Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokan rahastonhoitajalla palaa käämit

Vierailija
31.03.2025 |

Mitä tehdä, kun kaksi luokan oppilasta ei ole tilittänyt eikä varmaan aiokaan tilittää luokalle myymiään Kakkutukun tuotteita?

Luokka möi tuotteita viime syksynä, luokkaretki lähestyy vauhdilla ja näiden osuudet (240 € ja 130 €) ovat teillä tuntemattomilla. Perheitä on lähestytty Wilma-viestein opettajan taholta ja itse olen saanut nuorten yhteystiedot ja laittanut heille sekä tekstiviestiä että sähköpostia. Rahoja ei vaan kuulu!

Pitääkö minun tehdä asiasta rikosilmoitukset? Ovathan molemmat perheet tavallaan varastaneet nuo rahat luokalta. En haluaisi siihen joutua, mutta mitä hittoa tässä enää tekee...

Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten siellä koululla on se rehtori että sinun ei tarvitse miettiä liikoja tällaisten asioiden suhteen.

Vierailija
2/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tavallaan" varastaneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo asiat kuulu opettajalle tai rehtorille lainkaan! Leirikoulut tms. ei saa maksaa oppilaille euroakaan, opettaja ei ole vastuussa maksamisista.

Sun täytyy pystyä osoittamaan, että nuoret on toimineet väärin, onhan sinulla Kakkutukun tuotteiden tilauslistat ja merkinnät siitä, että nuo heidän myymänsä tuotteet on myös toimitettu perille, joku on allekirjoituksellaan asian kuitannut?

Vierailija
4/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän vuoksi ei lähdetty luokkaretkelle. Tehtiin mieluummin kiva reissu luokan omistusasuntoporukan kanssa eikä tullut rahasta riitaa.

Vierailija
5/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö rahastonhoitaja vastaa rahoista ja jos huomaa epäselvyyttä niin velvollisuus on selvittää asia ja tarvittaessa tehdä rikosilmoitus.

Julkisuudessahan on ollut tilanteita, joissa rahastonhoitaja itse on kavaltanut oppilaiden rahoja ja joku on tehnyt rikosilmoituksen. 

Vierailija
6/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastonhoitajan pesti on niitä vmäisimpiä lihavinakin aikoina saatikka nyt. Urheiluseurassamme tuo ratkaistiin siirtämällä maksut joukkueelta seuralle, jolloin perintä voidaan ulkoistaa. Luokkaretkiasiassa tämä ei tietenkään valitettavasti auta.

Vierailija
7/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä pitäisin opettajalle ilmoituksen. Ei enää tuotteita heille myyntiin, kun rahoja ei kerran löydy ja ihan rohkeasti uhkaus jättää lapsi pois retkeltä jos ei ole mitään valmis maksamaan.

Vierailija
8/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kannalta ois tietty paras jos muu luokka vois avustaa ja maksaa puuttuvan summan, vois vaikka pitää diskon koulussa niin sais rahaa kerättyä.

Vierailija
9/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän vuoksi ei lähdetty luokkaretkelle. Tehtiin mieluummin kiva reissu luokan omistusasuntoporukan kanssa eikä tullut rahasta riitaa.

Omistusasuntoporukan🤣🤣

Vierailija
10/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita kaikenlaisia narkkeja, jotka käyttää lastensa rahat päihteisiin...

Vierailija
11/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten siellä koululla on se rehtori että sinun ei tarvitse miettiä liikoja tällaisten asioiden suhteen.

Luokkatoimikunnan jutut ei kuulu rehtorille mitenkään. Ei edes opettajalle, jos tämä ei halua olla mukana.

Vierailija
12/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoporukan🤣🤣

Virtanen, päivää. Omistusasujia. 🤣

Vierailija
13/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo täältä huudella, mutta tuo on selkeä varkaus. Tekijät vastuuseen. 

Ja ei tietenkään luokkaretkelle tuollaisia. Ovatkohan itse syöneet keksit. 

Vierailija
14/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö luokan kassasta löydy sen vertaa, että kattaa nuo summat.

Mites? Voiko lapset olla vastuussa tuommoisista asioista itse? vanhempien vastuulla pitäisi olla, mutta eihän se mitään takaa.

Eiköhän ne rahat ole jo menneet, joten ehkä sitä rikosilmoitusta pitää vakavasti miettiä. Haluaako itse siihen rumbaan lähteä. Tilittämättömiä lapsia nyt ei aikanaan reissuun mukaan.

Vierailija
15/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lapsen, jonka luokka meni olen johdolla jonnekin muutaman päivän retkelle. 

Kaikki maksoivat itse lapsensa kulut, mutta jotta oltaisiin tasapuolisia niille, joilla ei ollut varaa maksaa, joutuivat muut(kin?) lapset myymään jotain rättejä ovelta ovelle tienataakseen rahat retkelle noille, joilla ei ollut varaa. 

Keräämään joutunutta suututti. 

Vierailija
16/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoporukan🤣🤣

En keksinyt mitään korrektimpaakaan ilmaisua kuvaamaan tätä sosioekonomista eroa :D

Vierailija
17/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä pitäisin opettajalle ilmoituksen. Ei enää tuotteita heille myyntiin, kun rahoja ei kerran löydy ja ihan rohkeasti uhkaus jättää lapsi pois retkeltä jos ei ole mitään valmis maksamaan.

Ei kuulu opettajalle mitenkään 

Vierailija
18/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoporukan🤣🤣

En keksinyt mitään korrektimpaakaan ilmaisua kuvaamaan tätä sosioekonomista eroa :D

Te siellä ihan oikeesti kyselette toisten vanhempien asumismuotoja?

Toivottavasti en koskaan joudu tekemisiin kaltaisesi ihmisten kanssa.

Vierailija
19/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä perheessä on ehkä tilanne, että lapset ei ole viitsineet/uskaltaneet mennä ollenkaan myymään keksejä. 

Vanhemmat ei ole jaksaneet lapsiaan asiasta vastuuttaa. Varmaan muitakin ongelmia perheessä. 

(Paljon pienempi raha: Mun lapsen eskariluokalla yks vanhempi keräsi rahaa opettajien lahjaan. Yks vanhempi laittoi nimen korttiin, mutta ei maksanut osuuttaan. Sen lapsi joutui ottamaan pikkusisaruksensa joka paikkaan mukaan. Siellä se sitten aina möllötti mukana. En käsitä. Kummallinen perhe.)

Vierailija
20/71 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo täältä huudella, mutta tuo on selkeä varkaus. Tekijät vastuuseen. 

Ja ei tietenkään luokkaretkelle tuollaisia. Ovatkohan itse syöneet keksit. 

Voi apua! Tulipa takauma ysäriltä! :D 

Mun veljen luokka myi noita keksejä ja nameja. Poitsu oli yläasteella, tarkkailuluokalla. Hän tyytyväisenä otti namukuorman vastaan ja jakeli nitä kavereilleen. Ei aikomustakaan myydä. Joku älämöllö siitä hetkeksi tuli. Äidillä ei ollut varaa maksaa, joten opettaja sitten piti jannua mukanaan hanttihommissa lauantait. Kävivät ajelemassa nurmikoita, tekemässä lumitöitä, muuttokuormia jne.

Seuraavana vuonna sama juttu toistui. Siinä vaiheessa piti kyllä ihmetellä aikuisia, että antoivat jannulle taas lastin tavaraa syötäväksi. Sitten ne taas opettajan kanssa kävi tekemässä töitä. Broidihan viihtyi, kun jonkun miehen kanssa sai olla ja tehdä äijäjuttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi