Voi prkl! Naapurin ekaluokkalainen haetaan kouluun taksilla joka aamu rivarin ulko-ovelta!
Kommentit (12)
Näin pyritään turvaamaan pienen koululaisen matka. Tuskimpa se taksi siinä montaa kertaa päivässä ravaa. Meillä ainakin hakee ja tuo eli kaksi kertaa ajaa pihaan.
Eiks tohon toimitukseen luulis kuluvan aikaa pari minuuttia korkeintaan. Kauheeta jos sun lapset joutuu odottamaan leikeissään muutaman minuutin.
Aatteleppa sitten kun omat lapset lähtee kouluun. Kannattaa sun ilmottaa jo ajoissa, etteivät sitten nouki sun lapsiasi ovelta kun on kerran pelastustie:)
Koulumatkan pituus on kahdkesan kilometriä. Syy siihen, että lapsi on niin kaukana on kieli. Eli hän saa isänkielen mukaista opetusta juuri tuossa koulussa. Lähempänä ei ole vastaavaa koulua. Mutta Helsingissä kieli ei riitä syyksi taksimatkaan. Hän sai koululaislipun ensimmäisestä luokasta lähtien ja sen avulla on kulkenut.
Helsingissä taksimatkan saa, jos on ADHD tai jokin muu sairaus/vamma, johon saa lääkärin todistuksen.
Vierailija:
Ja tää on pelastustie!
Kyrsii!
Pelastustielle ei saa pysäköidä autoja, kasata lunta, laittaa valaistuspylväitä, istutuksia eikä mitään muutakaan liikennettä estävää.
Eli pysähtyä saa mutta ei pysäköidä. Tuskinpa se taksikuski siitä autosta mihinkään lähtee - ja ei kai sillä koko päivää ole aikaa siinä parkkeerata =)
jos kodin ja koulun välillä on bussi- tai junayhteys. Ja ihan itse pitää kävellä pysäkille.
Taksikyydin saa sairauden perusteella tai jos julkista liikenneyhteyttä ei ole.
kiitos kommenteista. oikeasti minun ylivilkasta poikaani kuljetetaan taksilla kouluun ja naapurin mamma on ottanut tästä nokkiinsa ja vetoaa pelastustiehen ja vaikka mihin!
olen ajatellutkin ettei muut voi olla yhtä typeriä kuin hän, kiitos kaikille kometoineille :)
Tuntuu et kaikki lapset on nykyään ylivilkkaita tai adhd lapsia yms...
Vierailija:
Tuntuu et kaikki lapset on nykyään ylivilkkaita tai adhd lapsia yms...
" Käy koulua erityisryhmässä lähikoulua huomattavasti kauempana t:ap"
Kuten tuolla aiemmin on kirjoitettu, ei pelkästään lähikoulua kauempi koulu riitä selitykseksi.
Eli kai tällä vilkkaalla lapsella on vaikeuksia kulkea julkisilla? Minkälaisia vaikeuksia? Eikö teillä ole julkista liikennettä lainkaan?
Ja taksi on vastuussa asiakkaastaan kotiovelta koululle ja takaisin.