Lasten uimalaseista. Eikö niitä käytetäkään veden alla???
Ostin keskimmäiselle (5v) uimalasit, kun syksyllä alkaneessa uimakoulussa sukelletaan todella paljon (luonnollisesti) ja silmät punoittavat kloorista.
Käyttöohjeessa lukee, että laseja käytetään uidessa pinnan yläpuolella - älä sukella ne päässä pinnan alle....
Mä olen aivan ihmeissäni - onko tuo ylläoleva varoitus joku jenkkityylinen varoitus jolla valmistaja välttää vastuun (jenkeistä tapa rantautunut) vaikka kaikki nimenomaan suojaavat silmiään sukellettaessa...?
En ole itse käyttänyt laseja, eli ei ole tullut aiemmin vastaan.
Kommentit (4)
Sukelluslasit on erikseen. Johtuu erilaisesta paineesta veden pinnalla ja alla. Sukelluslaseissa nenän kautta pystyy tasaamaan paineen, uimalaseissa ei. Käytännössä lapset ei kuitenkaan sukella niin syvälle että vaaraa olisi, mutta periaatteessa näin.
Jos silmissä alkaa tuntua oudolta, niin nostaa vaan lasin kulmaa kun seuraavan kerran tulee pintaan.
kun ajattelin että lapselle hyvä totutella olemaan veden pinnan alla silmät auki.
En tullut ajatelleeksi tuota, että sukelluslasit ovat ne jotka peittävät myös nenän...
Oma uimataito ei ole kehuttava, olen päättänyt ettei huono uimaito saa mennä perintönä lapsille...
roiskeilta tai hetkelliseltä pään laitolta veden alle. Tietenkin niitä käytännössä käytetään myös sukeltelussa mutta ne eivät välttämättä pidä vettä hirveän hyvin pitkää aikaa. Ja hyppiähän ne päässä ei saisi ollenkaan, tosin kaikki sitäkin tekee :-)