Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koirasta luopuminen?

Vierailija
20.05.2008 |

.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus ei muutu miksikään vaikka kuinka selittelet. Tajua edes lopettaa lisääntyminen ennenkuin ne lapsetkin alkavat olla vaivaksi....

Vierailija
2/15 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mielipiteitä kysyisin... Et olenko kamala ihminen kun haluaisin luopua, hyvään kotiin tietenkin, jo 7 vuotiaasta koirastamme. Kaikin puolin kiltti koira (labbis), mutta minusta on jo pitkään tuntunut, että koiran ulkoilutukset yms. yms. vievät kohtuuttomasti aikaa ja voimavaroja.

Useimmiten ulkoilutus on ihan ok, mutta toisinaan esim, minun lonkkavaivastani johtuen haluaisin tehdä muutakin kuin kävellä (esim. käydä uimassa) mutta aikaa muuhun ei noin vain löydy.

Meillä kaksivuotias lapsi ja syksyllä olen aloittamassa työtkin. Aikaa meillä kuluu paljonmyös talon remontointiin, joka tuntuu olevan vielä vuosien projekti... Muutenkaan en millään jaksaisi sitä, että kaikki on aina suunniteltava koiran mukaan, koska koiran yksin kotiin jättäminenkään ei ole kivaa.

Ajattelen, että ehk löytäisimme koirallemme paremman kodin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet säälittävä ihminen. Toivottavasti löydätte koirallenne PAREMMAN kodin ja ihmiset, jotka siitä OIKEASTI välittävät.

Vierailija
4/15 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInkälainen itsekäs idiootti ottaa itselleen eläimen ja huomaa 7 vuoden jälkeen ettei enää jaksa ottaa sitä huomioon, ihan niinkuin se nyt yhtäkkiä vasta olisi alkanut hidastaa teidän perheen menoja!!! Kaikki syysi vaikuttavat vain selittelyiltä, syiltä joilla yrität uskotella itsellesi tekeväsi oikein. No et tee!!!! Tuollaisen ihmisen ei olisi kannattanut ottaa alunperinkään toista olentoa huolettavakseen, koskahan kyllästyt lapsen hoitoon????

Vierailija
5/15 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti tuntuu pahalta koiran puolesta, onhan se jo aika iäkäs ja varmasti kiintynyt perheeseensä. Toivottavasti löydät sille hyvän kodin. Kaikki omat koirani ovat tulleet minulle aikuisina ja ovat kotiutuneet hyvin. Nykyisen otin viime kesänä sen ollessa 4v.

Vierailija
6/15 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta tietysti tuntuu varsinkin iäkkään koiran puolesta, joka on kovasti kiintynyt perheeseensä. Omat koirani ovat kaikki tulleet minulle aikuisina ja ovat kotiutuneet loistavasti. Nykyinen tuli viime kesänä ollessaan 4v. Jos koiralle löytyy hyvä koti on se sille onnenpotku..

Vierailija
7/15 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kovasti tuli kuraa niskaan. Etenkin niiltä, jotka eivät ymmärrä, mitä koiran pitäminen vaatii...

Itse lopetimme vanhemman koiramme ja nyt pääsemme huomattavasti helpommalla, kun koiria on vain yksi. Aika aikaansa kutakin ja koira on eläin, josta on jaksettava huolehtia. Ja jos sitä ei pysty tekemään, niin parempi on luopua siitä tavalla tai toisella...

Onnea uuden kodin etsintään!

Vierailija
8/15 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin otatte eläimen ja lopetatte sen noin vain kun se ei enää olekaan kivaa tai sovi teidän aikatauluun???? Teidät pitäis viedä navetan taakse.

Säälin niitä jotka tuntevat kaltaisianne sekopäitä. Koira on todellakin tunteva olento eikä sitä pitäisi ottaa alunperinkään jos ei ole valmis monivuotiseen vaivannäköön.

Vierailija
9/15 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on väärin luopua eläimestä, tietty parempi jos ei sitä hoida. ja eikös sitä nyt voi mieskin välillä lenkittää.

Vierailija
10/15 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempaa on se, että koira pidetään väkisin vaikkei resurssit riitä ja koira kärsii selvästi. Aina ei voi tietää kuinka elämä menee. Labradori vaatii omistajaltaan melko paljon ollakseen tyytyväinen. Lenkkien lisäksi myös muuta aktiviteettia ja nenätyötä. Hyvän hermorakenteen omaava labradori sopeutuu nopeasti uuteen perheeseen. Omani ei ainakaan hoidossa ollessaan (edes vieraassa paikassa) muistakaan olemassaoloani. Koirasta luopuminen olisi aivan hirveää, mutta jokaisen koiranomistajan on pakko varautua myös siihen, että joskus niin on tehtävä koiran parhaaksi.

Vierailija
11/15 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ole lopettamassa koiraamme.

Ja itsekäs, kyllä olen. Siihen olen jo oppinut. Parempi ennakoida omaa jaksamista kuin saada sitten se burn out...

Mä kyllä uskon, että ainakin meidän koira viihtyy hyvin missä vaan, kun saa vain ruokaa ja ulkoilua ja mielellään toisten koirien seuraa ;)

Ja tosiaan, ei olis pitänyt koiraa ottaa, mutta kun eihän sitä tajunnut silloin... Nyt kyllä tiedän, että en enää ota minkään sortin eläintä. ehkä oon enemmän ihmis- kuin eläin rakas. Aika kieroutunutta minusta kyllä verrata lasta koiraan.... Niillä ei kyllä ole mitään yhteistä.

Varmaan jokainen koiranomistaja toivoo välillä, ettei olisi erehtynyt koiraa ottamaan. Ei se ihan noin vain ohessa mene. Ehkä maalla on helpompaa...

Terveisiä vaan sinne navetan taa.

t. alkup

Vierailija
12/15 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaalla mahdollisella tavalla niin kauan kuin vaan suinkin jaksoin. 12 vuotta oli riittävästi. Ja kun koiran elämä rupesi olemaan aika surkeaa muuttuneesta elämän tilanteestamme johtuen (enkä nyt jaksa tässä ruveta erittelemään kaikkea tapahtunutta) päätin, että tämä riittää tälle koiralle. Meille jäi vielä 9 vuotias koira ja sitä hoidetaan ja hellitään niin kauan kuin olosuhteet sallivat.

Kyllä tässä koiranpitoaisassa pitää joku järki olla. Miksi väkisin pitää itsellään minkäänlaista lemmikkiä, jos siitä ei kykene täysin huolehtimaan.

Ja minulle et kyllä saa luotua minkäälaista huonoa omaatuntoa. Minulla oli vastuu koirani hyvinvoinnista ja kun se ei enää vanhan koiran kohdalla toteutunut, oli armeliaampaa päästää koira pois.

Vierailija
13/15 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin otatte eläimen ja lopetatte sen noin vain kun se ei enää olekaan kivaa tai sovi teidän aikatauluun???? Teidät pitäis viedä navetan taakse.

Säälin niitä jotka tuntevat kaltaisianne sekopäitä. Koira on todellakin tunteva olento eikä sitä pitäisi ottaa alunperinkään jos ei ole valmis monivuotiseen vaivannäköön.

Kyllä 12:sta vuodessa oli ihan tarpeeksi vaivannäköä. Ja ihmisten elämäntilanteet muuttuvat ja eläimet kulkevat mukana tai sitten eivät. Armeliaampaa koiralle oli luopua siitä kuin antaa sen kituuttaa vielä pari-kolme vuotta meidän matkassamme.

Vierailija
14/15 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eräskin otti itselleen nuorempana koiran jonka lykkäsi vanhemmilleen riesaksi kun ei itse ollut valmis ottamaan sitä omaan asuntoon sotkemaan. Mutta ihme vanhemmatki ollu sillä koiran ottaneella ääliöllä.. Tollanen tyyppi ei tarviis lapsiakaan, lykkää nekin jatkuvasti vanhemmilleen..

Vierailija
15/15 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannu, et ihan liikaa vaivaa niistä. Eikö jo tarpeeksi nähty vaivaa niiden takia?!

anna mun kaikki kestää !

MIKSI otatte koiran jos ette pidä sitä sen elinaikaa??????????????