Totesin just äsken, että en ole 1½ kuukauteen syönyt:
karkkia
naksuja/sipsejä
leipää
jäätelöä
pullaa
keksejä
hampurilaista
ranskalaisia
juonut limua/mehua
Ennen en olisi tullut päivääkään toimeen ilman osaa noista ja viikkoakaan kaikkia!
Ehkä tämä elämäntapa muutos oli oikeasti helpompaa kuin kuvittelinkaan! En vielä 2 kk sitten olisi uskonut tähän pystyväni =)
Kommentit (7)
Paljon on painoa tippunut? Mitä olet syönyt (saisko vaikka yhden päivän menun?).
tullut ajatelleeksi, että ruokavaliostani (tai nautinnostani lähinnä) puuttuisi jotain!
Tuoreita leivoksia tai leivonnaisia syön sen sijaan usein kahvin kanssa. Muitakin hienoja jälkiruokia harrastetaan siinä missä muutakin kokkailua. Ja tuo leipä! Miksi sitä ei saisi syödä. Oih, miten ihanaa tuore hiivaleipä joskus on uuninlämpöisenä. Tai patonki hyvien juustojen kanssa tai pastakastikkeen kyljessä. Ja entäs tuore ruisleipä sitten...Mitä pahaa leivässä nyt sitten on?
Itse olen varsinainen kulinaristi (kuten miehenikin). Menuun kuuluu tietty jälkiruuatkin, ja ruokavalioon niin suolainen, raikas kuin makeakin herkku. Mutta siis käytänne paljon tuoreita raaka-aineita, kasviksia, kalaa, yrttejä, eksoottisia mausteita jne. Ja se herkuttelu merkitsee meillä PIENTÄ kipollista vaikkapa jotain mustaherukka-suklaa-moussea tai paria sveitsiläistä konvehtia kahvin kanssa. En ole oikein koskaan ymmärtänyt, mitä viehätystä on lappaa shipsiä nassuun jättipussista tai napa paukkuen vetää jotain irtokarkkeja.
Toisaalta en ymmärrä elämää, jossa joutuu kieltäytymään jostain leivästä tai ettei koskaan syö makeaa.
Ja ihan hyvin on minulla tämä ruokavalio toiminut. Nautin kaikesta ruokaan liittyvästä, olen terve ja energinen ja painan alle 50 kg kolmekymppisenä äitinä.
Isoissa pusseissa kun naksuja ostaa, niin eivät pysy hyvinä kuin hetken. Niistä tulee nihkeitä. Koko pussia ei viitsi kerralla syödä (vaikka varmaan pystyis!).
Taas oli uutista jostain tutkimuksesta joka todistais vähärasvaisen ruokavalion puolesta. Jotain lapsia oli tutkittu? Vähärasvaiset hannapartasdiettiläiset oli hoikempia ja paremmat huonon kolesterolin arvot.
8: eikö teidän kaupoissa myydä niitä pieniä sipsipusseja? Olikohan 70g/pussi. Ei jää nahistumaan.
Ja kympille (?), että en karppaa vaan olen tavallaan pakkoraossa koska liikasyöminen ja väärien ruokien syöminen meni vaan niin överiksi!
Leipää en ole syönyt vaan koska en aiemminkaan syönyt kuin aamupalalla ja nykyisin syön aamiaisena puuroa.
Onneksi olen saanut syömiseni ainakin toistaiseksi kuriin ja voin niitä seiskan kulinaarisia nautintoja harrastaa terveellisellä ruoalla ja nauttia kaikesta mitä syön, silti laihtuen =)
ap
Ja kyllä, olen oikeasti myös virkeämpi ja reippaampi kun en vain vetelehdi sohvalla telkkaria katsomassa sipsikulho sylissä!
Voi kun jaksaisi oiekasti elää näin vaika loppuelämänsä! Harvoin olen oikeasti ollut näin ylpeä itsestäni kuin nyt!
ap