Sairaanhoitajat ja terveydenhoitajat hoi! Kuka teista saa tuon keskimaaraisen 2500 e/kk, mista nyt palkkaneuvotteluissa puhutaan?
Mulla on jo ikälisiäkin, kuntayhtymällä terveydenhoitajana, henkilökohtainen lisä, ja silti palkka jää niukalti alle 2000 e/kk.
Kommentit (20)
Palkka ei tuosta nouse enää, työvuosia takana melkein 14. Tyhmintä on se, että terveydenhuoltoalalla ei saa minkäänlaista palkankorotusta, vaikka kuinka lisäkouluttaisi itseään. Esim. psykiatrian puolella monivuotiset terapiakoulutukset.
Palkka 1945 eur. Yksi ikälisä, käytynä kaksi lisäkoulutusta työajan ulkopuolella (amk:n 20 ov:n täydennyskoulutuksia) sekä toki työajan puitteissa muita koulutuksia. Palkka ei tuosta nouse, vaikka miten kouluttaisin itseäni alaan liittyvillä koulutuksilla.
Mistähän ovat tuollaisen keskipalkan nykäisseet, ihmettelen minäkin.
Minun palkka yhdellä ikälisällä 1860e. Voi kun oiskin tuon 2500, en enää harkitsisi alan vaihtoa.
Olen työterveyshoitajana yhdellä ikälisällä palkka 1745¿/kk...
Eiköhän ilta- ja yölisät nosta palkkaa aika kivasti. Noiden vuorojen tekijät eivät vielä ole vastanneet.
Toinen seikka on se, että keskimääräinen palkka on koko vuoden palkka jaettuna 12:lla. Ainakin tietääkseni se on näin. Se tarkoittaa, että lomaraharktin on laskettu tuohon keskipalkkaan mukaan.
P.S. Eihän kukaan vastaajista ole sekoittanut nettoa ja bruttoa. Eli tuo 2.500 euroa on siis bruttopalkkojen keskimääräinen palkka.
isiä. Miksi siis hoitajien kohdalla lasketaan. Omalla kohdallani näitä lisiä ei tule, vaan siis päivätyöstä 1998 e muistaakseni kahdella ikälisällä ja henk. koht. palkanlisällä työn vaativuudesta
Olen ollut 8 vuotta töissä terveydenhoitajana ja minulla on kaksi ikälisää ja palkka on 2096¿ eli jään kauaksi keskipalkasta. Käsittääkseni tarvitaan aika paljon yö- ja viikonlopputyötä jotta päästään yli 2500 ¿.
lääkärien vastaanotolla työssä.
Palkka on 2050e/kk, jossa mukana yksi ikälisä.
Vierailija:
isiä. Miksi siis hoitajien kohdalla lasketaan. Omalla kohdallani näitä lisiä ei tule, vaan siis päivätyöstä 1998 e muistaakseni kahdella ikälisällä ja henk. koht. palkanlisällä työn vaativuudesta
olen tienannut yhteensä 24064,90 euroa. Ja jos sen jakaa 12 niin tuloksena on 2005,41 e/kk. Eli tuota laskutapaa, että lasketaan lomarahatkin mukaan, niin se ansio voisi nousta sinne 2500 euroon. Mulla kk palkka on 1862,94 ja siihen tulee päälle yksi ikälisä, 93,15 e.
Itse teen päivätyötä leikkaussalissa, enkä ikinä tekisi mitääään muuta sh:n hommaa kuin omaani. Meillä resurssi- ja henkilöstöpula näkyy siinä, että sali laitetaan kiinni, eikä leikata potilaita, jos ei ole hoitajia riittävästi. Äkillisien poissaolijoiden tilalle kun ei voida mistään ottaa sijaista, joka ei ole hommaan perehtynyt. Vuodeosastolla työskentely on todella epäinhimillistä ja stressaavaa. Siellä ei ole minkäälaista työrauhaa ja työntekeminen on todellakin alipalkattua raadantaa... Ja epäpäteviä kollegoita riittää.
tunti palkka n. 11e. 8 x11 x 4 =352e.
Eli jos olet joka viikonloppu töissä, voi niistä tulla n. 350e lisää ja siitä pois verot. Lauantai ja iltalisät ovat muutamia euroja. Mutta käytännössä harvoin sama ihminen on joka sunnuntai töissä.
Eli ei niistä lisistä kovin paljon extraa tule.
Sairaanhoitajan peruspalkkojen keskipalkka: 1889 euroa.
Sairaanhoitaja-terveydenhoitajan peruspalkan keskipalkka: 1875 euroa.
ei ikälisiä, päivätyötä, 1831 e/kk
päivätyössä 1834 euroa ei ikälisiä.
Joku laskeskeli, että lisiä ei paljon tule, jos on joka sunnutai töissä.
Kuitenkin toinen kirjoittaa, että hän saa lisiä noin 400 euroa jo 1.770 euron peruspalkalla.
Jos tuon 400 euroa saa lisiä jo noin pienellä palkalla, niin eiköhän joku saa, kun peruspalkka on 1.990 euroa eli lähempänä tuota keskipalkkaa. Tällöin lisien kanssa palkka on jo 2.390 euroa ja lähenee hyvin tuota 2.500 euroa, mistä koko ajan puhutaan.
mutta olen terveydenhoitaja ja tutkimuskoordinaattorina /CRA, palkkani on 3800¿
Vierailija:
Joku laskeskeli, että lisiä ei paljon tule, jos on joka sunnutai töissä.Kuitenkin toinen kirjoittaa, että hän saa lisiä noin 400 euroa jo 1.770 euron peruspalkalla.
Jos tuon 400 euroa saa lisiä jo noin pienellä palkalla, niin eiköhän joku saa, kun peruspalkka on 1.990 euroa eli lähempänä tuota keskipalkkaa. Tällöin lisien kanssa palkka on jo 2.390 euroa ja lähenee hyvin tuota 2.500 euroa, mistä koko ajan puhutaan.
Kyllä kaikilla ikälisillä kolmivuorotyötä tekevä voi saada tuon liki 2500 e kuussa. Mutta, että se ihan keskipalkka olisi? Uskon, että se keskipalkka on laskettu juuri niin, että koko vuosiansio (lomarahat mukaanlukien) on jaettu 12:lla.
Kaikki 2500 e tienaavat taitavat nukkua univelkojaan tai olla raatamassa, kun ei kukaan täällä olijoista tunnusta tienaavansa noin paljon....
Bruttopalkka lisineen on n. 2300ekk, jos tekisin vain päivätyötä taitaisi jäädä alle 2000 e:n.
Taidan vaihtaa alaa..
jos teillä on noin hyvät palkat! Itselle tarjottiin juuri 1400e sen suurempaa ei kuulemma makseta. Ehkä n. 10v päästä pääsisin tuohon 1700e
anestesiahoitajana. Työvuosia on kahdeksan ja palkka on jotain 1923 euroa yhdellä ikälisällä. Ja muita lisiä ei tule, kun teen tällähetkellä päivävuoroa.