Limatulpasta
Kyselin tätä jo muualta, mutten yhtään vastausta saanut:
Elikkäs limatulpasta kysyisin...
Itsellä viides muksu tulossa (LA oli 1.9) ja kaikki edelliset on käynnistetty. Ensimmäinen ja viimeinen meni reilusti yliajalle, ja kaksi keskimmäistä käynnistettiin aiemmin syystä.
Nyt on taas ongelmaton raskaus, ja yliaikakontrolli on ensi viikolla. Vähän supistelee (ennen ei ole ikinä supistellut yhtään ennen käynnistystä) sellaisia kivuttomia vatsan kovetuksia.
Äsken vessassa käydessä olikin yllätys, kun paperiin tuli ruskeaa limaa, sellaista kuin jälkivuoto on loppuvaiheessa, ei yhtään kirkasta verta, vaan ihan ruskeaa hyytymää.
Mitään varsinaista " klönttiä" ei ole tullut, tuolaista " rähmää" vaan.
Onko tuo nyt limatulppaa sitten? Minulta kun ei ikinä ole mitään mömmöä tullut, vaikka ensimmäinenkin syntyi vasta 42+2.
Lueskelin vaan, että usein limatulppa on väritön/kellertävä hyytymä.
Onko kellekään sattunut niin, että limatulppa olisi mennyt, mutta synnytys ei käynnisty kuitenkaan (olen vähän pessimistinen, että itsestään alkaisi tämäkään...)
Kommentit (4)
Minä olen kolmessa raskaudessa bongannut tuon limatulpan, ja jokaisessa on synnytys ollut vuorokauden sisällä.
Jos sulla supistelut jatkuu, vaikka kivuttominakin, niin jotain niidenkin täytyy aikaan saada, kun kerran limatulppaa alkaa irrota. Ei muuta kuin kävelylenkille nyt vaan ja oikein härnäät supistelemaan, niin voit pian päästäkin tositoimiin.
Tsemppiä!
Kuulostaa mielestäni ihan limatulpalta.
Siinä voi olla veriviiruja myös mukana.
Itselläni limatulppaa alkoi tulemaan ma iltapäivällä, poika syntyi to aamulla.
Yleensä limatulpan tulosta on synnytykseen 1-7vrk. Mutta se on kyllä yksilöllistä.
Itselläni on ollut joukossa alussa vähän ja lopussa enemmän veriviirullista limatulppaa. Lähtö voi tulla tänään tai parin viikon sisällä... Viimeksi minulla alkoi pikku hiljaa irrota limatulppaa melkein kolme viikkoa ennen synnytyksen käynnistymistä, lopullinen iso klöntti tosin irtosi vasta, kun olin lähdössä synnärille.