*^*SYYSKUU 04 LOPPUVIIKKOON*^*
Kommentit (28)
vai kirjoitusblokki yhteisesti kaikille? ;)
Jaksamista Ankkis! Itsellänikin on juuri nyt töissä melko haastavaa. Joka päivä lisääntyy tekemättömien töiden pino. Päivä sitten saattaa mennä niin, etten tehnyt mitään asioita, joita listalleni olin tehtäväksi kirjoittanut. Koko ajan silti tein jotain..huoh!
Mies meni illaksi töihin. Kaapissa odottaa sipsipussi ja telkkarissa viimeinen Tehisjakso :) Tänään täytyy tankata hiilihydraatteja, kun lauantaina on jo varttimaraton ;) Ilmoittautumismaksun maksoin eilen, joten perääntyä ei voi (enkä toki haluaisikaan..innolla odotan).
Nyt on mentävä vielä peittelemään.
Mukavaa torstai-iltaa kaikille!
Saamuska♥
Niiiin tutulta kuullostaa nuo paljot hommat... Hiljalleen alan ymmärtää, että ne työasiat, joita olen siirtänyt kiireellisempien tieltä, on tehtävä nekin. Ja niitä ei ole vähän. Kraak.
Simpsonien Lisa on hieno ihminen - surku ettei hänen ajatuksensa ole yleisempiä. Meillä katsotaan " Sinsponeita" eli höpöohjelmaa parhaillaan, jos ei joku jo arvannut. Pyörsky haluaisi katsoa sen aina, mutta saa katsoa n. kerta viikkoon - silloin kun ei kertakaikkiaan jaksa lukea iltasatua, niin töllö hoitaa homman. Hyi meitä ;)
Toissa yönä tein ison satsin lihamakaronilaatikkoa, siitä oli iloa kahdeksi illaksi kun ei tarvinnut tehdä ruokaa. Huomenna tarvii taas, ei nappaa. En keksi mitä tehdä, enkä varsinkaan jaksa tehdä mitään :) Minäkö vähän väsynyt?
Eiköhän tässä ollut tälle kerralle, kuten huomaatte, en muista pinoista mitään, eikä mun asiat noin niinkuin oman navan ympärilläkään ole sellaisia, joita historian tunnilla joskus opetettaisiin... Nonniin, sau.
Hyvikset!
missä ramika?
Lapset odottaa unta sängyissään,ainakin vielä poika on varmaan unta tarpeeksi saanut kun ei ole tarvinnut aamulla herätellä..
Mun vanhemmat oli käymässä,päästiin pojan vanhempain iltaan miehen kanssa yhdessä.Oli kiva tavata ja kuullaa opettajaa,oltiin kovin tyytyväisiä.Ope vaikutti tiukalta mutta kuitenkin lempeältä ja ymmärtäväiseltä.Kertoi miten opetus etenee ja suoraan ilmotti vanhempien vastuun esim.läksyissä.
Typyä myös juhlittiin taas :-)
Tarhaan tutustuminen on myös aloitettu,eilen ekaa kertaa..Typy juoksi pihalle innoissaan,paikkahan on tuttu pojan tarha-ajalta.Pihalla ei tuttuja hoitajia ollut,siellähän vaihtu lähes koko hlökunta ja typyn ryhmän hoitaja ei kertonu meille mitään,tuskin ois itteään edes esitelly jos en olis kyselly.Tuttu keittäjä tuli juttelee ja vei typyn keksille :-) Tänää oli sellanen ole et ei edes huvita mennä,eikä mitää hyötyä tutustua,mut nyt pihalla oli ryhmän lto ja ihan eillainen päivä :-) Huomenna taas ja ensvkon ke typy jää yksin :-/
Pilelle ja Tealle kiitos tsemppauksesta!Sitä tarvitaan kyllä tämä sellanen mullistus elossa on!Ja Pile,kovasti se tilipäivä on mielessä ;-)) Sentäs Kelan rahaa isompi on meikäläistenkin palkka.
Ankkis ja Saamuska:Jaksua työssä puurtamiseen!
Nyt Tehiksen pariin...mies tulee joskus joten Lost menee äänitykseen.
jatu
kun mieskin on töissä, tehis katseltu ja puoli sipsipussia syöty, tiskit aseteltu koneeseen ja pesukone tyhjennetty.
Kerroinko jo teille miten säälittävän lahjan ostin tyttö-keskimmäiselle? En siis hoksannut ajoissa ostaa lahjaa isommasta kaupasta ja lähikaupassa ei ollut mitään. Kirjoitin siis lahjakortin: " Tällä kortilla saat valita itsellesi jotain (esim Winx- tai Witch-hahmon) nettikaupasta" ....Enkä muistanut lähtölahjojakaan vieraille ajatella ennen kuin ensimmäinen vieras teki lähtöä, eikä yhtään karkkiakaan enää ollut jäljellä..Oikein " hyväksi" äidiksi tunnen itseni eilisen jäljiltä siis. Tänään valitsimme ja tilasimme tytön kanssa sitten yhdestä lelunetistä Witch-nuken. Sattui olemaan tarjouksessa, joten maksoi kokonaista 9.90 ¿. Tilasin sitten samalla Nalle Puh-hahmon Antsalle syntymäpäivälahjaksi. Poika on nimittäin varsinainen Nalle Puh-fani.
Taas aamulla laski Antsa kymmeneen ja mies oli aivan ylpeä ja ällistynyt (minä tokin olin sen jo muutaman kerran kuullut..kröhöm..). Kun mies juuri piti poikaa ihmelapsena kuiskasin hänelle, että ainakin yksi syyslapsi ajaa pyörää jo ilman apupyöriäkin :) (Meillähän ei Antsa aja edes apupyörien kanssa, vaikka kuinka ollaan harjoiteltu. Taidamme suosiolla jatkaa harjoituksia ensi vuonna, kun talvi pukkaa uhkaavasti päälle)
Jaahans, uusi sarja alkaa kohta, joten ei muuta kuin hammaspesulle ja sänkyyn pötkelleen tuijottamaan töllöä :)
SM
Kerhopäivä. Olikin paljon porukkaa. Rupeaa jo tila käymään ahtaaksi, mutta hyvä näin. Pitemmän päälle tahtoo into osalla hiipua. Oli outoa lähteä, kun ei tarvinnu ottaa rattaita mukaan. Ihmeesti ehdin kuitenkin jutellakin toisten äitien kanssa lasten leikkiessä. Tullessa mulla olikin tutusti neljä lasta kyytillä :) Tutulla on kolmiviikkoinen vauva, joten isosisko oli yksin kerhossa ja me vietiin kotiin, kun asuvat amtkan varrella. Sovittiin, että pääsee tarvittaessa muutenkin meidän kyydissä tuonne ja 5v kerhoon.
Sähkömies tuli selvittämään tuota meidän digiongelmaa. Tutki aikansa ja kävi antenniakin kääntämässä. Joutui lopulta toteamaan, että vika taitaa olla joko meidän boksissa tai scart-liittimissä :( Onneks en oo muutenka seurannu juuri mitään, ettei sitä tarvi harmitella. Mutta lapsia harmittaa kovin. Tänäänkin Karhuset näkyi, mutta Pikkukakkonen ei. Ohjelman vaihtuessa telkkari " sekoaa" :(
Minä laittelin ruokaa ja pyykkejä, mies imuroi, pesi lattiat ja teki riisimurokarkkeja ja tryffeleitä :) Eilen mies survoi ja pakasti pari ämpärillistä puolukkaa ja pesi ämpärit :)
Huomenna on siis Pekan juhlapäivä. Illalla tulee vieraat.
Pitäkäähän työläiset huolta itsestänne!
Mimmulille ajattelin ehdottaa, että voihan kauha olla " oikeakin" ts ei-syötävä pahvinen tai ihan duplolegojuttu tmv lelusta osa liitettynä jätskikakkuun.
T@hti
Oltiin sitten yhtä aikaa linjoilla ;)
T@hti
Katsoin, että onpa täällä ollut monta yöllistä kirjoittajaa. Joo, että mulla on tosiaan yö jo klo 22, ihanaa! Parina iltana olen tosiaan saanut mennä aikaisin nukkumaan. Että kiirettä pukannut täälläkin ja viimein helpottaa.
Kirppiksellä jonkin verran mennyt tavaraa kaupaksi, mutta silti pelottaa, että kauhea kasa tulee takaisinkin. Ajattelin ensi viikolla alentaa reippaasti hintoja, jos ei ala pöytä tyhjentyä vauhdilla. Rahaa on toki tullut, mutta haluaisin oikeasti päästä eroon " kaikesta" .
Jatu, milloin työt alkaakaan, entä Hilun koulu?
Nyt lakkasi ajatus kulkemasta, miten sitä vielä tän päivän jaksais töihinkin keskittyä. Huomenna epäreilut vanhemmat vie lapset mummolaan 2 yöksi (joo, lapsethan on vaan innoissaan eikä tarvi edes maanantaina mennä päiväkotiin) ja lähtee Tukholman risteilylle. Varasin jo alkukesästä, kun ilmaiseksi sain.
Tulikin vielä mieleen, että meillä ois mahdollisuus lähteä häihin entisille kotikulmillemme ulkomusmaille keväällä. Raaskiiko jättää lapset viikoksi hoitoon:( Muutama päivä ei tee tiukkaa, mutta kokonainen viikko, hui. Kalliiksikin tulee, mutta NIIN paljon tekis mieli, kun ei olla käyty tänne paluun jälkeen. Lapsia en ota mukaan, koska hyvä, jos itse enää toivun aikaeroista. Eikä budjettikaan antais myöten koko perheen reissulle.
T: Ynis
Ps. Hyvää viikonloppua, jos en ehdi palata enää!
Pps. Onnea jo 3v täyttäneille, sekä lähiaikoina täyttäville!!!
...siitä surkeasta syystä, että kipeä lapsonen nukkuu edelleen väsyään pois. Ollaan mahan kanssa valvottu jo viikko, viime yö oli ihan hirveä, meinasi tulla äidillekin itku, kun Motti huusi hädissään: Kohta pipi menee pois. Onneksi nyt kun ei olla hoidossa, voin antaa nukkua eikä illan venyminen niin haittaa. En muutenkaan tykkää herätellä, mutta hoidossa ollessa jää yöuni liian lyhyeksi jos ei herätä.
On vaan hirveän paha mieli Motin puolesta. Yöllä mietittiin miehen kanssa sitä, kuinka paljon ja pitkään Motin maha on ollut kipeä. Toki välillä helpompiakin aikaja on ollut, mutta eihän sitä lapselleen toivoisi kipua ollenkaan.
Siitä tulikin mieleen Mimmuli. Kovasti sympatiaa ja voimia allergitaistoon sinnekin! Onneksi teillä on edes se maito, että toinen saa jotain herkkua syödä.
Lilasta ei kuulu, ei näy. Varo, soitan kohta!;D
Jatua en ole (minä kurja koira) onnitellut työpaikasta eli Onnea!:) Hienoa, että asiat järjestyivät. Kovasti tsemppiä uuteen arkeen.
Ankkis, pidäthän itsestäsi huolta! Luullakseni teet hyvin samanlaista työtä kuin äitini ja kuvauksesi ylitöistä ja lisääntyvistä työtehtävistä sekä puuttuvista työntekijöistä kuulostavat hyvin samalle. Olen äidilleni saarnannut ja saarnannut ja nyt viiden vuoden jälkeen hän myönsi, että loppuun palaminen on ollut lähellä ja että täytyy oppia sanomaan myös " ei" . Kaikkia ylitöitä ei koskaan saa pois ja niitä on paljon. Myös työnohjauksen puuttumista olen alalla ihmetellyt, meillä se on ihan vakio ja yhtä lailla rankkoja juttuja tulee varmasti eteen. Siis ihan huolehtiakseni tämän kirjoitan, en muutoin:)
Tänään ollaan vietetty kaupunkipäivää. Ajattelin itse yön jälkeen ettemme lähde, mutta Motti oli kovasti lähdössä kuitenkin. Käytiin Motin kanssa kampaajani luona ja Motin sanoin: Motti tarvitsee uuden tukan. Ja sen myös sai. Kerrankin myös äiti oli leikkaukseen tyytyväinen. Sitten hiukan puistoiltiin ja käytiin syömässä ja pallomeressä ja kröhöm, shoppailtiin vaikkei ois saanutkaan. Sitten tulikin väsykiukku ja ajeltiin takaisin maaseudun " rauhaan" =yötä päivää koneiden jylinää.
Mitäs vielä. Lapsonen on mitä ihanin, on oppinut paljon uutta ja jutut on mahtavia. Muutoin on sama Motti kuin aina ennekin, kaikki tunteet eletään yhtä suurella volyymilla ja äiti yrittää pysyä perässä;D Yhteinen suuri suosikkitekemisemme on tanssiminen ja liikkuminen Tanssien ja tassutellen cd:n tahtiin. Aivan loistavaa musiikkia lapsille, suosittelen.
Mottihan on aivan viimeisten päivien lapsia, mutta juhlat vietetään puolessa välissä kuuta, kun silloin on sopivasti vapaata melkein kaikilla.
Kovasti juhlia odotetaan ja suunnitellaan, taidankin laittaa sähköpostiin hiukan vinkkivonkausta;)
Iloiset Onnittelut lähipäivien sankareille!
Saamuskaa tsempitän huomenna, reipas tyttö!:)
Aavis ja Motti
Tuli ihan haikea olo kun näin lapsen nukkuessa kirjoitan syysmammoille maan ja taivaan välistä:D
Jos äkkiseltään kirjoittelis rivin tai kaksi. Kohta pitää liimautua telkkarin ääreen. Ei, ei meille ole vieläkään hommattu digi-boxia mutta vuokrasin Miehen työ -leffan. On muuten kumma, kuinka paljon ihmettelyä asia on aiheuttanut, kun meillä ei ole boxia. Äitikin eilen kysyi " eikö teillä vieläkään ole..?" Ja kaverit kävi kylässä :" ettekö meinaa ollenkaan laittaa, miten pärjäät, kun kauniit ja rohkeatkin on jo alkanut?" Voi jösses. Meistä kolmesta kaveruksesta, minä olen varmasti vähiten telkkari addiktoitunut. Ainoa sarja, joka on pakko nähdä on Tehis ja ehkä pako mutta nyt kun ei ole töllöä, nauhoitutin ainoastaan Tehiksen veljellä.
Nyt on sitten viikonloppu joo. Mutta eipä vieläkään ole täysin vapaa mulla. Huominen vaan, sitten on sunnutaista lähtien ensi perjantaihin töitä. Sitten on viikonloppu vapaa kokonaan. Väsyttää jo vähän nyt mutta sain kuin sainkin inspiraation ja siivosin koko kämpän aika perusteellisesti. Tai sillain aika hyvin, pölyt pyhin kunnolla ja listojen päälliset ja keittiön pinnat kaappeja myöten. Joskus meinaa mennä pikasiivouksen puolelle mutta ei tänään. Nyt on kiva mieli.
Saamuskalle tsemppiä sinne juoksumatkalle! Tuuthan kertomaan sitten, kuinka juoksu kulki.
Olenkohan tajunnut tosiaan onnitella Jatua... Ihan nolottaa, en muista. Onnea kuitenkin työpaikan johdosta! Varmasti alku tuntuu vähän haastavalta, on se kuitenkin iso muutos kotona olemiseen. Mutta hyvin se varmasti menee.
Onni on ollut taas aivan ihana. TÄnään sain taas tarhassa hyvää palautetta. Hoitaja sanoi, että heti jos Onni ja hoitaja jää kaksin, Onni alkaa puhua pulpattaa ja kertoo vaikka mitä. Ja on kuulemma niin nauravainen ja hyväntuulisena herää aina päiväuniltakin. Ja ketteräksi kehuivat. Minä oon kyllä pannut merkille saman ja sen jalkapallon potkimistaito on kyllä ihmeen hyvä. Potkii muuten aika kovaakin.
Sattuipa yks päivä kun töitten jälkeen tein ruokaa. Onni leikki jossain ja pyysi tekeen junarataa. Sanoin tulevani kohta ja sitten kun ei enää vaatinut, jatkoin keittelyä. Sitten huomasin, että onpas täällä hiljaista. Lähdin hiippaillen kohti Onnin huonetta katsomaan, mitä se niin keskittyneesti tekee kun ei kuulu puhetta (yleensä puhuu koko ajan). Eipä ollut omassa huoneessa poika. Sitten kuului jotain täältä työhuoneesta ja täällähän se istui terävänä läppärin luukun nostaneena ja tietokoneen aukaisseena:) Käsi oli hiiren päällä ja mun outlookin sähköposti auki!!! Vähän sain makeat naurut, oli se niin pätevän näköinen.
No joo, noita kivoja tempauksia tulee päivittäin, tänäänkin se teki jotain huvittavaa mutta en kuollaksenikaan enää muista että mitä.
Nyt pitää mennä katsoon se leffa. Huomenna Onni pääsee mummulaan hoitoon kun me lähdetään ostaan mulle pyörä. Ja mun keittiön verhotkin on nyt valmiit Kodin Anttilassa, haetaan myös ne.
Hyvää viikonloppua kaikille!!!
T-P
En tiedä kuka ampui,mutta äsken typyn ikkunasta ihasteltiin :-) Ne onki kivoja nyt ku pauke ei ole kamala kun joku vaan ampuu-ja ei aamuyöllä!
Pojat vielä saunoo,typy tahtoi nukkumaan.
Työt alkaa 17pvä eli vko enää aikaa...hui!!!!Maanantai aamuna kyl mennää typyn kans tuleval työpaikal käymää,olen sitten toivottavsti viisaampi sen suhteen mitä tulossa on..Tänää kävin ikkunasta kurkkimassa ja kaikki oli IHAN KESKEN!!!!!Siis täysin tyhjä,vaan jotain rakennuskamaa siellä..
Muistelen muute et Hilun koulu alko jo??!
Tänää oli kiva tarhapäivä.Mentii lauluhetkelle mukaa.juttelin siinä pkapulaisen kanssa ja sanoin typylle et kysyy missä hänen paikka on.Sinne meni typy reippaasti istumaan pöydän ääreen ja siitä jonoon ja jonossa marssi saliin(siel on koko talon lauluhetki).Viittasi jopa ja pääsi yhteen leikkiin mukaan,sinne salin keskelle.
Ensvkolla sitten pitäs ilman äitiä tarhailla..Äiti kovasti on itkemättä typyn nähden!
TAitaa poika tulla saunasta,täytyy kipata sänkyyn
Hyvät viikonloput :-)
jatu
Rupesin oikein miettimään, että olikos Aia: n perheessä Pekan synttärikaima, vai muistanko väärin?
Vain 12 vierasta oli tällä kertaa. Nuoriso huiteli omissa menoissaan ja osasta olikin tieto etteivät nyt pääse. Miehen veli oli yksin, vauva ja vaimo jäi vielä kotiin. Mutta miehen nuorin veli tuli tyttöystävänsä kanssa :) Ovat kyllä jo seurustelleet pitkään, ei vaan olla satuttu ennen näkemään.
Pekka oli niin ihanan innoissaan juhlistaan ja lahjoistaan. Ja oli mummu ja tuta taas tuoneet jotain muillekin (varsin paljon tavaraa). Ehdottomasti ykkössuosikiksi nousi kummisedältä saatu " kauko-ohjattava" Tomi-Traktori.
Mulle meinas vaan käydä köppäsesti. Aamupäivällä ulkoiltiin ja rupesin ajamaan nurmikkoa työnnettävällä leikkurilla. Sain ihan hirveän päänsäryn :( Yleensäkin lepään hetken laittaessani Pekkaa päikkäreille, mutta nyt otin särkylääkettä myös ja venyttelin. Onneksi illaksi särky laantui.
Huomenna mummolareissu ja miehellä jännittävät paikat koiran kanssa, kun menevät kokeisiin.
T@hti
Kaaduin eilen sänkyyn klo 21 (ennen lapsia, kun mies vaan viivytteli) ja klo 7 aamulla olo on virkeä ja levännyt. Takana työntäytteinen viikko ja huonosti nukuttuja öitä. Onkin ihanaa että on viikonloppu.
Onnea synttärisankareille! Käsittämätöntä että ne täyttää jo 3 v. Valma on tosi iso tyttö. Puhe on erityisesti tekee isommaksi kuin mitä oli Otso aikoinaan. Kun sanavarasto on kuin 5 vuotiaalla ja muutekin jutut välillä kuin pojilla ;-), monesti pidän Valmaa isompana kuin Otsoa silloin. Tai niin ainakin luulen. Valmalta kuin kysyy miten päivä meni, vastaus: -Ei mitenkään. SUora lainaus Otsolta. Tyttömäisiä loukkaantumisia on päivittäin ja yksi iltapäivä heittäyty tarhamatkalla 4 kertaa maahan ja vielä kerran kaupassa. Kivaa. Valma laulaa jatkuvasti, on osannut jo pitkää paljon laulujen sanoja ja hauskuuttaa meitä muuttamalla sanoja. Sävelkin löytyy jopa välillä, toisin kuin äidillä ja Otsolla. Synttäreiträ juhlitaa sitten kun koti on kunnossa.
Kotia mennäänkin tänään kunnostamaan. LApset heitetään mummolaan ja sitten ensi huonekalukauppaan ja sitten maalikauppaan. Näyttäisi vielä pihakalusteitakin saavan halvalla, kannataisi varmaan nekin ostaa nyt. Tarvitaan vielä molemmille pihoille.
Minä tarvitsen Pupilta apua kasvien tunnistamiseen. Oliko sulla Ynis joku hyvä kirja? Pihalla on matalia perennoja ja ehkä jotain kivikkokasveja. Päädyin myös siihen etten yritä siirtää niitä tuijia. Ne on niin rehevänä nyt siinä missä ovat, että mielummin ostan uusia tai vaihdan lajia.
Tämä hullu lähtee lenkille ;-) Liikunta-addikti - kyllä. Meillä alkaa firmassa maratonkoulu ensikuussa. Olen mukana, vaikken välttämättä sitä maratonia juokse. Juoksen muuten vaan.
Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua. Minä nautin.
Pilette
Pile, mulla on tosiaan parikin hyvään puutarhakirjaa. Saa lainata! Minne menette kattomaan huonekaluja? Tulkaa samalla hakemaan:) Menen uimaan klo 10, kun halli aukeaa, mutta sen jälkeen olen iltapäivään saakka kotona. Sitten risteilemään Tukholmaan. Toki kerron kirjojen nimetkin, jos haluat itsellesi hankkia omat!
Vaahteroissa alkaa lehdet punertaa, syksy on oikeasti tullut! Menen patistamaan miehen koiran kanssa lenkille, että ehtii ennen mun uintireissua...
T: Ynis
Kirjoittaa jotain kuulumisia, siis.
Ollaan vietelty päivä tyttösen kanssa kahden. Mies viettää parhaillaan polttareita. Miesjoukko soitti aamulla 8:30 ovikelloa, kuvitteli herättävänsä miehen. Heh. Meillä nyt aamut alkavat viikonloppuisin klo. 7:00 viimeistään joten ei toivoakaan, että olisivat suoraan sängystä yllättäneet. Mies oli jo syönyt aamiaisen ja selaillut Hesarin, jne. jne. Sain mieheltä väliaikatietoja. Hyvin miehekkäästi ovat päivää viettäneet. Ohjelmassa olleet mm. värikuulasotaa, jonkinlaisella katamaraanilla (?? .. tai jotain sinne päin, meni vähän ohi enkä ymmärrä edes mistä on kyse) purjehdusta Helsingin edustalla. Taitavat olla " sulhassaunassa" juuri parhaillaan. Tyytyväiseltä mies ainakin vaikutti päiväänsä.
Me ollaan tyttösen kanssa vietetty lähes koko päivä ulkona. Täällä on ollut todella hieno syyspäivä. Tyttö on polkenut tarmokkaasti pyörällään. On vihdoinkin hiffannut miten pääsee eteenpäin, osaa myös jarruttaa. Mutta apupyörien kanssa ajelee vielä. Vau, oliko se Mimmun poika joka jo ajelee ilman apupyöriä...
Olenkohan minäkään onnitellut Jatua työpaikan suhteen. En varmaankaan. Joten tässä tulee suuren suuri onnentoivotus :) Hieno homma. Ja kaikki kyllä lähtee ihan varmasti hyvin käyntiin, typyn päiväkoti yms.
Hilulle tsemppiä opiskeluun.
Ankkikselle kovasti voimia raskaaseen työsarkaan! Huh, millaista arkea se teilläkin on! Miten muuten pioni jaksaa?
Sauna taitaa olla valmiina. Lähdemme siis tyttösen kanssa lempeisiin löylyihin. Tyttösen nukahdettua taidan nauttia lasin, pari valkkaria ja tuijottaa muutaman viikolla tallennetun ohjelman. Saa nähdä koska polttarisankari ryömii kotiin ...
Voikaa hyvin!
Alli
Juoksu kulki joten kuten. Harmittaa, kun lähiviikkoina on tuntunut kunto niin hyvältä, niin nyt en päässyt parhaimpaan terään. Oikeasti vika taisi olla ihan yläpäässä..Intoilin näet koko päivän ennen juoksun alkua, venyttelin ja hyppelin innoissani. Kun juoksijat pyydettiin lähtöviivalle (yhteensä n.200 juoksijaa), olin ensimmäisten joukossa paikalla, vierelläni hyväkuntoisia uroita (useimmilla sortsit jalassa :) Lämpöä oli vain n.7 astetta, kertoo siis miesten juoksutasosta). Kun lähtölaukaus kajahti, lähdin matkaan kuin pellolle pilttuustaan päästetty hevonen. Poikain kanssa rullasin menemään...alkumatka oli vielä 2 km pelkkää nousua. Kahden kilometrin jälkeen tajusin, etten olekaan nuori vapautettu tamma, vaan kolmen lapsen syysmamma. Koko matkan toki juoksin, mutta ärsytti, kun jalat ja keuhkot tuntuivat niin hyytyneiltä (tosin flunssanpoikastakin minulla on). Ohimenijöitä riitti :) Lopussakaan en pystynyt yhtään kirimään, vaan samalla tasaisella, jo hyytyneellä tahdilla mentiin. Aika 1.08 ja jotain ja sijoitus naisissa 35 (tai jotain sinne päin). Oikein mahtavasti siis, kun naisia juoksi sadan paikkeilla, mutta jäi harmittamaan tyhmästi juostu matka. Kyllähän minä sen tiesin, että nousulla aloitetaan ja matka on pitkä, mutta minkäs mahtaa, kun hetkellinen huuma iskee... Ensi vuonna en juokse vartin sijasta puolikasta vaan pikemminkin saman vartin ja paremmalla ajalla vain :)
Kylässä on vilinää. Maratonille, puolikkaalle,vartille ja 5 km ruskareissulle ennakkoilmoittautui yhteensä puolitoistatuhatta juoksijaa. Kannustusjoukkoja tai muuten markkinahulinaa kaipaavia on aika mellevästi liikkeellä.
Tyttö-keskimmäinen juoksi lasten juoksun ja sijoittui omassa sarjassaan kuudenneksi. Matka oli 600m. ja 8-vuotiaita tyttöjä parikymmentä. Yleensä tyttö on aina ollut viimeisten joukossa, joten hehkutti täysillä kuudetta sijaansa :) Esikoinen ei juossut, koska aloitti uuden Taekwondo-harrastuksen ja aloitustunti oli järkevästi juuri juoksujen kanssa päällekkäin.
Nyt mentävä on, mukavaa vikonlopun jatkoa!
t.Saamuska, hiukan riutunut urheiluhullu
Uh huh kun on ollut raskas päivä. Koska se alkoi jo kello 6. Nyt on jotenkin alkanut meneen sillain, että päiväunet oikeastaan häiritsee eloa. Tietystikään arkena kuuden herätys ei haittaa mutta viikonloppuna... Kun perjantaina ei ehkä olis tarvinnut päikkyjä tarhassa, takana oli pitkät yöunet, mutta oli se nukkunut. Yks hoitaja sanoikin, ettei millään meinannut nukahtaa mutta viimein sitten kuitenkin. No samapa tuo. Nyt ollaan kuitenkin aikaistettu sänkyyn viemistä puolella tunnilla, eli kasilta menee sänkyyn yleensä.
Me oltiin miehen kanssa tänään ostoksilla. Sain vihdoin itselleni uuden pyörän. Naurettavaa mutta se oli ensimmäinen pyörä, jonka itse ostin. Ja kokonaisuudessaankin kolmas upo-uusi pyörä, jonka olen saanut. Tämä nykyinen, jolla olen polkenut hiki hatussa, on 16-vuotta vanha, sitä edellinen oli hieman pienemmillä renkailla varustettu vihreä Tunturi. Isän ostamia molemmat. No meillä on ollut tapana pitää pyörät ja muutkin tavarat isän toimesta kunnossa, joten eihän tuossa vanhassakaan mitään vikaa ollut. Tai viime vuosina ehkä kärsi, kun oli omalla kontollani eikä isän tarkkojen silmien alla:) Ostin punaisen Cresentin, maanantaina sitten testataan, kuinka se kulkee. Huomenna menen kuudeksi töihin, menen suosiolla autolla.
Niin ja sain vihdoin keittiön verhot, jotka jätin ommeltavaksi joku tovi sitten. Nyt ne on ikkunassa, samoin vaihdoin olohuoneeseen kokeeksi ne Hobby Hallin verhot, jotka on oikeastaan kesäksi tarkoitettu. Ja olkkarin punainen mattokin vaihtui niin ikään HH:n mattoon, ensi kesäksi valmiiksi ostettuun. Kyllä vaan verhot ja matto tekee ihmeitä! Kun aiemmin olohuone oli verhoiltaan ja maton osalta punainen ja nyt vaalean beige niin onhan se ero suuri. Ja keittiön nami nami verhot - tumman ruskeaa ja beigeä entisten tilalle, jotka oli sievän väriset kyllä muttei enää sopinut sisustukseen muuten. Vaihdan kyllä talven tultua punaiset verhot ja matot takaisin, nyt vaan piti saada kokeilla:)
Voi kääk, mikä mua odottaa vielä ehkä tulevalla viikolla. Onnin rään valuminen on yltynyt, ei se mitään mutta mieskin vaikuttaa olevan tulossa kipeäksi. Ja sitä ollaan sitten todella kipeitä. Sanoi äsken ohimennen Onnille että äitin pitääkin olla töistä pois jos isikin tulee sairaaksi. Toivottavasti tuo oli puhdas vitsi eikä mikään vihjaus tahi kannanotto että hänhän ei sairaana sitten jaksa hoitaa Onnia.
Nyt se on nukuttamassa Onnia ja uskonpa, että äitiä tarvitaan ihan pian. Sen verran lyhyt on herran (isomman) pinna ollu tänään ja nukkumaan vieminen on aika tarkkaa puuhaa nykyään.
Nyt siis takavasemmalle poistuupi hän.
T-P
Pitänee itekin laittaa taas joku sana, jospa muutkin innostuis.
Saamuskalle onnittelut juoksu-urakan suorittamisesta! Varmaan aika helposti käy noin, että alussa tulee intoiltua liikaa. Mutta hyvin pääsit kuitenkin perille asti.
Taas koitan kerätä tsemppiä päälle, että saisin ite painon hallintaan ja säännöllistä liikuntaa. Nyt paino on jässähtänyt ja herkut maistuu :(
Allin hääjuttuja on kiva lukea. Mukava, kun pinoihin mahtuu monenlaista asiaa :)
Miehellä meni eilen koko päivä koirakokeissa ja tänään lähti taas. Koira oli pelannut tosi hyvin ja saanut kiitosta, mutta tulosta ei vaan tullut, kun linnut oli niin arkoja.
Täytynee ulkoilla tänään lasten kanssa, että saa päivän kulumaan. Saatettasi joku dvd:kin katella, jos osaan laittaa päälle. Meillä on nyt noita virityksiä ollut, että saatais digi pelaamaan.
Kuulumisia yhä odotellen
T@hti
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11178871&p=2&mpage=3&tmod…
Minulla on vapaailta. Siis ettei tarvii olla töissä, olen toki lasten kanssa kotona yksin ja harkitaan kauppaan lähtemistä. Tällä viikolla olen ollut kaksi iltaa töissä, eilen iski märkänä rättinä vasten kasvoja uusi työkokonaisuus minulle vastattavaksi - kun en meinaa saada nykyisiäkään tehtyä. Aika uuvuttava fiilis tällä hetkellä. Toisaalta, kun asioita saa sujumaan hyvin, niin tuntee kyllä hetkittäin jopa työn iloa. Eiköhän tämä tästä. Ja ensi viikollahan on jo palkkapäiväkin :-)
Pinot olen lukenut, ja sähköpostit myös, enkä uskalla kommentoida mitään etten kommentoi vahingossa sellaista mikä onkin ollut sähköpostissa :-) mutta yhtä kaikki toivotan kuitenkin kaikille tasapuolisesti jaksuja!
Viikonloppuna lisää!
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥