Ehk.laatsrin poisjättö ja toive toisesta lapsesta.
Hei!
Mieheni kanssa olimme ilman ehkäisyä 1,5 vuotta, ennen kuin plussasin ja aloimme odottaa esikoistamme. Tästä on kulunut aikaa nyt aika tarkalleen 2 vuotta.
Nyt tämä neitinen on noin 1,3kk ja olisi aika toivoa hänelle pikkusisarta.
Ennen ensimmäistä raskautta käytin pillereitä 4 vuotta taukoamatta, luulen sen olevan syy " lapsettomuuteemme" . Testeissä silloin kävimme, emme saaneet tuomiota lapsettimuudesta, vaan lääkäri sanoi meitä hyvin hedelmällisiksi. " Munarakkulatauti" minulla kyllä todettiin. Eli liikaa munasoluja, yksikään ei välttämättä joka kierrossa päässyt kehittymään ovulaatioon.
Eli mitään ongelmaa yrittämisessä ei pitäisi tulla, mutta mitenkä teillä on mennyt Evira-ehkäisylaastareiden lopettamisen jälkeen? Olen käyttänyt niitä nyt vuoden ja eilen irroitin viimeisen! *happy* Voiko laastarit tehdä saman, kuin pillerit? Yhtäpaljon hormoneja? Olen ihan sitä mieltä että pillereiden takia ensimmäisen kerran raskaaksi tulemiseen kului niin pitkä aika ja kymmeniä rask.testejä turhaan. Tuolloin en kokeillut ovis-testejä. Jos ei muutamaan kk raskaaksi tule, niin ehkä sitten? Suositteletteko?
Kiitokset vastauksistanne näin etukäteen!
Hei, itse käytin kymmenen vuotta pillereitä ennen kuin ensimmäistä aloitettiin yrittämään. Kolmannesta kierrosta tärppäs. Imetyksen lopetettuani käytin reilun vuoden ehkäisylaastareita ennen kuin toista aloitettiin yrittämään. Tärppäs ekasta kerrasta. Olin todella yllättynyt, koska pidin tuota ensimmäisen lapsen melko nopeaa tärppäämistä todella ihmeellisenä saati sitten että heti eka kerrasta.
Ovistesteistä en osaa sanoa mitään koska ei ole vielä ollut tarvetta, mutta ehkä itsekin turvautuisin niihin jos vauvaa ei alkaisi kuulua.
Mulla ei nyt ollu muuta ku positiivista sanomista noista pillereistä ja laastareista varsinkin.
Onnea yritykseen!