Amk-inssit ja inssien vaimot
Kommentit (25)
Vierailija:
Anteeksi jos oli sekavaa. Mutta jo tämä pikku gallup osoitti miten paljon enemmän inssi tienaa verrattuna samantasoisen koulutuksen saaneeseen sairaanhoitajaan.
Minä en kyllä missään tapauksessa lähtisi näitä töitä vertaamaan. Aika harva sairaanhoitaja selviäisi inssin koulutuksesta, en usko että olisi mullekaan esim. se matikka helppoa vaikka atk-alalla työskentelisinkin.
Lisäksi iso ero on vielä se, että suurimmalle osalle insinööreistä palkan maksaa yksityinen sektori. Jolla on voitoistaan varaa maksaa isompia palkkoja, kuin verovaroista maksettavalla julkisella sektorilla.
Vaikka arvostankin sairaanhoitajan työtä, ja olen sitä mieltä, että palkkaa olisi syytä korottaa, arvostan kyllä esim. omaa insinöörimiestään, hänen työtään - joka vaatii aivojumppaa päivittäin kyllä silti enemmän
Vierailija:
Työkokemusta on noin 4-5 vuotta...En osaa muuta työstä sanoa, kun en ole perillä itse yhtään tuosta alasta:) Päällikkö on titteli, ja silti palkka ihan persiistä. Etelä-Suomessa asutaan, ei kuitenkaan pääkaupunkiseudulla. Ketuttaa!T: Se 2000 tienaavan vaimo
Voipi olla, ettei auta kuin työpaikan vaihto. Onko firmassa annettu mitään ylimääräisiä palkankorotuksia? Se voisi olla myös keino saada suurempi palkka.
Mitä tunnen/tiedän, niin on täällä Varsinais-Suomessa ihan ok palkka. Työajat yms. ihanan joustavat ja perheystävälliset.
Suunnittelee koneen osia. Heillä ihan normaali lähtöpalkka, monet aloittaa noin 1800¿ kk palkalla. Keskisuuri yritys, suuremmissa kuulemma juuri nuo huonommat palkat alkuun.
Ei ole mitään " bonuksia" tai ylimääräisiä lisiä tuossa firmassa, ei ainakaan ns. tavisinsinööreille. Ehkä pikkupomoille onkin. Ei ku nyt narraan, ekana työvuotena kaikki sai 50 euron bonuksen =)
Työkokemusta on noin 4-5 vuotta...En osaa muuta työstä sanoa, kun en ole perillä itse yhtään tuosta alasta:) Päällikkö on titteli, ja silti palkka ihan persiistä. Etelä-Suomessa asutaan, ei kuitenkaan pääkaupunkiseudulla. Ketuttaa!
T: Se 2000 tienaavan vaimo