on puulämmitys. Minulle vastattiin että kyllä täällä tarkenee. Pyysin uudestaan ja uudestaan.

Lapsemme on 3-vuotias ja flunssassa. Lopulta jo itkin kun kylmyys vain jatkui. Silloin minua ruvettiin haukkumaan sekopääksi ja hulluksi. Eivät puhuneet mitään muuta minulle. Oli ilta eikä ollut muuta paikkaa mihin mennä, he kun asuvat korven keskellä. Olimme siellä yön ja läksimme aamulla pois. Alunperin oli tarkoitus olla perillä 3 yötä. Appivanhempani ovat tottuneet elämään kylmässä, eivätkä todella ymmärrä ettei 14 astetta ole sopiva lämpötila 3-vuotiaalle.

Mieheni haluaa käydä välillä kylässä vanhempiensa luona, ymmärrän sen täysin. Hän haluaa myös ottaa lapsemme mukaan sinne. Läksin itse nyt mukaan koska epäilin että lapseni terveys tai turvallisuus olisi vaarassa. Itse en kestäisi millään näitä vierailuja (muitakin ongelmia on kuin tämä lämpötilajuttu). Appivanhemmat eivät suostu koskaan vierailemaan meillä. Miten tämän ongelman voisi ratkaista?

Kertokaa miten itse olette selvittäneet ongelmia appivanhempien kanssa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä miehesi oli kun pyysit lämmitystä lisää ? Miten hän puuttui asiaan? Lisäksi, miksi hän antaa vanhempiensa haukkua sinua sekopääksi ??

Mielestäni appivanhemmat eivät ole ongelma, vaan miehesi. Sinun pitää kertoa ongelma hänelle (kun ei sitä näytä tietävän..) ja hän keskustelee asiasta vanhempiensa kanssa.

Lämpötila ym. asiat pitää keskustella selväksi ennen vierailua. Ja huom. se on miehesi asia selvittää sotkut teidän ja hänen vanhempiensa valiltä, ei sinun. Muista se. Jos hän ei pääse asioissa sopusointuu, niin sitten vierailut jäävät, ainakin lasten/sinun osalta.

Vierailija
2/8 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Olet aivan oikeassa. Mieheni on se ongelma. Hän mielistelee vanhempiaan, vaikka hänen pitäisi puolustaa lastamme ja minua. Ongelma onkin se että hän vie lapsen sinne, halusin tai en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä mieheni että appiukko lupasivat ennen vierailua että varmasti lämmitetään kunnolla. Mieheni hakkui minua myös kun uskalsin sanoa vastaan hänen vanhemmilleen. Sanoin lämmityksestä appivanhemmilleni, koska mieheni ei suostunut sanomaan heille.

Vierailija
4/8 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei muilla lämmitys onnistu ja itse tiedät halkojen + uunin paikat, niin ei muuta kun tuli uuniin. :) Itselläni varmaan tuollaisessa tilanteessa kiehahtaisi sen verran, että jos ei ukot tulta uuniin sais, niin laittaisin itse. Mutta pohjimmiltaan kyllä miehesi saisi katsoa peiliin.

Vierailija
5/8 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pistä vähän ukaasia kehiin, jos ei ala käytös muuttua. Hänellä ei ole mitään oikeutta muuten viedä lapsianne minne lystää sinun tahtosi vastaisesti. Kehoita pohtimaan kunnolla suhdettaan vanhempiinsa ja sitä mielistelyn tarvetta. Onko oikeesti kasvanut aikuiseksi?

Vierailija
6/8 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vaikka ottaisi päähän, itkeminen ja huutaminen ei yleensä ole asialle eduksi...jos suinkin pystyy, kannattaisi yrittää pitää itsensä kasassa

, eihän se aina helppoa ole

- miksei miehesi voisi käydä lapsen kanssa kahdestaan, (meillä toimii oivallisesti, vaikka minäkin käyn joskus...)

- kipeää lasta ei kyllä kannattaisi viedä satojen kilometrien päähän vaikka perillä olisi kuinka lämmin

Vierailija
7/8 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä matka olisi lähimpään sopivaan yöpymispaikkaan? Hotelliin, maatilamajoitukseen, muille sukulaisille, tutuille, leirintäalueelle? Jos matka on alle 100 km, niin voisitte yöpyä siellä ja ajella sieltä päivävisiiteille. Sinäkin jaksaisit pakolliset reissut paremmin, kun tietäisit, ettei tarvitse olla 24h/vrk saman katon alla. Kaverini ostivat vastaavassa tilanteessa asuntovaunun; oli oma rauha, lämmintä ja vanha vaunu ei ollut kalliskaan. Vaikkahan seisottaisitte anoppilan pihassa väliajat!

Muussa tapauksessa minäkin menisin pistämään itse pökköä pesään ja miehen ripittäisin tilaisuuden tullen. Kyllä miehenkin putkiaivoilla pitää ymmärtää, mikä on lapsen (ja vaimon!) edun mukaista. Tsemppiä sinulle vastaisen varalle!

Vierailija
8/8 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille hyvistä vastauksista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä