Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla hoitajaa lapsellesi/lapsillesi tarvittaessa?

Vierailija
08.09.2007 |

1. Kuka hän on tai keitä he ovat?

2. Joudutko maksamaan heille? Minkä verran?

3. Kuinka usein annat lapset hoitoon ja mitä teet sillä aikaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoitaja löytyy, jos on pakko tai tietää ajoissa. Yleensä kyllä hoidetaan omat menot miehen kanssa vuorotellen. Mutta joskus tulee tilanteita, jolloin apu on tarpeen tai ainakin helpottaa elämää huomattavasti.

- Kaksi ystävääni, asuvat lähellä. Pieniä lapsia heilläkin, mutta jos " pakko" on, niin pyydän apua.

- Äitini/anoppini tulee (asuvat 500km:n päässä), jos on hätätilanne. Kuten oli, kun jouduin sairaalaan ja miehenikin oli sairas.

En maksa. Hoidan myös ystävieni lapsia, kun he apua tarvitsevat. Vuoroperiaatteella siis :)

Muutaman kerran vuodessa. Tyyliin: mies on työmatkalla ja minun on pakko päästä lääkäriin/työhaastatteluun tms. Joskus käydään miehen kanssa syöm' ssä ja lapset ovat kaverilla sen aikaa.

Vierailija
2/12 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. kummatkin mummit hoitavat, siskoni sekä serkkuni myös

2. Ei tarvitse kellekkään maksaa, siskon ja serkun lapsia hoidan vastapalvelukseksi

3. Niin usein kuin on tarve. Yökylässä todella harvoin, päivisin useammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat isovanhemmat asuvat lähellä ja hyvä ettei kilpaile keskenään koska saa hoitaa. Eli aina järjestyy hoitaja, ei makseta heille mitään ja yleesnä miehen kanssa mennään yhdessä jonnekin. Esim ystävien juhliin, häihin yms...

Vierailija
4/12 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kohtuullisen tuntipalkan.

Harrastamme yhdessä miehen kanssa tai suoritamme pakollisia ostoksia.

Vierailija
5/12 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mummu

- kummisetä

- tuttavaperhe, jossa samanikäinen lapsi

- en ole maksanut, eivätkä ottaisi, joskus voin " lahjoa" jollakin jälkeenpäin, tuttavaperheen kanssa taas sopimus, että heidän lapsi voi tulla meille hoitoon tarpeen mukaan

- mummulla on kerran kuussa viikonlopun molempien toiveesta, joskus sitten päivän verran toisinaan. Laiskottelen, käymme miehen kanssa leffassa ja ulkona syömässä

Satunnaispäivinä usein teen töitä/olen ylitöissä ja lapsen vakihoitajalla on joku meno (=yksityinen hoitaja, ei varahoitoa järjestetty). Silloin hoitaja on joku edellämainituista.

Vierailija
6/12 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa joskus vaikka olisikin. Tiedä häntä...

Vierailija
7/12 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini asuu vähän matkan päässä ja saan viedä lapset sinne aivan koska tahansa. Äiti on aina kotona joten 10min varoitusaikakin riittää. Tykkää todella olla lasten kanssa ja soittelee yleensä itsekkin että koska tulevat kylään. Yleensä olen vain kotona silloin, harvoin on mitään menoja.

Vierailija
8/12 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai ystäväni auttaisivat hätätilanteessa, niinkuin minäkin heitä. Voisi vaan hyvinkin olla, että ketään ei saisi kiinni, koska töissä heitä ei välttämättä puhelimen päähän saa.

Vierailija
9/12 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin kysynyt, olisin kysynyt 1. " kuinka usein SAAT lapset hoitoon" ja 2. " miten monta kuukautta joudun asiasta taistelemaan" 3. " miten monta kertaa viimeisen kymmenen vuoden aikana olet tämän tappelun voittanut" ?

Vierailija
10/12 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mun vanhemmat asuvat puolen kilsan päässä, molemmat eläkkeellä ja he hoitavat mielellään lapsia

-en maksa

-tarvittaessa: esim. kun 1v:n korvat putkitettiin, he huolehtivat kahden vanhemman eskari- ja kerhokuljetuksista ja muusta hoidosta. Välillä he ottavat myös ihan " omaksi huvikseen" lapset hoitoon joko yksitellen tai kaikki kerralla. Mä yritän yleensä sen vapaan käyttää hyväkseni, siivoan tai puuhaan urakalla puutarhassa.

Vierailija
11/12 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet tosi tarkkoina itse siitä, että emme kuormita heitä liiaksi lastenlasten hoitamisella, eli pari, kolme kertaa vuodessa olemme pyytäneet apua. Äiti soittaa kyllä usein ja pyytää lapsia vierailulle tai kyselee, että ettekös te käy koskaan kaupassa niin, että hän hoitaisi lapsia. Viikoittain käymme kuitenkin perheenä heillä vierailulla. Ihana ihminen tuo äitini :)!

Vierailija
12/12 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet tosi tarkkoina itse siitä, että emme kuormita heitä liiaksi lastenlasten hoitamisella, eli pari, kolme kertaa vuodessa olemme pyytäneet apua. Äiti soittaa kyllä usein ja pyytää lapsia vierailulle tai kyselee, että ettekös te käy koskaan kaupassa niin, että hän hoitaisi lapsia. Viikoittain käymme kuitenkin perheenä heillä vierailulla. Ihana ihminen tuo äitini :)!