HELMET VIIKONLOPPUUN
Ajattelin aloittaa viikonloppu pinon kun, edellinen pino on jo aika pitkä.
Täällä sitä omilla vanhemmilla yritetään lepäillä ja ottaa rauhallisesti. Välillä vähän vaikeaa :) Tosi kiva kuitenkin et saadaan täällä olla, on esikoisellakin paremmin tekemistä. Just äsken lähti mummin kanssa perunoita nostamaan.
(.) oma olo tuntuu aika hyvältä. Tuhrua tulee enää paperiin, muuten ei ole vuotoa näkynyt, ONNEKS!
Kiinoistais muuten tietää onko meissä helmikuisissa kestoilijoita tai meinaako joku kokeilla kestovaippoja? Mä yritin kestoilla esikoisen kanssa, mut siitä ei tullu mitään ja nyt olen ajatellu yrittää uudelleen. Ostin kokeiluun viisi kushies ultra vaippaa joissa on kaikki tarvittava samassa, pidetään ja pestään vain. Jos vaikka näillä onnistuisin :)
anna_liisa toivottavasti saat tulokset tänään!
hyvää viikonloppua!
t:sininenkirsikka ja kuopus 19+0
Kommentit (34)
Meillä kestoilu aloitettiin kuudennen lapsen kohdalla. Täyskestoilua harrastettiin jokunen kuukausi kuudennen ja seitsemännen lapsen kohdalla, mutta jossain vaiheessa alettiin käyttää yöllä kertakäyttöistä. Nyt varmaan aletaan täyskestoilla tämän tulevan vauvelin kohdalla taas alkuun.
Niin on meillä tuo seiska vielä vaipoilla nytkin, mutta pahoinvoinnin takia siirryttiin kerttiksiin kesällä, vois kyllä taas alkaa kestoilla, kun äitillä taas virtaa riittäis.
Toiset pitkälahkeiset hahtuvat on puikoilla. Mä tykkää käyttää harsoja tai sisävaippaa hahtuvien kanssa ihan pienelle.
Olsku 18+3
Meidän perheessä on kasvanut jo yksi kestovaippalapsi (tyttö nyt 2 v 10 kk ja ollut alkukesästä asti päiväkuiva, öisin käytössä nykyään kertavaippa) ja kestoja aiotaan käyttää kakkosenkin kanssa. Esikolla suosittiin ekat puolitoista vuotta lähinnä harsoja erilaisilla lisäimuilla ja kuorivaipoilla, mutta tälle uudelle tulokkaalle voisi hankkia muitakin variaatioita. Parissa vuodessa näkyy tulleen ihan hirmuisesti uudenlaisia vaippoja ja lisää valikoimaa.
Nyt en ehdi kirjoittaa tämän pidemmin, tulin vain toivottamaan mukavaa viikonloppua kaikille!
Lumileopardi ja beibi rv 17+6
Ihanaa, pahoinvointi alkaa selvästi vähentyä, nyt sitä alkaa nauttia ihan erilailla raskaudesta. Masu kasvaa, kohta täytyy alkaa käyttää mamma-housuja:) Puolentoista viikon kuluttua on toinen ultra, jännittää saanko tietää sukupuolen.. Olen melko varma että liikkeet tuntuu, sellaista pientä kutinaa:)
Kestovaippoja olen ostanut jo varastoon, meinaan käyttää kuitenkin molempia.
Aurinkoista viikonloppua t. Tamam
Kätilö soitteli tänään ja minulta otetaan uusi lapsivesinäyte tai napaverinäyte koska yhdestä kromosomista oli puuttunut pieni palanen ja ne ei osaa sanoa et onko se jakautumis vaiheessa lähtenyt vai onko vauvalla jokin poikkeavuus pakko ei olisi ollut mutta sanoin et ehottomasti otetaan uusi.
Eli taas mulla alkaa piinaava odottelu.Oon kyllä tosi allapäin tällä hetkellä.Nyt pitää toivoa et se on vaan jakautumis vaiheessa se pala irronnut ja vauva on terve.
anna_liisa 18+2
anna-liisa:
Voi pahus, että näyte ei onnistunut. Tota mä vähän aattelin, kun niin pirun kauan kesti tuloksen tulo. Tutkittiinkin näyte omassa keskussairaalassa vai lähetettiinkö hesaan! millon sulta otetaan uus näyte? Tuliskohan napaverinäyte aikaisemmin? Kuka sen päättää, mikä otetaan? Mä oon niin pahoillani, ettet päässyt vielä nauttimaan iloisesta uutisesta. Mutta kyllähän tän odottelun kestää, jos vaan hyviä uutisia saadaan! Tuntuu kyllä kurjalta, että joudut vielä uuden odotuksen eteen, mutta ehkä toi tulos voidaan saada pikana. Mä oon kyllä lukenu, et pikatulos ois myös mahdollinen????
Mä olin keskiviikkona lapsivesinäytteessä ja jännitin niin pirusti, mutta ei kyllä sattunut. olin vielä yksin, kun mun mies jäi hoitaan lapsia kotiin.
Mä on nyt kyllä ihan hermona ja kun oon kotona päivät pitkät, niin aika on entisestään alkanut mateleen. Ja pelkään just sitä, et tulee ikäviä uutisia tai et näyte epäonnistuu. Voi kunpa sais sit hyviä uutisia. Sillä mä en edelleenkään osaa nauttia tästä raskaudesta, nämä rankat kokemukset tässä raskaudessa on kyllä vienyt kaiken uskon.
Tsemppiä sulle kovasti!
Toivottavasti saadaan vielä molemmat ihania uutisia!!!
Kaikille muillekin oikein mukavaa viikonloppua!!!
iitulii72 16+2
Anna_Liisalle jaksamista! Odottaminen on turhauttavaa. Toivottavasti tällä toisella kerralla ei tarvitse odotella näin valtavan kauan, ja että saisit hyviä uutisia.
Liitoskivuista puhuttiin aiemmin viikolla, mulla oli esikoisesta, ja aika varhaisessa vaiheessa. Viimeisellä kolmanneksella en juuri kävellyt kuin postilaatikolle ja takaisin. Nyt olen kauhulla odottanut, että koska alkaa liitoskivut, tuon esikoisen perässä kun on pakko pysyä = ei voi kävellä hitaasti. Mutta ei onneksi vielä ole alkanut. Neuvolan täti sanoikin, että eri raskauksissa voi olla eri laista, joten vaikka esikoisen aikana oli suuri haitta, nyt ei välttämättä niin vaivaa.
Kestoista täällä taas mainittiin, meillä täyskestoillaan.
Nyt esikoinen vaatii äänekkäästi äidin läsnäoloa.
Hauskaa viikonloppua! (Nyt tuntuukin vapaalta, kun on ollut viikon töissä!)
Mrs.Marple, rv 15+2
iitulii72:Mun mielestä se tutkittiin oysissa.Ensi viikon tiistaina kätilö soittaa ja saan tietää millon se otetaan ja et kumpi näyte otetaan.Kunhan vaan mahollisimman pian.Mun mies sanoi kans et tää oottaminen on niin raskasta noissa tuloksissa.Kyllä tää hermoja riepoo.Koko ajan itku vaan meinaa tulla.Pakko lasten vuoksi tsempata.Sitä oon aatellut et miten sitä lapsille kertoo jos tää nyt sit ei oikeesti ookkaan terve!En tiiä uskaltaaisko sitä enään tähän vauvan teko hommaan alkaa jos tää nyt päättyy surullisesti!Vaikka eikait se enään voisi toistua kovin helposti.
anna_liisa 18+2
Ps:toivottavasti sinä saat positiivisia uutisia!
Annaliisalle ja Iitulille jaksamisia tulosten odotteluun.
Kestovaipoista: koska meille ei ole vielä lapsia siunaantunut, niin nyt on aika miettiä kokeilisiko kestovaippoja vaiko kertakäyttöisiä. Itse suosimme muutenkin kierrätystä ja " ongelmajätekeräyksiä" (no yleensä roskien erittelyä..=]) joten siinä mielessä kestovaipat sopisivat " imagoon" .. =P jos sen nyt noin voi sanoa.
Mutta: kun täällä on jo kestovaippailusta tietäviä, niin haluaisin tietää kuinka homma käytännössä toimii! Olen jostain lukenut, että ainakin on olemassa jotain " vaippakuoria" , mutta mitä niiden tulee sisälle vai sideharsoa? Ja kuinka esimerkiksi kakan pesu onnistuu vaipasta (isommat tietty pyttyyn ja vaippa pesuun vai?)? Kuinka hyviä imukykyjä löytyy kestovaipoista, vai joutuuko niitä vaihtelemaan useammin kuin kertakäyttöisiä (jos esimerkiks kertakäyttöset imee paritkin pissat?)? Ja montako kestovaippaa olis hyvä olla, jotta homma pyöris? Ja onko jollain vaipat kärsineet koneessa? =] Joten olen ihan pihalla kestovaipoista, kukaan perhetuttu ei ole kestoja käyttänyt, kaikilla on ollut kertakäyttöisiä. Kertakäyttöiset ois toki helpompia, mut kestot taitaa kuitenkin tulla halvemmiksikin (jos pesuveden kulutuksia yms ei lasketa.. =]), ja kertakäyttösistä tulee hemmetisti roskaa.. =/ Mutta mielenkiinnolla lueskelen teidän vastauksianne ja kokemuksia.. =] pitääkin kysyy heti mieheltä mitäs mieltä se ois kestovaipoista.. =]
Mut nyt perjantai-illan saunaan! =]
jonttu rv 18+3
Siellä tuli mieleen vielä kysyä teiltä joilla ennestään lapsia, että mikäs vakuutus lapselle? Oletteko joku ottaneet sen vakuutuksen syntymättömälle? Vai pelkkä tapaturmavakuutus? Ihan pihalla niistäkin... =/
Kahdeksastoista viikko lähti käyntiin, hui miten puoliväli alkaa lähestyä aikka juurihan se plussa sinne testiin tuli=D
Anna_Lisalle edelleen jaksamista odotteluun. Kurjaa että piina ja epätietoisuus vieläkin jatkuu. Toivottavasti palkinto on sitten odottelun arvoinen ja saatte erittäin hyviä uutisia!!
Kestoilusta, olen miettinyt asiaa kyllä ja mikäli mulla ei olisi tätä eläinkansaa lasten lisäksi huolehdittavavna, varmasti kokeilisin kestoja mutta nyt tulin siihen tulokseen että kertiksillä mennään niinkuin tähänkin saakka ihan vaan ajanpuutteen vuoksi.
Jonttu, meillä ei ole lapsilla mitään vakuutusta kun mä en jaksa taistella yhtiöiden kanssa korvauksista, ainakaan sikkoin jos lapsi sairastuu vakavasti. Ja olen ajatellut että niilläkin rahoilla mitä vakuutusyhtiölle makaa niin hoidattaa jo lapsia tilanteen niin vaatiessa. Mutta tämä on vain mun mielipide ja onhan vakuutuksista hyötynsäkkin, toivottavasti löydätte teille sopivan ratkaisun!
Vielä liitoskivuista, Neronja saa todella olla onnellinen miläki hänellä ne vaivaavat vain loppuajasta. Ei mullakaan ekassa raskaudessa pahemmin näitä vaivoja ollut mutta toisessa odotuksessa tulivat tutuiksi jo puolivälin jälkeen ja nyt näköjään aiemmin. Eli mullakin oon myös repäisykipuja mistä mainitsit, ne on ihan erilaisia kuin liitoskipujen tuoma särky, paine ja jomotus eli mä ainakin osaan erottaa ne.
Siniselle Kirisikalle onnittelut iloisita uutisista ja toivottavasti kaikki nyt menee hyvin tästä eteenpäinkin!!!
Iitulii, suosittelen lämpimästi kokeilemaan ratsastusta! Tehokas liikuntamuoto ja mikäs sen ihanempaa jos teillä olisi sun tyttöjen kanssa yhteinen harrastus=) Jaksuja myös sinne piinaavaan tulosten odotteluun!!
Tervetuloa uusille, ainakin Tamtam oli joukkoomme liittynyt!
Ja tähän heppajuttuun vielä kun joku (anteeksi kun nikki unohtui) kysyi että onko mulla vielä hevosia niin onhan niitä onneksi=) Meillä on siis vielä 13 hevosta, miehen on yksi ja mun äidin yksi eli tämä on tälläinen koko perheen juttu. Joukkoon mahtuu sekalainen seurakunta eläkepolleista pariin poniin, suomenhevosista lämppäreihin ja löytyypä yksi puoliverinenkin=D
Harmi vaan että mun ratsastelut on tällä erää tässä. Toissa päivänä menin viimeksi ja nyt tuntui niin epämukavalta että en edes yritä jatkaa, korkeintaan sitten vaan käyntiä köpsöttelen kun mieli hepan selkään kuitenkin tekee.
Isyyspakkausta mäkin olen miettinyt ja aikaisemmin olen ostanut miehelle vaan hyvää viskiä pullon mutta nyt ajattelin koota vähän pakkausta myös.
Jaahas, aamutoimet kutsuu, hyvää viikonloppua kaikille!
p02p06 ja pikkuinen 17+0
Mun aamuni alkoi ihanasti. Jo kaksi päivää vaivannut kipu on poissa, kun aamulla ennen sängystä nousua onnistuin naksauttamaan SI-nivelen paikoilleen. Luoja, että tuntui hyvältä!
Flunssakin alkaa helpottamaan pikku hiljaa. Tänään ei ollut yhtään aamulla nenä tukossa. Yskää on vähäsen (kai limaa valuu yöllä kurkkuun) ja ääni on vielä flunssainen, mutta voiton puolella ollaan. Se täytyy sanoa, et ilman kahden päivän sairauslomaa tästä tuskin olis selvitty näin nopeasti. Onneksi työpaikalla kannustetaan jäämään heti pois, kun tuntuu, ettei kunto riitä töissä olemiseen.
Kestoista: Meille tulee kestot käyttöön. Siitä on tehty miehen kanssa sopimus. Alussa käytetään sideharsoja, niiden sisällä ehkä imuja (vanhasta floteepyyhkeestä ommeltuja terveyssiteen näköisiä jutskia), jos on tarve ja sit päällä kuorina ruskovillan villahousuja. Tarvitaanko siihen muuta väliin aluksi? Riisipaperia ajattelin käyttää ihoa lähimpänä kerroksena ihan miestä ajatellen (lähtee kakka paperin irrotuksella ja sen voi vaan heittää roskiin.
Mulla on vielä vähän epäselvää kans koko kestoilu, mut kovasti yritetään ottaa selvää, sillä kierrätetään kaikki mahdollinen muutenkin. Ajattelin hommaa sellaisia yksinkertaisia " valmiskestovaippoja" muutaman esim. mun vanhempia ajatellen. Ne on muutenkin valmistautuneita hoitamaan ekaa lastenlastaan ja ajattelin, et ne käyttäis kestoja kans, jos se olis niille yhtä helppoa kuin kertisten käyttö. Isommalle lapselle täytyy sit miettiä vaihtoehtoja. Yksi hyvä olis, kun kaveri meinaa kohta myydä kaksosilla (nyt 1v4kk) käytetyt kestot pois...eli saisin ne halvalla ja tiedän, et ne ainakin olis hyviä.
Vakuutuksista: Me meinataan pistää meidän vakuutukset muutenkin uuteen uskoon samalla, kun Pohjolan easy-alennuskin lakkas just koskemasta meitä. Tulee samalla kilpailutettua ne. Ollaan muutenkin sellaisia luonteeltamme molemmat, ettei tykätä maksaa turhasta Esim. asuntolaina kilpailutetaan kerran vuodessa. Ja vaikka kuinka paljon ollaan siinäkin jo säästetty. Mut meinataan hommata syntymättömälle lapselle vakuutus, kun mulla on epilepsia, niin ei koskaan voi olla varma, et kaikki menee automaattisesti hyvin.
Täällä olo on edelleen tosi oireeton. Nyt kun liitoskipukin lakkasi (kiitos paikoilleen menneen nivelen) eikä liikkeitä tunnu, pelottaa aika kovin tiistain neuvola. Sen jälkeen lähdetään (kävi miten kävi) ens lauantaina viikoksi lappiin ja kovasti olen jo laskelmoinut, et matkan jälkeen varmasti alkaa liikkeetkin pikkuhiljaa tuntua (jos kaikki on hyvin). Tollainen " aikatauluttaminen" helpottaa kummasti jaksamista...ja siitä ei olekaan enää pitkä aika 2.10. olevaan rakenneultraan.
Aika paljon olen tehnyt hankintoja vauvaa varten. Ostettiin kylppäriin amme-hoitopöytä -yhdistelmä (huuto.netistä saatiin halvalla) ja sit sitteri ja kaukaloon untuvapussi (en meinaa hommata haalaria ekaksi talveksi ollenkaan) ja sit kaamea läjä vauvanvaatteita odottaa edelleen pesijäänsä yläkerrassa tulevassa lastenhuoneessa. Vaunut ja kaukalo ajateltiin hankkia Saksasta nettikaupasta joulun tienoilla. Yleensä silloin on jo 2008 mallit tulleet (eli näkee onko niissä mullistavia eroja tän vuoden malleihin) ja 2007 mallit myydään alennuksella pois. Eli aika hyvä sauma päästä taas edullisemmin siitäkin. :) Pelottaa noiden hankintojenkin takia, et miten kestän katsella noita kaikkia tavaroita, jos kaikki meneekin pieleen taas. En jotenkin yhtään osaa olla optimistinen et vois mennä hyvin. Täytyy vaan mennä päivä kerrallaan ja toivoa parempaa...eli niitä liikkeitä.
Mut nyt siivoilemaan vieraiden tuloa varten.
Nonna ja Nallekarkki tänään jo rv 16+3
iitulii72:Kuinka kauan ne sano sulle et tulos tulee?Kyllä tää on hermoja raastavaa odottelua.Mun serkku sanoi et nyt täytyy vain ajatella positiivisesti ja käydä uudestaan tutkimuksessa.Luin tuolta netistä että napaverinäyte tulis viikossa.Toivottavasti ne sen ottaisi.Alkoko sulla supisteleen sen toimenpiteen jälkeen?Mullahan supisteli.
Lähdemme käymään Oulussa mun siskolla,on muuta ajateltavaa.Tulis tiistai äkkiän niin saisi tietää millon pääsen sinne tutkimukseen.Mulla meni muuten siittä näytteen otosta et tulos tuli niin 22 päivää.
anna_liisa 18+3
Hui ko helmimammat on aktivoituneet!!!!
Tai siis hienoahan se on, vaikka osalla tuntuu kovasti edelleen olevan huolia ja murheita pienokaisen kanssa; jaksamista siis teille kovasti ja pitkää pinnaa labran tätien ym kanssa...
Asia miksi piti nyt kirjoittaa on luonnollisestikin hyvin omanapainen... Eilen illalla esikkoa nukuttaessani mua koputettiin ekaa kertaa ihan varmuudella tuohon navan alle hiukkasen oikealle...! Itku tuli hyvästä olosta, ja siihen tunteeseen oli niin mahtava nukahtaa sit itekki yöunille!
Tämän aamun mä oon kanssa itkeny, mut lähinnä vaan siksi, et joudun tästä päivästä alkaen olemaan ekaa kertaa esikosta erossa... Isäntä lähti tunti sit ajelemaan pohjanmaalle kanalintujahtiin... Ja kun mulla on töitä, ni anopi hoitaa sit pojanpoikaa ko poika jahtaa... Mut kuka hoitaa mua... :(
Nyt täytyy kyllä koota ittensä ja lähtä töihin...
Surullinen Luuk@ 17+0
Toivon todella että teillä molemmilla olisi masussa pienillä kaikki hyvin! Rankkaa ja kuluttavaa tuo odotus ja testailu!
Neronja kirjoittelikin hyvän selvityksen alkuviikon pinossa noista liitoskivuista ja repäisykivuista. En tiennyt että kyseessä on kaksi eri oiretta, mutta tunnistan itselläni molemmat! Eilen vihloi koko illan juuri tuonne häpyluuhun ja siellä tienoolla. Yöllä taas repi kyljissä... Kyllä kaikki fyysiset tunteet on olleet tässä raskaudessa paljon selvempiä (kovempia?) kuin edellisessä (tyttö 09/06). Onko muilla alakerrassa paikat turvoksissa? Mulla on tuntunut siltä jo useamman viikon ja siksi seksikään ei ole tuntunut normaalin mukavalta. Neuvolassa ei kuitenkaan huolestunut kun mainitsin. Mutta voisiko johtua juuri noista samoista syistä kuin liitoskivut?
Me ollaan otettu vakuutus esikoiselle ennen syntymää. Ja just tällä viikolla saatiin tarjoukset tälle kakkoselle. Ollaan ajateltu, että sitten kun tuo toinenkin on vuoden, niin muutetaan nuo henkivakuutukset vapaa-ajan ja tapaturmavakuutuksiksi. Me ollaan päädytty Fenniaan.
Ainiin! Meinasi unohtua... Käytiin eilen siellä 4d-ultrassa ja saatiin 10 ihanaa paperikuvaa kotiin! Ja lääkäri sanoi että neiti-ihmiseltä näyttää! Että niin kuin oli meillä molemmilla tunnekin, niin meitin neiti saa pikkusiskon! (siis eihän se koskaan 100-varma oo...=) Ihanaa!!!
Mukavaa löördaagia kaikille!
suko 18+4
onnea kaikille niille joilla kaikki hyvin ja pahoittelut ja voimia niille joilla vastoinkäymiset jatkuu tai ilmestyy kuvioihin mukaan.
Mun pitää taas vain pikaisesti kirjoitella. Siivousta pukkaa enkä siksikään ehdi pitkään kirjoitella, oli kuitenkin pakko tulla lukemaan kirjoituksia.
anna_liisalle pahoittelut siitä ettei vieläkään tullut selvyyttä tilanteeseen vaan odotus jatkuu. mä niin odotin jo että saisin lukea että teillä kaikki hyvin.
ON: mä en ole nyt pariin päivään tuntenut liikkeitä ja siksi pieni huoli alkaa painaa. no, mä tiedän että voi olla sellaisia taukoja ettei tunnukaan, mutta silti. Toisaalta, mä mietin että oon ollut tässä nyt muutaman päivän flunssassa että josko pikkuinenkin on ja on siksi niin väsynyt ettei jaksa kovasti myllertää siellä. Onneksi keskiviikkona on neuvola niin pääsee siellä sitten taas sydänääniä kuuntelemaan. AJ enää muutama viikko niin on sitten rakenne ultra, sitä odotellessa.
Mä alan koko ajan odottamaan enemmän ja enemmän sitä että helmikuu tulisi jo. Koko ajan olen sitä tietenkin odottanut, mutta nyt vielä enemmän. Tuntuu että tulen koko ajan kärsimättömämmäksi asian suhteen. Välillä tuntuu että päivät rientää hirveetä vauhtia, mutta silti helmikuu tuntuu olevan vielä niin kaukana. Äkkiä se sitten kuitenkin tulee, onhan kohta jo puoli välikin. Hui.
Mutta, nyt siivoamaan. Tulikin vähän pidempi kirjotus kun olin ajatellut, mutta no.. Nyt pitää mennä kuitenkin.
Suan
17+3
Ja vakuutuksen ajattelin ottaa kohta puoliin, eli syntymättömälle lapselle. Pitäis vaan saada tehtyä senkin asian eteen jotain.. Tuntuu välillä että olen tosi saamaton.
Aktivoidun minäkin kirjoittamaan taas kun hetken sain omaa rauhaa tässä..
sininenkirsikka: Ihan aluksi onpa ollut kiva lukea sulta, että nyt näyttäisi kaikki menevän paremmin! Tosi mahtava juttu!! Niin, ja kyselit kestoilusta ja monihan täällä näkyykin kestoilevan tai aikomus on kestoilu aloittaa. No, minullakin on kova aikomus tämän kolmannen kanssa kokeilla ja Neronjan kanssa on taidettu samoilla kestovaippahulinoilla käydäkkin:). Siellä kyllä sain niin paljon informaatiota, että nyt tuntuu, että tajuankin jo jotain. Näytettiin kyllä niin kädestä pitäen läjä vaikka minkälaisia vaihtoehtoja, että eiköhän tuolta löydy se meillekkin sopiva. Mummo vielä siis minun äiti on ompelija joka on myös hurahtanut nyt lastenlasten myötä kestoiluun niin onpa menossa jo jonnekkin kurssille vaippoja ompelemaan:) ja aikoi villahousut neuloa, että apuakin on tulossa näin ollen hyvin läheltä. Tuttuja ei ole ketään kuka olisi kestoillut joten silleen ei ole ketään neuvojaa mutta täällähän teitä on monia jotka sitten varmasti osaa auttaa.
anna-liisalle ja iitulille voimia tulosten odotteluun!!
Luuk@: Sinulla lähti sitten esikko miehen mukaan reissuun. Ikävä kyllä varmasti on mutta toisaalta yritä nautiskella omasta ajasta ja jos mahdollisuus on niin lepäile ja lueskele vaikka jotain hyvää kirjaa:) vai oliko se tarkoitus reissussa käydä vain päiväseltään. Meillä kun ei kukaan tuota metsästystä missään määrin harrasta niin olen hiukka ulkona tuosta touhusta..
Hepoista ja ratsastuksestakin puhetta on ollut.. Minulla esikoinen aloitti nyt muutama viikko sitten ratsastuksen ja näin se heppakärpänen puraisi ja tyttö on aivan rakastunut hevosiin. Itsekkin lapsena harrastin muutaman vuoden ratsastusta mutta se jäi sitten jonnekkin teiniajan jalkoihin mutta nyt tekisi sitten taas mieli uudestaan aloittaa kun olisi tosiaan hyvä tallikaverikin itsellä. Ehkäpä sitten ensi keväänä tai syksynä kapuan sinne hevosen selkään:) nyt saa riittää katselu maneesin laidalla.
Mitäs muuta täällä on ollut.. No, omaa napaa sen verran, että olo on oikein hyvä ja ruokakin maistuu taas normaalisti. Maha on kyllä kasvanut ja äippähousut ja hameet käytössä täysin. En edes yritä enää muita laittaa. Liikkeitä ei tuntunut muutamaan päivään vaan äsken tuttu koputtelu alkoi:) mutta nyt tuli vieraita joten kahvin keittoon!
Vimpula_ ja 16+4
Juu, samoilla hulinoilla on varmasti käyty ;-). Mulla lähti mukaan viisi ihanaa Cuddlebuns Quick Dryita (yhdenkoon vaippa) ja yksi Imsen kuori. Harmi kun neidin pienenä ollessa ehdin myydä meidän kahdet L-koon Imsen kuoret, kun olin ihan vakuuttunut, ettei me pul-kuoria enää käytetä, kun villiksiin tykästyin. Mutta nyt neiti sai niin monet tavalliset housut synttärilahjaksi, että ajattelin parhaaksi ostaa yhdet pul-kuoret.
Vielä noista kivuista. Täytyy tunnustaa, että turhaan korostin aiemmin, että liitoskivut on loppuraskauden vaiva. Yleensähän kuitenkin repäisykivut alkaa tuntua jo aivan raskauden alussa ja esim. neuvolasta saadussa kirjassa (Vau' kirja) oli muistaakseni 18. viikon kohdalla, että kohdun kasvukivut on juuri niihin aikoihin hyvin tavallisia. Repäisykipuja ei kuitenkaan raskauden puolen välin jälkeen taida hirveästi olla (korjatkaa jos olen väärässä), kun taas raskauden ehdittyä pidemmälle, yli puolen välin, alkaa sitten tulla monenlaisia muita kolotuksia. On mullakin kyllä häpyluussa tuntunut kipua muulloinkin kuin vain nelosen odotuksen aivan loppuraskaudessa, mutta niistä ei taas oo jäänyt sillä tavalla tarkkaa muistikuvaa, kun ne ei olleet niin voimakkaita. Sorry että liian innokkaasti noista kivuista kirjoitin. Enhän edes ollut lukenut teidän aiempia viestejä muuta kuin silmäillyt pikaisesti. Tosin jo meidän kuopusta odottaessa huomasin täällä odotuspuolella, että hyvin moni sekoittaa repäisy- ja liitoskivut. Näytti, että liitoskipu on sellainen yleisnimitys kaikille mahdollisille raskauden aikana tuntuville kivuille. Mut tulipahan keskustelua tuostakin aiheesta ja ehkäpä jolle kulle selvisi, ettei kaikki mahdolliset kivut ole liitoskipuja ;-).
Nyt kotihommien kimppuun! Hauskaa viikonloppua kaikille! Ikävää, että anna-liisalle täytyy toivottaa edelleen vain tsemppiä ja jaksamista :-(. Ei kyllä sinuakaan tässä raskaudessa helpolla päästetä. Toivottavasti saat kuitenkin aikanaan oikein hyviä uutisia!!!
neronja rv 18+6
Jonttukos se oli kun kyseli mistä saisi tietoa kestovaipoista. www.kestovaippainfo.fi on ainakin hyvin kattava foorumi,josta voi etsiä moninaista tietoa. Lisäksi kestovaippayhdistyksen sivuilta löytyy jokaisella maakunta-alueella/eri kaupungeissa toimivien kestovaippatukihenkilöiden nimet, jotka voivat auttaa alkuun.
Itse olen esikoisen kanssa täyskestoillut ja uuden tulokkaan syntymää odottaa isot laatikolliset kestovaippoja. Se on sellasta hommaa, että siihen tulee " himo" ja käy harrastuksesta.
Ihan vauvalla mun mielestä parhaita on ihan harso vaippakuoren sisään ja kuivaliina tai riisipaperi ihoa vasten pitämään iho kuivana ja helpottamaan putsaamista. Harsot on alkuun hyviä ja halpoja kun vauva pissaa usein ja vaippa kyllä olis hyvä vaihtaa useemmin kuin kertakäyttöinen. Sitten voi siirtyä halutessaan muotoonommeltuihin vaippoihin kun tuntuu, että harsojen imukyky ei enää riitä.
Vitsi että on hassua tämä mahankasvu ja painonnousu, lueskelin esikoisen aikasta päiväkirjaa ja siellä olin kirjoittanut, että viikolla 30 piti ostaa ensimmäiset äitiyshousut. Nyt on olleet äitiyshousut käytössä jo useita viikkoja ja kuitenkin ollaan vasta viikolla 20 menossa.
Valmennuksista: Milloin teillä on alkamassa valmennukset vai ootteko neuvolassa vielä asiasta puhuneet. Mä oon ajatellu, että haluaisin käydä ainakin osassa tunteja kun olen nyt uudella paikkakunnalla synnytämässä. Viimeksi vaasassa ei ainakaan valmennuksessa puhuttu mitään hengitystekniikoista jne ja sitten olikin synnytyksessä ihan pihalla.
Multa on kaverit kyselleen, että millainen sun synnytys oli, miltä mikäkin tuntui, oliko kiva kätilö jne.mutta kummastuksekseni joudun toteamaan, että olin niin kivun turruttama ja tainnuttama, että en muista juurikaan mitään koko synnytystapahtumasta. Nyt uudella yrittämällä mietinkin, että mitähän pitäisi tehdä toisin jotta pysyisi enemmän tajuissaan. Ehkä pitää ainakin pyytää ajoissa jotain puuduttavaa etten mene taas aivan kanveesiin.
Kertokaa millaiset on teidän muiden muistikuvat.
T. Astralis 19+1
Viidennen kanssa vasta aloitettiin kestoilu. Satunnaisia kertiksen käyttöjä lukuunottamatta täyskestoillaan. Mukavaa puuhaa. Huomenna on meidän " cityssä" kestovaippahulinat ja aivan innolla odotan, että pääsen livenä vaippoja hiplaamaan ja ihanimmat kuosit valitsemaan. Vaippapyykkiä alkaa kyllä helmikuusta lähtien riittää, kun on kaksi vaipatettavaa ;-).
neronja rv 18+5