**JOULUTÄHDET-05** syyskuussa
en löytänyt meitä(voin olla sokeakin) joten uusi pino tässä.
moi!!
sori hiljaiselo,välillä en ole tänne kyllä päässytkään...
nyt on syyskuukin jo,mut jos nyt tän kerran kirjoitan tähän ja jos oli jo syyskuun pinkka,en huomannut sori.
Elämä menee kuin jossain sumussa,
olen töistä niin väsynyt että pitää pakottaa ittensä kotitöihinkin mut tää nyt on tämmöistä,
Juho aloitti KE uudessa hoidossa ja on tosi paljon tykännyt olla siellä,se on ihanaa,vanhakin hoitopaikka oli OK mutta tuolla haluaa hoitajan syliin heti aamulla ja muutenkin kaikki mennyt loistavasti,että olen iloinen siitä,olis se kamalaa jos olis jotain takkua ja vaikeutta hoitoon menon kanssa.
huomenna sitten pientä(?) =) biletystä, pientä nollausta hih=)
äityliini ja Juho 281105
Kommentit (12)
Yrittää ainakin. Muut kans!!
Päivät menee niin joutusaan ettei perässä tahdo pysyä. Maanantai-aamuna ku silmät aukaisee, ni johan onki jo kohta perjantai!
Meinaa pääkoppa vähän jumittaa resusesti nukutun yön jälkeen. Monta kertaa heräsin ja olin hiestä märkä. Piti ikkunakin aukaista et sais vähä viilennystä. Heti sit tietty ku mä etes kylkeä käännän, niin tää masuasukkihan intaantuu joraamaan heti viimestä päivää. Sitten kun taas (monennenkohan kerran) sain unen päästä kiinni niin Julius heräsi. Vaippa oli falskannut ja piti vähän itkeä tirauttaa, kun ulkoa kuului auton ääniä! En tiedä mistä johtuu, mutta säikkyy heti hirveesti auton ja mopojen kaasuttelua, ei tiedä miten päin olis ja ei auta vaikka sylissä pitäs.
Sit taas kaheksalta heräsin ku puhelin soi. Ilmoittivat et tuovat puoliltapäivin meidän uuden astianpesukoneen. Siitä asti oonki sit valvonu (tulee yleensä nukuttua ainaki kymmeneen)
Sälekaihtimet pitää laittaa iltaisin kiinni (no, siinä vaiheessa jo kun alkaa oma kuva ikkunasta heijastumaan) sitä säikytään kanssa. Päivisin voi kyllä omaa kuvaa ikkunasta katsella...
Meillä on kans toi ruokailu mennyt ihan pihalle. Aamulla, heti kun herää niin syö lämpimän ruuan (kirja on pakko olla kädessä) vieläpä reilun annoksen ja yleensä vielä viilin tai jokurtin, tai pari purkkia hedelmäsosetta(tulee niitä osteltua vielä ja kun itekkin tykkään laittaa just viiliin). Sitten saattaaki mennä loppupäivä nyppiessä jotain leipää tai hedelmää ja iltaselle saatetaa ottaa pari lusikallista jotain ennen nukkumaan menoa. Kova into on tulla aina ruokapöytään, mutta sit siinä vaan harjoitellaan veitsen ja haarukan käyttöö tai lusikoidaan ruokaa maitolasiin...
Vaatteiden pukeminen kyl vielä onnistuu, vaikka välillä pitää juosta nauraen karkuun. Uusia sanojakin on tullut ja nyt huudetaan jo äitiä! Isi se on vieläkin " tädii" joskus saattaa tulla ihan " isi" mut kai se toi enkku on kivempaa, =D
Vaan jospa täs ois taas vähäksi aikaa. Pitää kyl todellakin yrittää tsempata tän palstailun kanssa, kun on kuitenkin hirveen mukava kuulla et miten teillä muilla menee ja mitä uutta ne lapsoset on taas oppinut.
Eli ottakaa muutkin itteenne niskasta kiinni ja kirjoittakaa välillä jotain. Monasti huomaa tuttuja nimimerkkejä muualla kuin tässä pinossa.
Moni varmasti taustailee ainakin??? Tulkaa esiin!!!
Mä lähen puuhastelemaan jotain uuvuttavaa, niin jospa saisin tämän vaavelin oikeeseen aikaan kainaloon. Ens tiistainahan se oisi eräpäivä, en kyl oikeen vieläkään osaa ajatella et viimestään 3viikon päästä ton ihanan rakkaan ilkikurisen taaperon lisäksi (esikoista unohtamatta) meillä on pieni vauva!!!
Sateista syyspäivää!
K ja Julius 1v8kk9pvä ja masukki rv 39+1
Moikka kaikille pitkästä aikaa!!
Meillä niin karmea kiire joka päivä, että taustailuksi on mulla jäännyt:(
Tänää Olivia heräsi aamulla ja oli kuumeinen. Nuhaa ei ole eikä mitään muuta selittävää. Mikä lie kuumetauti tulikaan. Nyt neiti on nukkunut jo toista tuntia.
Muuten kyllä neiti on mitä ihanin pakkaus:) Puhuu jo aikas paljon, tosin vielä suurin osa asiasta tulee mandariininkiinalla, mutta asiaa on. Jotenkin tuntuu, että taas on sellainen kehityksen ja kasvun kausi. Olevinaan jo niin iso tyttö. Tutti meillä jäi viikko siiten käytöstä pois. Se kyllä oli enempikin vahinko kun harkittu tapahtuma. Kyllähän sen perään kysellään mutta aikas hyvin on mennyt. Nyt on ollut useampana yönä vaippa ihan kuiva. Aamulla siiten ei haluais millään potalle tai jos menee, niin ei kyllä pissaa sinne. Heti on vaippa likomärkä pottareissun jälkeen. Kakkahädän ilmoittaa, mutta se tarkoittaa sitä että jos kiireellä ei mennä vessaan, niin vaippaanhan se tulee.
No, pikkuhiljaa tässä täytyy treenata.
Kaikille mukavaa viikkoa toivottelen ja pidetään pinoa yllä. Voi, miten eri elämäntilanteissa joulumuorit onkaan. Toiset töissä, toiset kotona ja jotkut sitten odottelee uusia nyyttejä saapuvan=) Ihanaa!!
Heikka sekä Olivia 1v 8kk ja isot siskot
MInä täällä taas :) Voi niitä aikoja kun käytiin joka päivä laittamassa kuulumisia ja pitkät oli pinot...
Ethän Vauvaseni sitten katoa tuonne pienten puolelle kokonaan kun pikkuvauva on syntynyt. Olen itse niin laiskahko ihminen,että kauhulla aina ajattelen jos olis 2 pientä lasta. Kovin mukavaa olisi kuulla sellaisen perheen arjesta,kun sutinaa ja kerrottavaa varmasti löytyy. On kyllä tosi jännittävät seuraavat viikot synnytystä odotellessa.
Ihan jänskittää sun puolesta :)
Täytyy kohta alkaa pakata Aadalle kampetta, menee viikonlopuksi mummilaan. Mulla on pitkät työvuorot la-su. Saa mennä mummin kullaksi välillä,viihtyykin siellä tosi hyvin.
Meillä on pottailtu aamupäivisin, silloin tulee monet pisut pottaan ja voi olla ilman vaippaa. Mutta loppupäiväksi se sitten aina jää, kun tulee ulkoilu,päikkärit ym.tohinaa.
Aada osaa puhua jo ihmeen hyvin. Helpottaa kovasti, kun osaa ilmaista itseään selkeästi. S- ja R- kirjaimet tulevat ihan oikein. Eilenkin oli suloinen, kun kädet selän takana katseli tieltä metsään ja jutteli " Mietin tässä missä se Olli-orava mahtaa olla" . Ja kun kiroilu on tarttunut tosi voimakkaasti komenteli koiraa " jumalauta mene syömään ruokas loppuun" (eikä meillä kiroten ketään syömään käsketä) Että sellasi höpötyksiä meillä tulee...
Nyt alettava aamutoimille,anoppi soitti että käyn maalia hakemassa niille ja vien samalla vielä kanervia haudalle.
Viikonloppuja toivotellen: Liinuksi+Aada 1,8v
Lukemassa kyllä aina käyn muiden jutut, mutta kovin laiska olen kirjoittelemaan. Ja tosiaan tulee minunkin enemmän pyörittyä tuolla vauva-puolella. Meille syntyi siis toinen pikkuinen neiti tuossa elokuun puolivälissä. Synnytys itsessään oli aikamoinen kokemus tällä kertaa, kaikki oli ohi parissa tunnissa, hyvä kun sairaalaan ehdittiin, niin kova kiire pikkuisella oli. Luomuna mentiin, vaikka tällä kertaa olisin halunnut kaikki mahdolliset kipulääkkeet =) =) Mutta loppu hyvin kaikki hyvin... Kätilö kyllä totesi ihan vakavana, että jos kolmannen lapsen teette, niin heti sairaalaan kun eka supistus tulee. Jos synnytys tästä vielä nopeutuu, niin tuskimpa sinne sairaalaan ehtisi millään....
Kahden pienen lapsen kanssa arki on kyllä aikamoista hässäkkää, mutta ihan hyvin ollaan pärjätty. Kotona on kuitenkin ihana olla, ehdin tuossa esikoisen jälkeen olemaan töissä puolisen vuotta enkä todellakaan kaipaa sinne takaisin. Esikoinen ei ole ollut mustasukkainen vauvasta, mutta kiinnostunut kuitenkin. Yhdessä ollaan laskettuu vauvan varpaita ja ihmetelty niiden pienuutta. Esikoisella on kyllä joku ihme vaihe tällä hetkellä, ollut jo oikeastaan koko kesän. Hän on kauhean takertuvainen minuun ja ihan oikein hädissään jos häviän näkyvistä. Eli jopa vessareissuni (joskus on kiva käydä siellä ihan yksin...) saa aina aikaan kunnon itku-raivari-paniikki-kohtauksen. Jotain uhmaa ilmassa on muutenkin, sillä ihan kaikkeen vastataan aina EI! Ja usein myös itkemällä raivotaan, jotta se EI olisi oikein tehokas... Luulisi tämänkin vaiheen jossain vaiheessa helpottavan mutta kun tuntuu että menee vaan pahemmaksi. Raivarit kun voi kestää vartinkin ja kun likka rauhoittuu, niin uus raivari voi alkaa ihan mistä vaan, minä sanon vaikka:" Tule tänne niin rakennetaan iso talo" , johon likka karjuu " EI TALO" ja ottaa taas kunnon huutomaratonin....
Nyt joku tietty ajattelee, että on vaan mustasukkaisuutta vauvasta, mutta kun tätä on jatkunut jo paljon ennen vauvan tuloa...
Mutta onhan tuo joulutähtösemme myös aivan suloinen, kun taas paremmalle tuulelle sattuu. Puhetta riittää ja aivan ihanaa on kun hän joskus laulaa Hämä-hämä-häkkiä. Höpötys jatkuu välillä öisinkin, kun neiti unissaan saattaa todeta: " Mummi tuli" . On välillä öisin ihan naurussa pidättelemistä. Pottailut sujuu vaihtelevasti. Selvästi tietää, mikä tarkoitus potalla on ja usein osumia tuleekin. Aina ei vaan muista sanoa kakkahädästä, mutta eipä tässä mikään kiire ole.
Pienempi neiti on ollut tosi helppo tapaus alun syömisongelmien jälkeen. Ei oikein ruoka maistunut missään muodossa, joten päädyttiin sitten sairaalaan tiputukseen, kun alkoi jo kuivua raasu. Mutta nyt ruoka maistuu ja painoa tulee eli sen puolesta hyvin menee. Vauvamahaa on jo ikävä ja vaikka vakaasti olin päättänyt, että kaksi lasta riittää, niin nyt en enää olekaan ihan varma... Eiköhän se kolmaskin vielä jossain vaiheessa laiteta tilaukseen, kyllä vielä kerran haluaisin tuntea pienet potkut myös tuolla mahan sisäpuolella.
NiiskuPiisku ja esikko 1V9kk ja vauva 1kk
Juuh,anteeksi mun hiljaisuus,niin,näin siinä vaan kävi vaikken uskonut mutta kyllä tuo töissäkäynti verottaa sekä aikaa että jaksamista.
Nytkin oon sammuttamassa konetta,oltiin aamusta iltaan anopilla mutta aivan pakko oli tulla teitä ees pikana moikkaan,on mulla ollut myös kaikenlaista muutakin,mutta ajatuksissa olette,
koitetaan pitää pino pystyssä.
huomenna koitan jos ehtis paremmin tulla palstalle!
äityliini ja Juho kohta 1v10kk,apua,en voi uskoa=)
ei jaksa kuunnella ukon napinaa kun me ei olla tarpeeksi hiljaa joten karkaamme formulakisaa karkuun leikkipuistoon ja shellille syömään=)
illalla sitten kaikki suihkuun,Juho ei enää pelkää suihkua,paitsi tukan pesu ei helppoa!
Juho käy potalla hoidossa hyvin,kotona joskus,mut ei osaa ilmaista hätäänsä.
palaan!!
BB:tä odotellessa,kattooko kukaan teistä?Henri on aika ärsyttävä mut luulen että Satu putoaa...
äityliini ja Juhis
MIHINÄ KAIKKI ON?tällä murteella kysyttynä heh
Kiirusta ollut taas ja nyt olen sit sairaslomalla 2pv=(
mahatauti iski,huoh...
että semmoista,
nettikin muuten takkuaa meillä tosi paljon ja
meseen en pääse ollenkaan.
Juho oppi isinsä synttärinä(vanha ukko 40-v heh)
sanomaan isi,hyvä lahja ja isi oli iloinen=)
tiistaina oli nelikymppiset siis ja LA mies saa yllätyskakkukahvit.
äityliini ja Juho kohta 1v10kk,miten ne vauvat kasvaa niin lujaa..=`(
MOI!!
nostan,
tänään oli miehen 40-v kahvitus ja ei osannut kuulemma
aavistaa ja iloinen oli!=)
miehen veli perheinen ja kaveri perheineen oli kylässä+anoppi!
eipä tässä kummempaa.
itse olen mahataudista parantunut.
äityliini ja Juho
Heips, enpä oo aiemmin tänne kirjottanut, mutta kerta se ensimmäinen.
Olivia höpöttelee jo kokonaisia lauseita..esim: Äiti, mennää keinumaan puistoon..Olivia meni jo 1-v päiväkotiin ja siellä on oppinut hirveesti uusia sanoja yms. Ainoa huoni puoli on tuo korvatulehduskierre, joka sieltä on saatu tuliaisena..Aina nenä vuotaa..
Mutta muuten neiti on kova leikkimään, jopa yksinkin viihtyy pitkiä aikoja huoneessaan leikkien..Potalla käynti vähän takkuilee, siihen tarttisi saada jotain tolkkua..
Eipä muuta kun hyvät syksyt.
Elina 26v ja Olivia 1v9kk
Juu, hiljaista on ollu...
Eipä meille mitään uutta, tai no Julius oppi huutamaan " itii" ja isukki on onnessaan. =)
Maanantaina kävin äippäpolilla kuuntelemassa tilannetta, vaan kotio laittovat. Ei ole järkeä enää käynnistellä ainakaan vaavin koon puolesta, se kun ei enää kuulema painoaan kasvata kuin kymmeniä grammoja!!!! Mä vähän epäilen. Aikaisemmin kerroin kun omalääkäri teki arvion ja sanoi et enimmillään painaisi (Laskettunapvänä) 3,7kg ja nyt oli paino kuitenkin 4,1kg (rv40+6). Ens tiistaina pitää mennä uusiksi jos ei ole syntynyt siihen mennessä. Mä oon ihan varma et munsta ei ulos tulla ilman avituksia... ;D
Niiskupiiskulla onkin jo kokemusta elosta kahden pienen kanssa. Mä en paljoo ole joutanut edes miettimään miten saa arjen rullaamaan, sit kun isiltäkin loma loppuu. Ruokia olen tehnyt pakkaseen helpottamaan alkua. Mä kyl olen luonteeltani sellanen sitkee sissi joka puskee läpi harmaankiven vaik väkisin ja yksin. Mielelläni en apua pyytele. Toivottavasti tulisi yhtä helppo tapaus kuin kaksi aikaisempaakin...
MItä työtä se Äityliini tekikään kun vie kerta palstailumehutkin mukanaan ;)?? Ohan siitä saattanut olla puhetta,mut niinku tiedetään, sama pää kesättalvet...
Liinuksille piti sanoman, et mä oon huomannut saman meillä ton ruokailun/kaiken suhteen. Vaik mä oonkin kotosalla koko ajan, ukollakin joka kolmasviikko vapaata (jolloin vois vaik mut yllättää ja tehä sen ruuan) niin aina kuuluu et mitä syödään ja milloin... Etitään jotain tavaraa, katotaan kaappiin ja kuulu et missä täällä, eikä tuu mieleen kaivella ja penkoo, ootetaan et tipahtaa kouraan. Ja varmasti ei osata keskittyä kuin vain yhteen asiaan kerralla... Onneksi sitä on nainen... HEH!
PItääköhän lopetella, ois tarkotus käydä ostamassa kuivausrumpu, oon siitä jo pitkän aikaa haaveillu!
Luultavasti mä taas pistäydyn palstalla seuraavan kerran kun vaavi on syntynyt(parivkoa näkyy tää väli aina olevan... hyi mua...) Siihen saakka ihania syysilmoja kaikille!
K ja Julius 1v9kk (viikon päästä) ja itepäinen " en tule uunista ulos" masukki 41+1
Sori ollut kauhee kiire yms.
mut iloista mulla kerrankin=)
sain lisää töitä jonka takia kuukauden päästä
työtunnit 38h /vko jihuu,
rahantarvetta on varsinkin nyt koska...............=)
jätänpä teidät arvaileen,noh,en jätä,
en oo raskaana heh vaan asuntoa on katottu ja
yksi ihana ihana OK-talo olis kiikarissa,
maanantaina tulee tekeen arviota meidän asuntoon,
voi kun saatais se 110 neliötä,uusi Ok-talo,
hyvällä paikalla...haaveilee!!!
nyt on siis oma kerrostalokolmio 72 neliötä.
meen pakkaan vaatteita,
sain nettikaverille myytyä ison läjän 110 cm vaatteita =)
elämä sujuu viimein...
äityliini ja Juho huomenna jo 1v10kk!
p.s.olen mopin heiluttaja eli siivooja,se vie mehut ja se kun herään 4.00 aamuyöstä töihin....5 jälkeen siis lähden jo pyöräilemään töihin...eikä nukkumaan ehdi ajoissa,siitä Juho pitää huolen,on tosi hankala meneen nukkumaan nykyään=(
Ihana hiljainen syysaamu. Onneks meidän muu sakki nukkuu aina pitkään,saan hetken olla omissa oloissani näin aamuisin.
Olen ollut nyt melkein jokapäivä iltavuorossa töissä.Kotiin tulen 21.30.Sitten alkaa hulina. Kumma juttu että kaikilla o kova nälkä kun tulen kotiin,niinkuin mulla olisi ollut jääkaappi selässä mukana. Siinä on hetken sutina keittiössä.
On kyllä tosi ihanaa olla vaihteeksi töissä,maistuu kotielämäkin paljon paremmin. Tosin kamalan sekamelskan eilenkin sai siivota, kun meidän muu sakki sitten sotkee kaiket illat. Eivät yhtään jälkijään suori ja siitäkös sitten tulee riitaa.
Käytiin Aadan kanssa allergiatestissä. Siinä sitten selvisi koivu,leppä ja luonnonkumiallergia. Tietääpähän ens keväänä aloittaa lääkitys ajoissa.
EIpä meille sen kummempia. Aada on reipas pikkutyttö,tosin kova rissaamaan. Oma tahto on kova ja minä ite- on saatava joka asiaan vaikka ei osaakkaan. Pukemiset ja ruokailut on nyt hankalia.Tuntuu ettei tuo syö yhtään mitään.
Kauniita syyspäiviä odotellen...
T. Liinuksi+Aada 1,8 v