Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako joku sanoa.. tai arvata tai veikata..

09.05.2006 |

Viime menkat alkoi 16.4. Ovis oli 28.4. eli tasan 11 pv sitten. Menkat normaalisti alkais ens vkonlopun jälkeen, mutta nyt on alamahassa menkkamaista kipua ja se on tosi turvonnut. Sellainen tunne, että vatsaa ei voi ¨vetää sisään¨. Tein raskaustestin, mutta nega, tietysti. Mitä tämä nyt on? Normaalisti mun menkkakivut alkaa päivää, paria ennen menkkoja

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ihan sama tilanne :) Ovis oli ilmeisesti 1.5. ja menkkakipuja on ollut sen jälkeen melkein joka päivä. Nyt ne on vähän laantuneet jo, mutta tänään taas on ollut vatsanväänteitä ja vatsa ihan turvoksissaa Toissapäivänä tehty testi oli negatiivinen. En tosiaan tiedä mistä nuo tuntemukset tulee. Itse epäilen jotain häiriötä keltarauhasessa tmv. Tai sitten olen ahminut liikaa pakastamatonta ruisleipää :P (mutta ei sekään noita menkkajomotuksia selittäisi...)

Toivottavasti joku osaa vastata :)

Vierailija
2/8 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huimaa koko ajan, väsyttää ihan tautisesti, nuhainen olo, paleltaa tai sitten on hiki, ja lisäksi aivan kuin salama kirkaalta taivaalta, oksensin eilen ruokaa laittaessani! En ymmärrä mikä ihme se oli kun en ikinä ole tuolla tavalla yökännyt. Toisissa raskauksissa pahaolo on tullut vasta myöhemmin. En tiedä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestäneet jo viikon. Tänään kävin lääkärissä. Mistään tulehduksesta ei verikokeiden ja pissanäytteiden mukaan ole kysymys. Raskaustestiin terveydenhoitaja " unohti" laittaa. Lääkäri käski tehdä testin kotona. Tein ja negatiivinen oli. Tosin menkkojen pitäisi alkaa vasta viikon päästä. Kuinka luotettavana voin testiä pitää??

Vierailija
4/8 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatio oli kp 17 ja siitä asti on alamahaa kivistellyt joka pvä enemmän tai vähemmän. Tänään kun on kp 22 on taas ollut hiukan kivuliaampaa ja keskittynyt hiukan enemmän oikealle puolelle. Kiinnittymiskipujahan voi tulla n. viikko oviksesta, olisikohan niistä kyse Sasusasulla? Kannattaa tehdä testi sitten, jos kuukautiset ovat myöhässä.

Mutta minua itseäni ihmetyttää, miten voi kipu jatkua aina vaan oviksen jälkeen. Carpel, mukava kuulla että muilla on samaa eikä kyse ole tulehduksesta...kun on käynyt mielessä, olisiko kyseessä juuri virtsatieinfektio tms. Ajattelin odotella menkkoja ja mennä sitten lääkäriin, jos vielä kivut jatkuvat. Tietysti olisi ihanaa, jos nämä pistelyt olisivat merkki raskaudesta, mutta epäilen kyllä.

Vierailija
5/8 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa testailla sitten, kun kuukautisten pitäisi alkaa. Tekemäsi testi oli tehty liian aikaisin, joten voit vielä hyvinkin olla raskaana. Herkimmät testit näyttävät raskauden max. kaksi kolme pvää ennen oletettujen menkkojen alkamista, sitä ennen on oikeastaan turha testailla kun tulee niitä negatiivisia ja pettyy turhaan.

Vierailija
6/8 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänään ihan kauhea huimaus aamupäivällä. Iltapäivällä hellitti mutta nyt taas huimaa. Vkl pitäisi menkkojen alkaa, jos ei ala niin aion testata. Ja jos on negaa niin menen kuunteluttamaan keuhkoni koska vähän väliä joudun vetämään syvää henkeä, ja olen ihan poikki ollut jo viikon. Mutta mitään tautia ei kyllä tunnu olevan päällä. Ilmoitelkaa sitten, jos joku näillä oireilla huomasi olevansa raskaana:)

Vierailija
7/8 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista kyllä mutta, epätodennäköistä. Itse vaan aavistelen, että maailman suurimmat menkat tulossa. Äidille kun soittelin ja kerroin oireista, se epäili kaikkea umpisuolen ja raskauden välistä. Siksi oli pakko mennä lääkärille. Enkä oikein edes tiedä, mitä toivoa.

Vierailija
8/8 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menkat eivät ala, kannattaa tosissaan odotella joitakin päiviä, tai mielellään viikon verran ennen kuin testaa, niin hormonia ehtii erittymään.

Me haaveiltiin vauvaa koko viime vuosi ja moneen otteeseen myös luulin jo olevani raskaana, kun maha oli turvonnut ja ovulaation jälkeen maha kipuili, vihlaisi silloin tällöin yms. Mutta ei... Sitt kun tän vuoden puolella vihdoinkin tärppäsi, mielestäni ei oireita juuri ollut. Maha oli suht normaalin oloinen loppukierron. Ovulaatiopäivän kylläkin muistan selvästi. Silloin maha oli tosi kipeä, lähdin töistäkin hieman aiemmin sen takia.

Mutta oireet OVAT yksilöllisiä, ja kenties itse en enää vain " jaksanut" kuulostella vatsaani / olin jotenkin luovuttanut, kun oltiin menossa lisätutkimuksiin. Tai siis mies oli menossa. Minun kohdallani ei ainakaan alustavissa verikokeissa löytynyt mitään vikaa. Eli varmaan mahassa oli siinäkin kierrossa tuntemuksia, mutta en vain huomannut/enää muista.

Plussaonnea kaikille!