Kokemuksia kaivataan supisteluista...
Heissan.
Kaipaisin kokemuksianne teiltä kanssaihmiset.
Tässä lyhyesti taustaa:
Kaksi aikaisempaa raskautta on takana, joista kaksi ihanaa tervettä poikaa tuloksena.
Ensimmäisessä raskaudessa kipeät supistukset alkoivat n.rv20 ja jatkuivat laskettuun aikaan saakka. Oli kriittisillä viikoilla n.10 pv osastollakin levossa. Liitoskipuja ei ollut.
Toisessa raskaudessa supistelut alkoivat jo ensimmäisen kolmanneksen jälkeen ja jatkuivat loppuun asti. Taaskin kipeät supistukset ja kohdunsuu alkoi kypsyä ja aueta. Olin osastolla 1,5kk. Osastolla makoilu sai liitokset tuskallisen kipeiksi ja kotona olin sairaala-ajan jälkeen aivan invalidi. Kaikki liikkuminen oli tuskallista. Taaskin mentiin aivan laskettuun aikaan ja ylikin.
Kaipaisin kokemuksianne teiltä joilla on useampia raskauksia takana ja onko ollut supistelevia ja ei-supistelevia?
Mulle lääkärit ennustivat, ettei tilanne seuraavien raskauksien kohdalla tulisi luultavasti ainakaan paranemaan. Kuitenkin testi näytti vastikään plussaa ja nyt tässä mietiskelen, että olisikohan mahdollista kenties selvitä vastaavia vaivoja tästä raskaudesta. Voisikohan supistelua estää ennalta mitenkään?
Kokemuksianne odotellen Tuisku ja viikot 5 ja jotain...
Kommentit (2)
Ekassa makasin vuodelevossa 3 kk (viikko osastolla) ja tokassa yhteensa 5 kk (lahes kolme viikkoa osastolla) supistusten (ja tokassa myos verenpaineongelmien) takia. Molemmat kuitenkin taysiaikaisia, kakkonen tosin syntyi jo viikolla 37. Juttelin perinatologin kanssa teoreettisesta kolmannen raskauden mahdollisuudesta ja han totesi etta on hyvin todennakoista etta nama ongelmat uusivat, vaikka jokainen raskaus onkin erilainen.
mutta kerronpa miten mulle kävi.
Ekassa raskaudessa mulla alkoi kivuliaat supistukset rv16 ja olin loppuajan sairaslomalla, kun sattuivat niin kovasti. Supistukset loppuivat kuin seinään, kun äitiysloma alkoi! Supistukset eivät tehneet vahinkoa, eli paikat pysyivät kiinni, ym.
Jälkeenpäin olenkin todennut, että supistelut johtuivat stressistä.
Nyt toisessa raskaudessa (rv22 menossa) supistuksia ei ole juurikaan ollut. Ihan viime päivinä niitä on ilmennyt rasituksessa, mutta ovat luonteeltaan ihan erilaisia kuin ekassa. Kipeää tekevät kyllä nytkin.
Yritänkin olla " viilipytty" , eli yritän olla stressaamatta ja aika hyvin siinä onnistunutkin.