Oletko koskaan tavannut lasta joka pihalla seisoo tumput suorana ja katsoo vain toisten touhua?
Meidän rivarin pihalla on yksi sellainen joka leikkii itsekseen ja sitten kun tulee muitajähmettyy vain seuraamaan muita. Aika outoo. Meidän muksut menee ja touhuaa niin ettei perässä meinaa pysyä. Tämä tapittaja roikkuu äidissään tai istuu lamaantuneena hiekkiksellä.Ärsyttää tällaiset flegmaattiset lapset jotka ei leiki normaalisti. Sen äiti kyllä sanoi että kotona se leikkii ja on iloinen ja pihalla vaan vähän arka mut en usko kun on ulkon niin tarkkailija vaan. Ootteko muut nähnyt tällaisia lapsia. Sen vanhemmat on jotain yliopistoväkee et varmaan ne lukee lapselleenkin vaan jotain tutkimuksii ja pelaa shakkia siinä toivossa et lapsesta tulisi älykäs. :) Terve lapsi juoksee ja huutaa eikä vaan istu nätisti ja katso. Muut samaa mieltä?
Kommentit (46)
On tarkkailijaa, on ylivilkasta kiljukaulaa, on jotain siltä väliltäkin.
Kaikille ei ole yhtä helppoa tutustua vieraisiin. Näkeehän sen meistä aikuisistakin, ettei kaikki mene heti juttelemaan kaikille. Menepä itse juttelemaan lapsen äidille niin lapsesi saattavat saada uuden ystävän.
Minunkin lapsi leikkii kyllä tuttujen lasten kanssa, mutta on hieman pelokas aluksi. Mun mielestä olet typerä ja suvaitsematon.
Ihmettelen, että taidan olla ainoa!
On TODELLA outoa, että jotkut lapset eivät ota kontaktia muihin lapsiin.
Mun sukulaislapsi on sellanen, mun mielestä ne on paaponut sitä vauvasta asti " voivoi älä nyt vaan palellu" tms.
Toki meidän lapset sais astella hieman rauhallisemmin.
Noh, erilaisiahan me olemme. Mutta olen kanssasi samaa mieltä, että outoa, voiko olla liian paapottuja ja suojeltuja lapsia? Mitä sitten, kun heistä tulee isompia, vaativatko aina äidin viereen?
ärsyttää ihmiset, jotka eivät tervehdi tai ota mitään kontaktia
Vierailija:
Noh, erilaisiahan me olemme. Mutta olen kanssasi samaa mieltä, että outoa, voiko olla liian paapottuja ja suojeltuja lapsia? Mitä sitten, kun heistä tulee isompia, vaativatko aina äidin viereen?
Mutta se, että lapsi on hiljainen tarkkailija ei tarkoita, että häntä on liikaa suojeltu. Meillä myös esikoinen tarkkailee uusia lapsia kaunkin ennen kuin uskaltaa aloittaa leikin. Leikkii vielä myös paljon itsekseen, toisten rinnalla, ei muiden kanssa. Hän on myös ollut aina melko pelokas, on pelännyt erilaisia asioita mitä kuopus nyt ei tunnu yhtään arastelevan. Olen törmännyt tähän monessa perheessä. Esikoinen on harkitsevan varovainen kun taas nuorempi ei vauhdiltaan ehdi pelätä mitään.
Ap:n aloituksesta paistaa huonommuuden tunne " yliopistoväkeä" kohtaan.
Meidänkin esikoinen oli tosi arka n. 2½-3 -vuotiaaksi asti. Vieläkin arastelee vieraampia lapsia. Muttei enää sentään tuttuja ikätovereitaan.
Lapsen pitää saada rauhassa olla ujo. Ei saa väkisin työntää karmeisiin sosiaalisiin tilanteisiin. Ei vaikka ap pitäisikin tampiona tai älykääpiönä. Sehän ei ujon lapsen vika ole, vaan ap:n oma murhe.