G: Millaiset kengät taaperolle syksyksi?
Ostatko taaperolle (meillä 2,5v) syksyksi kunnolliset kegät esim. goret kenkäkaupasta vai tyydytkö marketin lenkkareihin?
Meillä on ostettu marketista lenkkarit ja toisaalta ne on ihan hyvät pihalla ja tarhassa mutta toisaalta olen miettinyt, että ne ei varmasti tue tarpeeksi jalkaa ja eivät ole niin hyvät jalalle kuin kunnon kengät. Luin jostain artikkelinkin, jossa sanottiin, että tuollaisia lenkkareita saisi pitää vain lyhytkestoisessa liikunnassa tms. mutta ei jokapäiväisessä käytössä. Yritin miehelle puhua, että ostettais pojalle kunnon kengät mutta hän vaan kauhisteli, et ne on niin kalliita ja rupes miettimään, miten hänen veljen lapset on kengitetty.... Mulle on ihan sama, mitä hänen veljen lapset pitää jalassaan...
Kiitos jos viitsitte vastata.
Kalamami
Kommentit (4)
Mietin asian niin, että kun en itsekään tykkää pitää marketin halpoja kenkiä jalassa, koska ne tuntuvat pahalta, painavat ja hiertävät milloin mistäkin, niin miksi lapseni pitäisi kulkea sellaisissa?! Ja etenkin kun lapset leikkivät enemmän ulkona päivän aikana, kuin itse kävelen! Lapsille kertyy varmasti useampi kilometri päivässä matkaa, jos lasketaan kaikki leikkiminen ja juoksu kuin itselleni, vaikka kävelenkin työmatkat!
toistaiseksi nuo meillä vielä kylmempiä kelejä odottamassa, ei varmaan mene kauaa ennen kuin jalkaan laitetaan.
Käytössä tällä hetkellä Kavatin tarralliset sekä Tepsutin nauhalliset kävelykengät (sekä yhdet isoveljen perintöTepsut varalla) sekä kumisaappaat.
Kannatan ehdottomasti kunnon kenkiä!
jos vain matkan varrelle osuu; saa todella hyvää palvelua ja edullisemmin.
Varsinkin noin pienelle ja varsinkin jokapäiväiseen käyttöön.