Mielikuvitusleikki! Millaista olisi elämäsi, jos sinulla ei olisi lapsia?
Tuota vapaaehtoisesti lapsettoman -ketjua lukiessani tuli mieleen, että minkälaistahan se oma elämä olisi jos ei olisi lapsia.
Luulen, että olisin kuitenkin mieheni kanssa, meillä oli todella hieno suhde jo ennen lapsia. Varmaankin opiskelisin jotain ja matkustelisimme paljon. Kävisimme ex tempore -illallisilla kavereiden kanssa.
Minkälaista sinun elämäsi voisi olla?
Kommentit (32)
Meillä olis hyvät työpaikat molemmilla. Paljon aikaa ja paljon rahaa. Matkusteltaisiin liki joka kuukausi jonnekin (viikonloppureissuja) ja rahaa laitettaisiin varmaan kämppään ja sisustukseen, vaatteisiin ja kaiken maailman turhuuteen tuhottomasti.
Elämä olis kuitenkin tyhjää. Molemmat kuin ollaan noita lapsia haluttu :)
Nyt on mies se tienaava osapuoli ja minä olen urani unohtanut :). Rahaa tulee tarpeeksi, mutta ei sitä surutta tuhlailla. Matkustetaan muutama kerta vuodessa lasten kanssa, lasten ehdoilla... Talo on, mutta sisustus on "lapsiystävällinen". Elämä on ihanaa noiden pikkuterminaattorien kanssa :)
Elämäni olisi tylsää, olisin masentunut (kuten olin ennen lapsen syntymistä) ja millään ei tuntuisi olevan mitään tarkoitusta.
Kävisin taas baarissa varmaan joka viikonloppu ja yrittäisin alkoholilla täyttää tyhjää elämääni.
Harrastaa voisin milloin haluan. Ehkä matkustelisinkin. Töitä tekisin varmaan saman verran kuin nytkin, rahaa itselle vain enemmän käytettävissä.
Eipä paljon innosta tuo mielikuva, nykyinen olotila on paaaaaljon parempi ja elämä tuntuu elämisen arvoiselta!
sellaista kuin ennen lapsiakin. Kävisimme usein ulkona syömässä, matkusteltaisin ja käytäisiin elokuvissa, teatterissa... Asuisimme pienemmässä asunnossa kuin nyt.
Elämäni oli elämisen arvoista myös ennen lapsia eikä se tuntunut yhtään tyhjältä. Varmaan meillä olisi kahdestaankin aika hauskaa :)
olisi ihanaa yhdessä. Nukkuisimme silloin, kun huvittaa, valvoisimme niin pitkään kuin huvittaa. Söisimme silloin kun huvittaa ja sitä, mitä tekee mieli. Pussailsiimme, halailisimme ja söpöstelisimme paljon. Harrastaisimme seksiä keskellä päivää ja keskellä yötä, kovaäänisesti ja vaikka keskellä olohuonetta valot päällä. Kävisimme paljon ulkona syömässä, vaeltamassa, kaupunkilomilla, moottoripyöräilemässä, kahviloissa. Nauttisimme kaksin olosta ja vapaudesta tehdä ihan mitä vain. Meillä olisi paljon aikaa helliä toisiamme, käydä pitkiä keskusteluja, hieroa toisiamme, huomioida toisiamme.
Itse asiassa tällaista meillä onkin. Ja nautimme siitä!!!!!
Miehen lapset käyvät meillä välillä- silloin mitään noista ei ehditä tai voida tehdä, paitsi halailla ja pussailla. Onneksi on sitten myös tuo kahdenkeskinen aika :) .
luultavasti käynyt lähihoitajan opinnot loppuun ja ehkä jatkanut siitä sairaanhoitajaksi/kätilöksi. Tällä hetkellä ne opinnot ois kesken. Voi olla että oisin vielä exän kanssa yhessä ja asuttais Helsingissä. Jos en ois exän kanssa yhessä, asuisin joko Joensuussa tai Kuopiossa, riippuen suuntaumisvaihtoehdosta.
Tai sitten olisin jättänyt opinnot silti kesken ja olisin nyt töissä jossain toimistossa Helsingissä. Asuisin ehkä kantakaupungissa pienessä yksiössä tai exän kanssa (jos oltais yhessä) jossain Käpylässä tms.
.olisin myös adoptoinut lapsen yksin
Varmaan juuri tuollaista kun kuvailit, ap. :)
Luulen, että olisin kuitenkin mieheni kanssa, meillä oli todella hieno suhde jo ennen lapsia. Varmaankin opiskelisin jotain ja matkustelisimme paljon. Kävisimme ex tempore -illallisilla kavereiden kanssa.
Olisin joutunut raatamaan typeriä töitä jo vuosikaudet. Ehkä tekisin jotain epätoivoista.
Tuskailisin, että koska me oikein se lapsi tehdään. Jos tilanne jatkuisi kauan, eroaisin miehestä. Emme olisi vielä naimisissa.
Matkustelisimme tosi paljon ja ehkä ura menisi yläviistossa. Tai sitten olisin irtisanoutunut ja mennyt opiskelemaan unelma-ammattiin. Tai perustettu joku yritys, joka veisi kaiken ajan.
Miinusta:
Voi olla, että olisimme puolialkkiksia, erityisesti, jos ei tehtäisi älyttömästi töitä. Ennen lasta käytiin baarissa 3-4 krt/vkossa. Asuttiin keskustassa ja harva se ilta lähdettiin syömään ulos ja sen jälkeen muutama olut pubissa.
asuttaisiin pienemmässä asunnossa ja melkein keskustassa. Ulkona syötäisiin 3-4 krt viikossa (nyt kerran kuussa). Harrastaisin enemmän liikuntaa, kävisin useammin elokuvissa ja keikoilla. Teen sitä nytkin, mutta en jaksa niin usein kuin haluaisin ja tietty en halua olla jatkuvasti iltaisin pois kotoa...
Olisin työnarkomaani, töissä hyvällä palkalla isossa asiantuntijaorganisaatiossa.
Nyt lasten kanssa kotona, työt ei voisi vähempää kiinnostaa.
-ekonomi