Anopin loistava idea koskien 3v lasta....
Kertoi lahjoittavansa tietokoneen lapselle pelaamista varten????????
Kysyi onko lapsen huoneessa pöytä jolle koneen saisi sopimaan...
HUH! En alkanut anopille sen enempää avautumaan.. sanoin vain ettei lapsi todellakaan semmoisia tarvi vielä moneen vuoteen.
Meni kyllä hiukka yli! Mitäs mieltä olette?
Kommentit (41)
Samoin tuodaan luokkakavereita siihen viereen mökäämään. Harvalla tytöllä on pokkaa käyttää sitä konetta sitten ihan omiin tarkoituksiinsa ja häiriintymättä, kun niitä veljen kavereita pyörii siinä ilkkumassa. Tästä aiheesta on tehty tutkimuksia, kirjoitettu lehtijuttuja yms. Myös koulussa koneilla näkyy enemmän poikakasoja tukkimassa käytön tytöiltä. Itse olen näitä juttuja jonkin verran tutkinut vuosia sitten opiskellessani atk-ohjelmointia.
Että sitä vaan, että olisi varmaan kiva jos huolehdittaisiin, että tasa-arvo toteutuisi edes kotona.
vaikka olisi sellaisen saanut. Mieheni ei myöskään anna laittaa omaa telkkaria sinne, vaikka minä olisin antanut siihen luvan. Ja pleikan siihen myös. Mutta nyt olen samaa mieltä. Pleikka pidetään toisessa makuuhuoneessa, joka ei ole pojan huone. Pojan oma huone on leikkejä ja nukkumista varten.
se, että lukee 20 viestiä väärin, vai se, että yksi kirjain putoaa välistä?
Minullakin on tällainen autuaaksi tekevä laptop - näppäimistö on bebasta!
Kyllä saatte ihan vapaasti täyttää lastenne huoneet ihan millä viihde-elektroniikalla haluatte, mutta olen sitä mieltä, ettei ap:lla ole mitään syytä hyväksyä tarjousta, ellei hän itse sitä halua.
Meillä omat tiedostot on salasanan takana, niihin ei vahingossa pääse lapsikaan käsiksi, ja nettiyhteyden saa helposti suljettua tarpeen vaatiessa. siinä ei kummoistakaan it-gurua tarvita.
Ehkäpä ainokaisesta...
nuo tasa-arvo- ja möykkämietinnät tulevat ajankohtaisiksi vasta paaaljon myöhemmin.
Sinulla on oma tulkintasi, minulla omani.
Meillä on minun koneeni päällä koko ajan ja lapset kotona. En rupea säätelemään tätä siltä varalta, että lapset sattuvat tulemaan räpläämään.
Kuten sanottu, se laptop vie tilaa noin lehtiön verran. Teillä taitaa olla tosi pieni huone ja tosi täynnä turhaa roinaa, jos tuo murtaa kamelin selän.
Ja oikeesti - lapsensa voi myös kasvattaa, jopa niin, että käyttävät sitä konettaan hallitusti ja sääntöjen rajoissa.
26
Omia koneita emme ole katsoneet lasten tarvitsevan.
t. kuuden äiti
Vierailija:
Että sitä vaan, että olisi varmaan kiva jos huolehdittaisiin, että tasa-arvo toteutuisi edes kotona.
Vierailija:
Ja oikeesti - lapsensa voi myös kasvattaa, jopa niin, että käyttävät sitä konettaan hallitusti ja sääntöjen rajoissa.26
Yksi tietokone on olohuoneessa jatoinen on kannettava tietokone jota siirrellään sitten huoneesta toiseen. Lapset käyttävät molempia mutta enemmän kannettavaa koulutehtäviin ym. kun on parempi työrauha kuin olohuoneessa. Ei meillä ole ainakaan tarvittu vielä omia koneita kenellekään.
Tässä on kyse nyt 3-vuotiaista. Se ei liene murrosikä.
Ja juu, kyllä ne lapsena opitut kasvatusmallit yms. vaikuttavat myös siihen, miten lapsi käyttäytyy teininä.
Vai väitätkö, että teini on asiallinen, jos hän saa 3-vuotiaana rellestää mielensä mukaan? Aha.
" Parhaat" kommentit ja neuvot tulee aina lapsettomilta :D
Elf83:
Mun tulevat lapseni ei saa ehkä koskaan konetta omaan huoneeseensa.. Vaikka nyt eletään 2000-luvulla kyllä toi tietokone on musta pahin vastus mun tulevalle vanhemmuudelle..
Tarkoitan, että se lukutaidoton oli lukenut kaksikymmentä viestiä väärin...
Konetta ei tarvitse koko ajan säätää, kun laittaa sen vain tietyn ajan käytämättömänä oltuaan vaatimaan salasanan. no, se toki vatii hieman koneenkäyttötaitoa, eikä sinulla kai sitten lapsena ollut makonetta, niin et sitä voi osatakaan.
Ei meillä mikään kamelin selkä taitu. Lapseni eivät vielä tarvitse omaa konetta ja sillä siisti. Pitäisikö nyt hankkia lapsille oma läppäri vain siksi, ettei tulisi aihetta olettaa, että meillä on sekaista?
Mutta toistanpa nyt vielä kerran; täyttäkää ne lastenne huoneet millä haluatte. Oma asianne.
Ap:n oma asia taas on, ellei hän niin halua tehdä. Vanhempien koneellakin pärjää (ainakin, jos vanhemmat hallitseva koneenkäytön alkeet).
Murrosikään kuuluu kapinointi, rajojen rikkominen yms. Hyvin monet murrosikäiset rikkovat niitä sääntöjä joita ovat sitä ennen monta vuotta kiltisti noudarraneet...
ja murrosiän lähestyessä viedään pois?
näppis on p***. Siis mm. " omaa konetta" ei makonetta...
ja niin edelleen
ja inhoan sitä. Ei muuten edes toimi koskaan. Ja turhaa ajanhukkaa näpräillä jatkuvasti jonkun salasanan kanssa. Minä haluan että tietokone on kuin kirjoituskone - aina käyttövalmiina. Minä kun teen työtä, jossa se luova panos on tärkeämpää kuin se, että näprää somasti vekkihameessa salasanaa sisään viiden minuutin välein. Tietty jos ei ole mitään mitä kirjoittaa se koneenkäytöllinen kikkailu korostuu...
Ja juu, on se aika ihmeellinen lastenhuone, jos piirustuslehtiö on liikaa. Suosittelen kyllä siivoamista!
31
ja sulla on ihkaoma salasana. Ei sillä sitten niin väliä, että kirjoitat käsittämätöntä mömmöä koneella, jonka hankinnassa olet kämmännyt, kun edes näppäimet ei toimi...
Siis jos meillä on olohuoneessa maalausteline ja piirustuspöytä, niin miksi h***etissä mun pitäisi viedä se piirustuslehtiö lastenhuoneeseen???
Tämä on miehen kakkoskone, se ihana läppäri.
Kunnon koneet ovat olohuoneessamme (minä en), ja siellä ne kaikki hurjan tärkeät tiedot ovat tallessa salasanojen takana.
Minä kun en kotona yritäkään tehdä mitään niin luovaa ja vaativaa, että vekkihame haittaisi...
Onpa kikkailua, kun onnistuu käyttämään konetta ilman että lapset räpeltävät välissä...
Minusta on paljon fiksumpaa ostaa/antaa lapselle/lapsille oma kone kuin antaa heidän räpeltää vanhempien koneella.
Meillä on tytöillä oma siisti laptop, jolla saavat leikkiä ja harjoitella ja pelata mm. muumipelejä.
Oma koneeni on työkone, nettiyhteys aina päällä, tärkeitä asioita tallessa jne.
En halua että räpläävät tätä ja hävittävät tärkeitä tai singahtavat vahingossa nettiin jonnekin minne ei ole tarkoitus.
Laptop ei vie huoneessa enempää tilaa kuin piirustuslehtiö ja se pannaan yhteistuumin illalla hyvissä ajoin kiinni, eikä sitä myöskään saa avata omin luvin. Mitä vaikeaa tuossa on??