Aiemmin mua arsytti ne seurakuntaan kuulumattomat jotka pistivat lapsensa seurakunnen kerhoihin ja nain he veivat paikkoja seurakuntaan kuuluvilta lapsilta (taalla kerhot taynna).
Nyt olen miettinyt asiaa toiselta kannalta eikä se enää ärsytä, päin vastoin.
Ikävä kyllä, osa lapsista ei vanhemmiltaan koskaan saa tietää Jumalasta, tämän hyvyydestä eikä kodin kautta usko tule osaksi elämää lapsuudesta saakka vaan muut asiat täyttää sen kohdan jossa pitäisi olla uskonelämää.
Mutta jos vanhemmat pistää lapsen seurakunnan kerhoon vaikkei itse usko niin lapsi saakin sitä kautta tietää uskonasioista.
Näin mietittynä seurakunnan kerho on jopa tärkeämpi niiden lapsille jotka eivät kirkkoon kuulu.
Kommentit (4)
ei ol kukaan normi uskovainen tuputtanut mut jehovat aikas kävi ovella ennenku usko et ei kiinnosta toi
voisi ajatella, että ilmaiseen (tai halpaan) kerhoon pääsisivät vain ne, joiden vanhemmat osallistuvat maksuihin kirkollisveron muodossa. Sitten on tuo toinen näkökulma, että se onkin sisälähetystyötä. Tärkeää sellaista. Oikeudenmukaisempi lähestymistapa on kumminkin se, että maksajat pääsevät ensisijaisesti ja muut, jos jää tilaa.
Itse kuuluin kyllä kirkkoon, mutta joku muu saa viedä vaikka lapsensa sinne " minun rahoillani" . 20 vuotta uskonnon tuputtamista jokaikisessä yhteydessä oli ihan tarpeeksi.
Ensin uskovaiset tuputtaa omaa Jumalaansa. Sitten ärsyynnytään, kun joku ei-uskovainen tuo lapsensa heidän oppiensa ääreen.
Onneksi sinä ap sentään olet muuttanut mielipidettäsi!