Miksi nykyään ihmiset tekee lapsia niin vanhoina? Moni alkaa vasta 35v tekemään esikoistaan?
Kommentit (26)
Oikeasti, en tiedä yhtään yli kolmekymppistä naista, joka vain jatkuvasti siirtää ja siirtää perheen perustamista ajatuksella, että ehtiihän sitä vielä. Miehiä kyllä tiedän. Ne ei jotenkin tajua sitä, ettei nainen voi odottaa loputtomiin, ja ehkä on pakko vähän itsekin tehdä jotain kompromissia. Tai no, ainahan mies voi heittää rannalle sen vaihdevuosiin ehtineen nuoruudenrakkauden ja herätä isäksi kypsällä isällä... On se niin epäreilua!
En ole katkera, kun itse vaihdoin ajoissa. Olen nyt 33 ja 3-vuotiaan äiti. Jos olisin jäänyt odottelemaan exäni jaarittelujen loppumista, olisin varmaan vieläkin lapseton. Kiukkuinen kyllä olen kaikkien niiden naisten puolesta, joita roikotetaan löysässä hirressä vuodesta toiseen.
Eihän kukaan heitä varsinaisesti pakota odottelemaan juuri sen tietyn miehen kanssa.
Vierailija:
Sitten kun halusin, sain lapset heti haluamallani ikäerolla ja muutenkin kaikki on mennyt kuten toivoin. Onpa ankeaa.
Voi meitä raasuja. Mummotkin on hyvässä kunnossa ja eläkeläisiä, eli erittäin innokkaita lapsenhoitajia. Ovat muuten tosi iloisia näistä mun lapsukaisista. Koska nyt kun mummot ovat jääneet eläkkeelle heillä on iso hinku hoidella lapsenlapsia. Mutta kas vain, muut, nuorena tehdyt lapsenlapset on jo pitkälti kouluiässä tai teinejä eikä heitä enää kiinnosta mummolassa kyläily!
Että kyllä on surkeesti menny ;).
Kun kyllähän mun isomummukin eli 125-vuotiaaksi ja jakso ihan hyvin kymmenen lapsen kanssa, peltoja polkien.
Vierailija:
voihan olla niinkin että yli 35 vuotiaat osaa paremmin ottaa vastuun omista tekemisistään sekä toisesta pienestä ihmisestä. meillä päin on paljon näitä parikymppisii " synnyttäjiä" joista ei äitiä ole tullu... lapset mummoilla ja millon missäkii hoidossa kun itse juostaan kaikki bileet ja baarit ja tapahtumat. paras tapaus sellainen että lapsi vierastaa omaa äitiään kun hoidosta tulee hakemaan, niin harvoin toisiaan näkevät. en yleistä kaikkia nuoria äitejä, on heissä paljon helmiäkin, mutta luulisin että yli kolmikymppisellä kuitenkin on paremmat edellytykset kasvattaa lapsi jo pelkän elämänkokemuksensa ansiosta, kun 10 vuotta nuoremmalla. näin minä ajattelen
Sitten kun halusin, sain lapset heti haluamallani ikäerolla ja muutenkin kaikki on mennyt kuten toivoin. Onpa ankeaa.