Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi katson kelloa joka ikinen aamu klo: 09:11?

Vierailija
29.10.2012 |

Itseäni alkaa ihmetyttää miksi katson joka aamu kelloa siihen aikaan kun se näyttää 09:11. Tätä on jatkunut jo useamman kuukauden ja minua alkaa jo ahdistaa. Ennen en ajatellut asiaa sen kummemmin, mutta kun sitä vaan jatkuu ja jatkuu ja toistuu joka ikinen aamu niin rupesin sitä miettimään. En ole todellakaan sellainen joka kelloa joutaa vilkuilemaan. Kotona pyörii kolme lasta 5v - 1kk. Aamutoimet siihen aikaan kiireisimmillään ja silti minä jostain syystä menen katsomaan sitä kelloa!! :/

Mistä tämä voi johtua?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUrhaan ahdistut. Mulla on kausia, että herään lähes minuutilleen keskellä yötä ja käyn vessassa. Luulen, että sulla vaan on pirun tarkka sisäinen kello ja pidän rutiineja yllä alitajuisesti. Älä mieti koko asiaa. Pistä kello piiloon, jos tuntuu että se voisi auttaa.

Vierailija
2/36 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 'minuutilleen samaan aikaan keskellä yötä'...

t. 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joku 11.9.-uhri kaksoistornien sortumisen ajalta yrittää ottaa telepaattista yhteyttä sinuun. Tunnin päästä, kun taas katsot kelloa, huuda lujalla äänellä: WHAT DO YOU WANT, GHOST?!

Vierailija
4/36 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan mikrossa ja kännykässä löytyy kello. Hankala siis laittaa kello kaappiin. AP

Vierailija
5/36 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuttua jo useamman vuoden ajalta. Satun katsomaan kelloa lähestulkoon joka päivä klo 11:04. Tuo sattu olemaan myös syntymäpäiväni, mutta en tajua miksi katson kelloa aina samaan aikaan. Outoa.

Vierailija
6/36 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuttua jo useamman vuoden ajalta. Satun katsomaan kelloa lähestulkoon joka päivä klo 11:04. Tuo sattu olemaan myös syntymäpäiväni, mutta en tajua miksi katson kelloa aina samaan aikaan. Outoa.

Minä katson kelloa lähes joka päivä 16.05 ja se päivä sattuu myös olemaan syntymäpäiväni :D tätä on jatkunut myös jo useamman vuoden ajan. Kummallista!!

Vierailija
7/36 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman vuoden jo. Joskus jopa käy niin etten ole aikeissa katsoa kelloa ja mies lukee sängyssä kirjaa. Mies kysyy onko kello jo paljon ja minä meen kurkkaamaan. Sanon aina että no arvaa mitä se kello on, kun minä sitä katson.

Tätä ollaan ihmetelty jo parikin vuotta.

Vierailija
8/36 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syntynyt klo 21.15 illalla. Outoo on.

Vierailija
9/36 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin kelloa, kun luin aloitusviestin ensimmäistä kertaa - ja kello oli 9.11. :)

Exänikin muuten katsoi kelloa aina syntymäpäivänsä kellonlyömällä!

Ei AP

Vierailija
10/36 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson kelloa melkeinpä joka ilta kello 22:22.

Friikkiä.

Vierailija
11/36 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja googletin silloin, ja tuntui olevan yleistä. Oliko facessa joku ryhmäkin, jota kello vainoaa. Joku kiinalainen teoriakin sille kai oli.

Vierailija
12/36 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja katson joka aamu kelloa 10.38. Mullakin on tätä jatkunu jo muutaman vuoden. En ole todellakaan tarkka mistään rutiineista en herää aina samaan aikaan tms. joten musta tää on tosi outoa. Ihan sama olenko töissä, kotona tai autossa nii aina silmät osuu kelloon silloin kun se on 10.38.

Vierailija
13/36 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko googlettaa onko kenelläkään samanlainen tapa kuin minulla. Minä katson siis myös kelloa kännykästä usein aamuisin juuri klo 9.11 ja tätä on jatkunut jo vuosia. Onkohan meillä jotain yhteistä? :)

Vierailija
14/36 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut muutamia kausia, jolloin herään muutama yönä tasan samaan aikaan ihan ilman syytä. On todella omituista tajuta toisena yönä peräkkäin heräävänsä jälleen samaan aikaan. Siinä täytyy olla jotain "sisäisen kellon" ongelmaa, joka ruokkii tuota heräämistä, vaikka miten koitan siitä päästä.

Vierailija
15/36 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on näitä.

Syyt ovat samat kuin muillakin. Katson huomaamattani kelloa ilmeisen usein ja jos kellonaika on joku silmiinpistävä, silloin havaitsen sen tietoisesti.

Siitä on turha ahdistua.

Vierailija
16/36 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin katson kelloa aina 9.11, oli sitten puhelimen tai mikron kello. Pari vuotta nyt jatkunut tuota. Jännä tietää, että muilla on samaa.

Vierailija
17/36 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkka sisäinen kello ja harha joka syntyy siitä että muistaa tuon yhden ajan jolloin katsoo kelloa eikä esim niitä kaikkia muita kertoja klo 9.04, 9.17, 10.25, 14.54 jne. Eri asia olisi jos katsoisi kelloa tasan kerran päivässä ja se olisi aina tuohon samaan aikaan mutta kuten useimmat ihmiset niin katsot kelloa varmaan kymmeniä kertoja päivässä ja sitten kun sattumalta katsoo usein samaan aikaan niin sen alkaa muistamaan ja siihen kiinnittää huomiota. 

Jännä ilmiö silti. Lapsena isäni ystävä kysyi joka kerta nähdessämme että arvaanko paljonko kello on ja aika nopeasti opin että kello oli silloin aina 11.15 kun hän sen kysyi :D En tiedä mistä tuo tapa hänelle oli tullut mutta vuosia jatkoimme tuota hauskaa juttua. 

Vierailija
18/36 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan siinä joku semmoinen taustalla että se aika on joskus ollut jonkun tärkeän tapahtuman aika? Siis itsellä on kaksi kellonaikaa jotka huomaan melkein joka päivä ja ne on lasteni syntymäajat, lapset on jo isoja mutta kuitenkin melkein joka päivä katsahdan kelloa noina kahtena aikana. Katson siis monena muunakin aikana tietysti mutta nuo kaksi aina huomaa kun se on "tuttu" ja merkityksellinen kellonaika. 

Vierailija
19/36 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo 12:11 katson kelloa joka päivä ja sattuu olemaan myös synttäripv lukemat.

Vierailija
20/36 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon viimeiseit 20 vuotta kattonu kelloa lähes joka päivä 9:11. Enkä tosiaan kato kelloa usein. Mikähän tossa ajassa on ihmeellistä ku näköjään en oo ainoo 😯