Mistä voi päätellä, että mies ei enää rakasta?
Otsikossa kysymys, jota pohdin. Mistä merkeistä tulisi hälytyskellojen soida, että mies ei enää tosissaan rakasta? Jos suoraan kysymällä ei saa irti "tunnustusta".
Kommentit (40)
..mies ei enää rakasta, jos hänellä ei ole halua toimia yhteiseksi parhaaksi.
Tällöin mies esim. on paljon poissa kotoa tai on poissaoleva kotona. Ei suunnittele yhteisiä juttuja, syö eri aikaan eikä halua kokkailla yhdessä, ei vastaa puhelimeen tai soita takaisin ja jos vastaa, niin äänensävy on tyly. Ei halua rakastella tai olla lähekkäin.
Riippuu miehestä, miten oireilee. Mieti, millainen miehesi oli rakastuneena. Eihän se rakastumisen huuma ikuisesti kestä, mutta kyllä sitä yhteiseen elämään haluaa panostaa niin kauan kun on rakastunut ja haluaa olla yhdessä.
Ja täytyyhän sinun saada häneltä vastauksia.
miehellä ei tunnu olevan halua toimia meidän parhaaksi. Sanoja saattaa joskus löytyä, mutta käytäntöön niitä ei panna koskaan. Yritän uskotella että se johtuu työkiireistä, niitä hänellä riittää, eikä vastuullisessa asemassa voi oikein muillekaan hommia delegoida.
Lähekkäin oleminen on vähentynyt, poissaolot ja poissaolevuus lisääntyneet, eikä syö kotona nykyään ollenkaan, vaikka yritän miellyttää ja tehdä ruokia joista hän tykkää. Mikä oudointa, joudun nykyään yhä useammin tekemään ruokaostokset kokonaan omilla rahoillani koska "en mä kuitenkaan syö kotona". Huonoltahan tämä vaikuttaa näin mustaa valkoisella.
ap
ts. onko sitä jatkunut kauankin? Onko teillä pitkä suhde takana?
Meillä ihmisillä on omat kriisimme, ja kannattaa yrittää selvitellä asiaa miehen kanssa. Mitään patenttiratkaisua tuohon ei ole, eikä sille voi oikein mitään, jos toinen päättää suuntautua muualle. Anna tilaa, ehkä vaihe menee piankin ohi.
että miehen käytös muuttui työpaikan vaihdoksen myötä n. 14 kuukautta sitten. Aikaa on kulunut jo niin kauan että olettaisin siitä aiheutuneen kriisin olevan jo ohi, varsinkin kun miehen työtehtävät eivät juuri muuttuneet.
Suhteemme on kestänyt 6 vuotta.
ap
Meillä ihmisillä on omat kriisimme, ja kannattaa yrittää selvitellä asiaa miehen kanssa. Mitään patenttiratkaisua tuohon ei ole, eikä sille voi oikein mitään, jos toinen päättää suuntautua muualle. Anna tilaa, ehkä vaihe menee piankin ohi.
että miehen käytös muuttui työpaikan vaihdoksen myötä n. 14 kuukautta sitten. Aikaa on kulunut jo niin kauan että olettaisin siitä aiheutuneen kriisin olevan jo ohi, varsinkin kun miehen työtehtävät eivät juuri muuttuneet.
ap
Oli mukamas kuinka korkea moraali tahansa. Niin ikävä kyllä sillä on nyt toinen akka.
Suosittelisin teille jotain seurakunnan parisuhdeleiriä tms.
ap
Oli mukamas kuinka korkea moraali tahansa. Niin ikävä kyllä sillä on nyt toinen akka.
kyllä aivan varma että toista naista sillä ei ole. Tietenkin olen sellaista mahdollisuutta pohtinut, mutta suljen sen pois tietyistä syistä, ja kaiken kaikkiaan voi kyllä sanoa luottavani mieheeni. Pahantahtoisuus on hänestä todella kaukana.
ap
Tulipa vitsi mieleen aloituksesta...
SIVU VAIMON PÄIVÄKIRJASTA:
Lauantai-ilta - Mieheni käytös on outoa. Olimme sopineet tapaavamme
yhteistä kahvikupposta varten. Olin ollut ostoksilla ystävieni kanssa
koko päivän ja ajattelin että ehkä hän on loukkaantunut, koska olin
hieman myöhässä. Hän ei kuitenkaan sanonut siitä mitään. Keskustelu ei
sujunut, hän oli hiljainen. Ehdotin, että siirtyisimme jonnekin
hiljaisempaan paikkaan, jotta v
oisimme keskustella. Tähän hän
suostuikin mutta pysyi kuitenkin hiljaa. Kysyin häneltä oliko hänellä
murheita - hän vastasi: "Ei tässä mitään." Kysyin onko minun syytäni,
että hän on vaitonainen ja juro. Hän sanoi, että ei ole mitään hätää
eikä minun pitäisi olla huolissani.
Kotimatkalla kerroin hänelle rakastavani häntä, hän hymyili ja jatkoi
ajamista. En voi ymmärtää hänen käytöstään enkä tiedä miksi hän ei
vastannut rakkaudentunnustukseeni.
Kotona tunsin kuin olisin kadottanut mieheni johonkin usvaan, ikään
kuin hän ei enää halunnutkaan löytää minua. Hän vain istui ja tuijotti
televisiota; hän vaikutti todella kaukaiselta ja etäiseltä. Lopulta
päätin mennä nukkumaan, mieheni seurasi minua 10 minuutin kuluttua ja
yllättäen vastasi rakkauteeni ja hyväilyihini, rakastelimme, mutta
silti hän tuntui omituisen poissaolevalta. Päätin etten kestä tätä enää
vaan otin asian esille. Huomasin hänen kuitenkin nukahtaneen. Itkin
itseni huolineni uneen. En tiedä mitä tehdä. Olen jo varma että
miehelläni on suhde. Elämäni on katastrofi.
SIVU AVIOMIEHEN PÄIVÄKIRJASTA:
Lauantai-ilta - Tänään Kärpät hävisi. Vitutti, mutta sainpahan pillua.
Tulipa vitsi mieleen aloituksesta... SIVU VAIMON PÄIVÄKIRJASTA: Lauantai-ilta - Mieheni käytös on outoa. Olimme sopineet tapaavamme yhteistä kahvikupposta varten. Olin ollut ostoksilla ystävieni kanssa koko päivän ja ajattelin että ehkä hän on loukkaantunut, koska olin hieman myöhässä. Hän ei kuitenkaan sanonut siitä mitään. Keskustelu ei sujunut, hän oli hiljainen. Ehdotin, että siirtyisimme jonnekin hiljaisempaan paikkaan, jotta v oisimme keskustella. Tähän hän suostuikin mutta pysyi kuitenkin hiljaa. Kysyin häneltä oliko hänellä murheita - hän vastasi: "Ei tässä mitään." Kysyin onko minun syytäni, että hän on vaitonainen ja juro. Hän sanoi, että ei ole mitään hätää eikä minun pitäisi olla huolissani. Kotimatkalla kerroin hänelle rakastavani häntä, hän hymyili ja jatkoi ajamista. En voi ymmärtää hänen käytöstään enkä tiedä miksi hän ei vastannut rakkaudentunnustukseeni. Kotona tunsin kuin olisin kadottanut mieheni johonkin usvaan, ikään kuin hän ei enää halunnutkaan löytää minua. Hän vain istui ja tuijotti televisiota; hän vaikutti todella kaukaiselta ja etäiseltä. Lopulta päätin mennä nukkumaan, mieheni seurasi minua 10 minuutin kuluttua ja yllättäen vastasi rakkauteeni ja hyväilyihini, rakastelimme, mutta silti hän tuntui omituisen poissaolevalta. Päätin etten kestä tätä enää vaan otin asian esille. Huomasin hänen kuitenkin nukahtaneen. Itkin itseni huolineni uneen. En tiedä mitä tehdä. Olen jo varma että miehelläni on suhde. Elämäni on katastrofi. SIVU AVIOMIEHEN PÄIVÄKIRJASTA: Lauantai-ilta - Tänään Kärpät hävisi. Vitutti, mutta sainpahan pillua.
Totuus on usein tarua ihmeellisempää :D
Miestä ei mitkään keskustelut kiinnosta ainoastaan seksi. Ja naista ei seksi kiinnosta jos ei keskusteluyhteys ole kunnossa.
Ketju on vuodelta 2012. Onkohan ap enää miehensä kanssa?
Mutta toki ajankohtainen aina jollekkin.
Vierailija kirjoitti:
Rakastuminen loppuu. Himo voi loppua (mutta sen voi myös herättää henkiin). Harha voi loppua. Rakkaus ei lopu. Pitkässä suhteessa voi olla huonoja kausia, mutta rakkaus elpyy aina, se ei lopu. Rakkaus nimittäin on enimmäkseen muuta kuin pelkkää tunnetta. Se on tahtoa, kiintymystä, hellyyttä, sitoutumista, yhteen kasvamista, toisen hyväksymistä vikoineen jne. Vaikka suhde loppuisi, rakkaus jää, jos sitä on joskus ollut. Rakkaus on joskus vapaaksi päästämistä.
Missäköhän harhoissa tämänkin kirjoittaja on ollut?
Rakkaus todellakin voi loppua ja kuolla siten, ettei sitä mikään maailman mahti enää henkiin saa.
Puppupuhetta, etteikö rakkaus muka voisi ikinä kuolla.
Kyllähän sen huomaa kun tunteet katoaa eikä sitä kipinää enää löydy. Miehen alkoi viihtymään puhelimellaan ja jatkuvasti kirjoittelemassa muille. En kokenut enää että minulla on merkitystä ja lähdin.
Meillä oli pitkässä (yli 25 v) parisuhteessa moneen kertaan sovittu että rehellisesti kerrotaan jos tuollaiseen ajaudutaan. Valitettavasti hän (N) ei sitten kertonutkaan vaan sain kuulla asiasta vasta kun hänellä oli jo uusi rakkaus (M) elämässään. Käytännössä seuraavana päivänä ilmoituksesta hän muutti tuon uuden luo.
Eli lyhyesti: Et välttämättä voi tietää mistään etkä voi luottaa siihen että pitkä parisuhde olisi minkään tae. Ihmiset muuttuvat.
M60
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on joskus sinua rakastanut, hän rakastaa edelleen - tiesipä sitä tai ei. Onko arki piilottanut tunteen? Oletteko huonon kommunikaation kierteessä.
Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. En halua nähdä ex 2 akkaani enää koskaan. Kumpikin ällöttää. En ymmärrä mitä olen nähnyt. En todellakaan edes välitä.
M..51
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua seksiä sulta!! 1+1
Mutta jos pettää niin seksielämä kotonakin vilkastuu, että tiedäpä siitä sitten..
Siitä, että ei enää siedä naisen kroonista pihtaamista ja vinoilua.
"Miehen mielestä kommunikaatiomme on tyydyttävällä tasolla, joten hänellä ei ole intressejä paikata asiaa."
Tuossapa yksi hyvä merkki rakkauden loppumisesta. Eli ei ole tärkeää mitä sinä tunnet ja haluat vaan vain sillä mitä mies haluaa ja tuntee.