Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun puuro ei maistu 10½ kk tytölle... vinkkejä kaipaan.

07.09.2007 |

Hei,

meidän 10kk tyttö on ollut aina " hyvä syömään" eli ruoka kuin ruoka on maistunut (kunhan on ollut tarpeeksi sileää ;o) ). Myös puurot ovat uponneet mallikkaasti. Mutta nyt on puurot alkaneet tökkiä sekä aamulla että illalla. Olen vaihdellut sekä puuroja että sekaan laitettavia eli hedelmäsoseita, jugurtteja ym. Välillä menee vain muutama lusikallinen, välillä sentään reilu desi, mutta sekin taistelun kautta. Jos puuroa on mennyt tosi huonosti illalla, olen antanut iltamaidon tilalla velliä. Aamulla olen antanut odottaa nälkää lounaalle.

Mietinkin tässä, että kuinka tärkeätä tuo puuro on? Mitä muuta voisi tuon ikäiselle antaa sen sijasta? Jotenkin tuntuu, ettei jugurtti, viili tms. pidä nälkää ainakaan illalla kovin pitkään. Eli kaipaan vinkkejä, mitä muuta voisi antaa puuron tilalla tai millä saisi puuron taas uppoamaan.

Terveisin, Amy ja tyttö 10½kk

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni ei koskaan ole suostunut syömään puuroa, joten hän on saanut aamulla ja illalla leipää ensin aivan todella pieninä palasina ja vähitellen isompina. Ensin aivan ilman levitettä ja vähitellen sen kera, ja nykyään (1 v 10 kk) myös juuston kera. Hän on myös syönyt leivän lisäksi esim. jogurttia tai hedelmiä jne. siitä lähtien kuin pelkkä leipä alkoi olla vähän liian vähän.

Vierailija
2/2 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kans puuro ruvennut tökkimään, joten odotan innolla ensi viikkoa, et saan ottaa typylle hapanmaitotuotteet käyttöön. Oon jo nyt antanut suolattomia aamiaismuroja korvikkeessa pehmennettynä ja vauvajogurtin kera. Tyttö syö innolla, vaikkkei isoja määriä niitäkään. Lisäksi oon antanut ruisnappeja imeksittäväksi. Kyllähän se puuroaterian jälkeen tuntuu aika heppoiselta, mutta jos vaihtoehtona on se, ettei tyttö syö illalla mitään, niin varmasti pitää paremmin nälkää pois tuo annos.

Meillä myös joskus annetaan Semperin riisihedelmäpuuroja (niitä, mitkä on lasipurkissa), ne uppoo välillä paremmin kuin ainainen kaura- tai ruispuuro. Ja kaurapuuron kans tarjoan nykyään aina margariinia, koska muilla lisukkeilla se ei uppoa, sen kanssa edes vähäsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla