*^*SYYSKUU 04 LOPPUVIIKKOON*^*
Kommentit (28)
Väkkärä riehuu sängyssään, muka nukkuu. G: Onko syyslapsosissa jo sellaisia, jotka ovat jättäneet unet pois?
Pyörsky jää tänään vanhemmilleni yökylään ja lähtee huomenna isoäidin ja toisen isoäidin ja itsensä ikäisen kaimansa kanssa kylpemään :) En ole tavannut tuota kyseistä kaimaa, kuuleman mukaan voimakastahtoinen hänkin... Jänskä kuulla, miten neidot tulevat toimeen keskenään. Pyörskystä on hauskaa, että jollain on sama nimi kuin hänellä.
Saamuskalle hatun nosto! Hyvä sinä!
Hurjaa tahtia tuntuu olevan monella täällä, puheet ruuhkavuosista ei ole liioittelua. Päästäänköhän porukalla " lepokotiin" , jos kilahdetaan samoihin aikoihin?
Työpäivä takana juuri ja juuri. Piti päästä klo 12 mutta pääsin 13.30. Sen se tekee kun säästetään ja pannaan yksi ihminen hoitamaan respan, aamupalan ja muut... Näitä viikonloppuja talvisaikaan on harvoin ja silloin mennään minimi henkilöstöllä. Niinpä minä sitten olen tänään myös tehnyt huoneeseen lisävuoteen. Mutta kivaa vaihtelua, eipä ehtinyt istumaan hetkeksikään. Ja rivakasti tein hommat vaikka sunnuntaitunneista oli kyse:)
Pyöräilystä sen verran, että meilläkin Onnilla on kahvallinen Nopsa. Ihan ykkösjuttu siinä vaiheessa kun opetellaan ajamaan. Ja isommissa mäissä (yök mikä sana) pidän kahvasta kii, ettei poika mene liian lujaa. Aika kovaa menee kuitenkin. Onnihan on pyöräillyt keväästä asti ja oppi nopeasti jarruttamaan. Nyt tajuaa jo pysähtyä sitten aina katsomaan tuleeko autoa, jos siis sille päälle sattuu. Tuolla tuo ketteräksikin kehuttu poikanen taas tykittää banaanipotkuja isälleen pihalla:)
Yks juttu meillä ei taaskaan suju. Nukkuminen nimittäin. Joka aamu herää kuudelta vaikka olis univelkaa tai vaikka ei oliskaan. Arkena on ihan ok, sittenpä minä vien sen tarhaan mutta kun nyt viikonloppunakin on herännyt niin aikaisin ja vieläpä päiväunet jäänyt pois (eilen torkkahti tunniksi kun kävin ajelulla autolla) niin onhan tuo aika vähän mitä se nukkuu.
Ayapin kysymykseen siis: Oli päiväunet jo poissa kuvioista mutta tarha toi ne takas ja sekoitti meidän elämän sitten täysin:)
No jospa minä tästä nyt lähden perheen pariin. Tulee ulkoa sellaisia silmäilyjä tähän suuntaan, että ehkä pitää laittaa kone kii;)
T-P
Vietetään parhaillaan täällä mummolassa tuplasynttäreitä. Mun ja Vennan - yhteensä jotain 27v täytetään :D Itse sain ihanan kukkakimpun ja mieheltä mieluisan kirjan sekä triplasuklaakakkupalasia kaksikin kappaletta - mies oli katsonut että yksi palanen ei vaimolle riitä :)
Venna sai 16-tuumaisen pyörän, suihki sillä menemään kuin vanha tekijä. Jarruttaminen tosiaan vähän hakusessa, ja kiukku on suuri kun ei saa alamäkeen mennä yksin. Täytyy se tukikahva hommata. Lisäksi sai Duplo-lego " sorakuopan" enoltaan, parhaillaan tuolla leikkivät. Eno vähintään yhtä innoissaan kuin Venna.
Päiväunet Venna jätti 2v 2kk iässä, silloin kuin päiväkoti loppui. Oonkin miettinyt, että meilläkin menee systeemit ihan sekaisin kun päiväkoti varmaankin vuoden kuluttua taas alkaa. Eikö kumminkin kaikki muut kuin eskarit nuku päiväunet? Nyt Venna nukkuu yön n. 11,5h, 20.30-08. Pikku-Myy tosin harrastelee tuota yöheräilyä sen verran, ettei mun tarvitse yli 3h unipätkistä haaveillakaan :/
Mersuuu, ohoi?! Mitä kuuluu?
- syystytöt Tea ja Venna sekä Pikkumyy 6kk -
Eilen kävin lukemassa ja täällä oli niin reipasta porukkaa,juoksijoita ja uimari!Tänään minäkin selvisin aamusta jumppaan :-) Olen maksanut 2jumppaa vkossa ja toivon todella et niihin pääsen.Hirvittaa vaan tuo aika kun nytkään ei ehi mitään ja sitten onkin päivät töissä...
Kovasti yritän tsempata että monta miljonaa ihmistä hilaa aamuisin lapsensa hoitoon ja itsensä töihin,muuta kovin tuntuu vaikealle kotivuosien jälkeen.
Mies nukkuu,typy heräillee ja poika tekee matikan lisätehtäviä...Muu ei koulussa oikein innosta mut matikkaa laskee vapaaehtosiakin.
Elikä typy nukkuu päivällä.Poika jätti unet 2½vuotiaana mut typy ei todellakaan ole jättämässä..OIkein huomaa lasten erilaisuuden.Typy myös illalla alkaa oottamaan unille menoa mut poika ei..
Tea:Toivottavasti Venna pääsee sellaiseen tarhaan että tapana on kuunnella satu ja HETKI pötköttää ja sitten ei nukkujat pääsee pois hiljaisiin puuhiin.
Niin,onnea sankarit :-) Isot ja pienet!
Mä pelkään et typy nukkuu tarhassa niin paljo et yöunet venyy ja siitähän kierre alkaa jos illalla kupsaa puoleenyöhön ja sitten aamulla pakkoherätys ni tarhassahan on päikeillä ihan poikki!
Nyt typy nukkuu vajaan tunnin kotona.
Eilen piti juhlia typyä taasen mut kaverit oli senverran kipeitä et piti peruu..mä en nyt sais tulla mihinkää tautii,eikä lapsetkaan.
MEntii sit Ikeassa käymää,ekan kerran molemmat lapset oli laikkipaikassa....ihanaa,tunti vapaata shoppausta :-) Sitähän vois vaik alkaa harrastaa ;-))
Typy ajeli koko kesän kolmipyöräsellä,koska ei saatu aikaseks hakee appareita kallerista ja laittaa mut nyt on 3kertaa kokeillu ja hyvin menee.nopeesti pääs juonee mukaa.
Voi Ankkis tuota työmäärää!Koita jostain karsia ja muista levätä!
Huomenna pitäs työpaikalla kävästä klo9aamulla.poika menee kymmeneks eli ite pitäs selvitä matkaan...
jokohan riittäs tarinat..Meil on tosi huonot patjat!Oikeesti aamuyöstä herää ja ei saa unta ku selkää särkee.yritän surffailla uudet patjat sillee helposti..eli tilaus ja kotiin kuljetus :-) Mikähän ois hyvät?!
KAhville,kahville...
jatu
Ehdottomasti samaan lepokotiin teidän kanssa ;-)))
jatu
Teen töitä, mut tulin hetkeksi moikkaamaan tännekin...
Hienoa Saamuska, että juoksu kuitenkin kulki! On niin helppoa ajatella mitä tekisi toisin tai mitä teki huonosti, mutta ainakin sinä selvitit koko lenkin ja olet vielä senkin jälkeen voimissasi. Älä vaadi itseltäsi liikoja :-)
Onnea synttäreitä viettäneille ja pian viettäville! On uskomatonta, että meidän pirpanat ovat jo 3-vuotiaita - vastahan niitä niin kovasti odotettiin!
Meillä vietetään Typyn synttäreitä pienimuotoisesti oikeana päivänä. Miehen isäkin tulee käymään, ei olla pitkään aikaan tavattu, kun aina joku suunnitelma on mennyt mönkään. Muutama ei-sukulainen ollaan kutsuttu hyvissä ajoin ja Typy toivoi vielä pikkuserkkunsa ja tätini tulevan, mutta mua hieman mietityttää miten kutsua vain pari suvusta kutsumatta ei-toivottuja sukulaisia...
Typyllä on taas uhmaviikko takana, toivottavasti helpottaa pian, muuten olen nopeasti siellä hoito- ja lepokodissa odottamassa seuraa. Ollaan siis oltu malliesimerkkejä mm siitä, miten lapsi heittäytyy kaupassa lattialle ja huutaa täyttä kurkkua, miten kotimatkalla kieltäytyy kävelemästä ja vain huutaa täyttä kurkkua ja yllätysyllätys kotonakin enimmäkseen kiukkuaa huudon kera kun ei mm ruoka maistu ja vaatteet ei kelpaa.
Päiväunia meillä ei ole nukuttu säännöllisesti yli vuoteen. Päiväkodissa nukkuu puolisen tuntia kerran tai kaksi viikossa. Juuri niinä päivinä käy poikkeuksetta niin kuin Jatu pelkäsi. Typy kukkuisi myöhään yöhön ja kun mun on herättävä kuudelta niin en hirveästi jaksaisi itse kukkua. Muutenkin Typy on aina nukkunut vähän ja nykyisellään yöunet hänellä on normaalisti 10 tuntia. Neito herää juuri sopivasti yleensä niin että ehdin pikapikaa toivottamaan huomenet ennen kuin säntään töihin.
Maanantaiaamua ei nytkään niin innokkaasti odottava
Keilin
Töistä tulleena, pinot läpi kahlanneena (huomaatteko, pinoilu voittaa nukkumisen!) ilmottautuu läsnäolevaksi. Koko wiikkis on mennyt töissä tyyliin puolesta päivästä myöhään yöhön. Lapset ovat olleet hoidossa ja saaneet tarhasta kovasti kehuja reippaudesta.
Meillä tosiaan T ajelee jo sujuvasti ilman apurattaita pyörällä. Motoriset taidot ovatkin olleet hyvät, puhepuolella tullaan sitten jäljessä. Tai noh, hyvin T puhuu ja r ja s-kirjaimetkin tulee, mutta puhe onkin alkanut myöhemmin kuin esim meidän Neitillä (1v8kk), jolla on jo pitkiä lauseita ja sanavarasto melkoisen laaja.
NukkumisGee: päiväunet nukutaan joka päivä, kesto vaihtelee 40min - 2 tuntia. Mutta yöunet ovatkin aina oleet toooooosi lyhkäisiä.
Huomenna meillä 3-vee synttäripäivä. Juhlia pidetään sitten tiistai iltana. Mukaan on kutsuttu naapurin lapsia. Kummit ja mummo ovat jo käyneet sankaria onnittelemassa.
Huomenna aamulla Neitin korvakontrolli - sinne saakin iskä mennä lasten kanssa. Itse menen töihin.
Hyvät yöt! Voikaa hyvin!
Työläinen Mimmu ja lapset x3
Taas näitä omaperäisiä otsikoita...
Ensiksikin, Saamuskalle onnittelut juoksu-urakasta suoriutumisesta! Hienoa!
Alli, pioni sai ilmeisesti pallosta ja katkesi :-(. TOivottavasti se ehti jonkinlaiset juuret itselleen kasvattaa, sen näkee sitten ensi kesänä että nouseeko sieltä mitään :-/. Iloa häävalmisteluihin!
Minä hain eilen pyörän huollosta ja äsken kävin pyörälenkillä - oli ihanaa! Pitäisi useammin ehtiä käymään. Sauvakävelyllä naapurin kanssa olen käynyt pari kertaa viikossa, siinä minun kuntoilut. Ennen sentään kuljin töihin pyörällä/junalla, jolloin kävelyä tuli, mutta nyt kun autolla pitää mennä ovelta ovelle ja työkin on 80-prosenttisesti tietokoneen äärellä kyhjöttämistä niin ryhtiin pitää kiinnittää ihan eri lailla huomiota kuin ennen.
Ensi viikon ohjelmani: Maanantai, päivä töissä, sitten 16 - 20 yliopistolla. Tiistai, vapaapäivä töistä (ylitöitä pois), illalla Karen synttärit. Keskiviikko, töissä aamuvarhaisesta iltayhdeksään (vanhempainilta). Ehkä voisin mennä aamulla myöhempään. TOrstai, päivä töissä, ilta yliopistolla. Perjantai, päivä töissä ja illalla vapaata! Uuh, uuvuttaa jo pelkkä ajattelu. Kiitos jaksutoivotuksista, ja Aavis, ihanaa kuin huolehdit, sydäntä lämmittää. Yritän vähentää tunteja vähäsen, nyt kun kiireellisimmät asiat on jotenkuten hoidossa.
Ostin eilen poikien huoneeseen verhot ja Milon sänkyyn päiväpeitteen. Tuli tosi kivan näköistä! Lillin huoneeseen vaan ei meinaa löytyä verhoja, pitää kai ommella itse. Millä hemmetin ajalla? Tai sitten voisin ostaa kankaat ja pyytää että äitini ompelee Lillille synttärilahjaksi. Joo, niin teenkin!
Kaikille kolmevuotiaille syyslapsosille isot onnittelut! Perässä tullaan, sanoo Lilli joka osaa ihan hienosti pyöräillä apurattailla, mutta jarruttaminen ei onnistu vielä. Ilman apurattaita ei olla kokeiltu. Lillin pyörässä (Milon 3-vuotislahjaksi vuonna 2001 vanhemmiltani saatu) on Bilteman kahva, loisto-ostos, suosittelen lämpimästi pyöräilyn harjoitteluun!
Nyt miehen laittama lasagne tuoksuu jo niin hyvältä että on pakko mennä katsomaan olisiko valmista :9
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥