Entäs tämä - naapuri pukee lapsensa vain kirppisvaatteisiin
Juuri ja juuri uusia sukkia ja alushousuja joskus lapsilleen ostaa. Aina ei niitäkään uutena. Kyllä on nuukuuden huippua
Väritys vaatteissa on kyllä kirjavaa.
Kommentit (12)
Sitä paitsi sehän on vain hyvä jos löytää kirppikseltä hyviä vaatteita. Ei kaikkea tarvitse ostaa uutena.
mutta on se myös ekologista. Meidän lapset kulkee pääosin kirppiskuteissa. Miten se muita haittaa?
Minäkin olen saanut lapsille paljon vaatteita ja osan ostanut kirpiltä. Joitain lähinnä juhla- ja ulkoiluvaatteita ollaan ostettu uutena, mutta suurin osa on käytettyä.
Ja lapseni ovat iloisia näistä vaatteista. Ihan samalla tavalla käytetyt ovat uusia lapsilleni, kuin jos ostaisin vaatteet kaupasta.
Lapsetkin ovat oppineet arvostamaan kierrätystä ja teinimme ostavat mieluiten vaatteensa kirpparilta ja huutiksesta, jos mieleistä löytyy.
haluaa opettaa saman myös lapsilleen. Mitä pahaa on ekologisessa ajattelussa?
juuri satuin kuulemaan/nakemaan taman illan idioottimaisimman sutjautuksen.
paljon vaatteita ostetaan kirppareilta. Mutta vain hyväkuntoista, koti/mummulavaatteksi saatan ostaa jotain vähän huonompaakin jos tosi halvalla saa. Monesti kirppareilta löytää uudenveroistakin vaatetta, itse kun olen kirpparifriikki muutenkin ja tulee paljon käytyä, niin monesti tulee tehtyä hyviä löytöjä. Uutena ostan korkeintaan 30% lasten vaatteista ja muut sitten on niitä hyväkuntoisia kirppariostoja. Monesti olen saanut vielä itse kirppareilta ostamistani vaatteista oman käytön jälkeen saman hinnan, kuin mitä itse maksoin :)
Alushousut ja valtaosan ulkovaatteista ostan uutena, onhan lapsia sentään kolme ja kierrätetään ulkovaatteet kaikki.
Ja tulomme? Vähemmän kuin mitä sossu suosittelee viisihenkiselle perheelle.
Toki, jos olisi millä mällätä niin ostaisin joskus jotain uuttakin.
Harmittaa itsessäni, että olen liian tuhlailevainen ja turhamainen. Kiitos tästä viestistä. Sain pohtimisen aihetta kuinka paljon voisin vielä parantaa tässä asiassa. Kyse ei ole kyllä nuukuudesta vaan muusta, jota en tässä lähde selittämään/toistaaan.
jos on ehjää, puhdasta, sopivan kokoista ja tilanteeseen sopivaa niin siitä vaan.
Hyvin kelpaa kierrätetyt kamat, niin tuttujen kautta saadut kuin kirppiskamatkin. Samoin sieltä hankin lelut ja pelit ym. Rahaa meillä on ihan hyvin, mitään pakkoa ei tosiaankaan ole, mutta minusta järkevää ja ekologista. Nauran kaikille niille, joilla kaiken pitää olla uutta! Turhaa ja ympäristöä tyhoavaa!
ei ollut ylimääräistä rahaa senttiä eikä penniäkään, mutta kirpparilta sai kaiken tarpeellisen edullisesti.