Onko teidän perheessä sairastettu viime aikoina? Mitä?
Meillä 11kk vanha lapsi nyt toista päivä kovassa kuumeessa, kokoajan nousee lähelle 40 astetta. nuhaa/yskää, eikä muutakaan ole. Kuumelääkkeillä lämpöä saa hetkeksi alas, mutta heti kun vaikutus loppuu, kuume nousee.
Käytettiin päivällä tervkeskuksessa. Ottivat virtsa ja verikokeet. Tulokset saa vasta huomenna ja olen itse huolesta sairaana. Äsken oli taas kuumetta 39,4 ja ei kun suppoa pyllyy.
Olen käyttänyt vuorotellen buranan suppoja ja banadolin (vai panadol?) nestemäistä lääkettä, tuolla jälkimmäisellä ei tunnu olevan enään mitään tehoa. Tänäänkin lähes täys sallittu määrä meni kumpaakin, ja yöllä joutuu varmaan vielä antamaan... Ei ole mitään niin kamalaa kuin oma lapsi sairastaa.
Kommentit (6)
avuton olo aina mullakin ja surullinen!
Mutta kohta teilläkin on vauva taas terveenä, ehkä jo huomenna alkaa kuume laskea!
Koita jaksaa!!
On pitkäkestoinen kuumelääke. Voi antaa 2 kertaa vuorokaudessa ja samanaikaisesti voi antaa panadolia rinnalla.
Supsitellaan kai vuoden vanhasta ylöspäin mutta lapsesi on niin lähellä vuoden ikää jo.
eli panadolia ja pronaxen nimistä reseptilääkettä. Jos huomenna teillä vielä kuume noin kova, niin pyydä soittoaika lääkärille ja pyydä resepti ja kysy tarkemmat ohjeet kahdelle samanaikaiselle kuumelääkkeelle.
En halua peloitella, mutta kerron nyt kuitenkin kuumekouristuksesta. Eli jos lapsi alkaa kouristelemaan niin viilennätte tehokkaasti: Vaatteet pois (vaikka tietysti kuumeinen lapsi pitää muutenkin olla ohuesti puettu!!!) ja ulos viilentymään. Kramppeja ei estetä, paras on pitää lasta kyljellään. Normaalisti tämä kestää vain hetken ja sitten lapsi virkoaa. Jos kramppaaminen kestää ja lapsi on tajuton sen jälkeen (kuten meillä) niin soita hätänumeroon, saat ohjeet sieltä.
En siis missään nimessä halua antaa sulle lisähuolta, mutta itse en ensimmäisen kohtauksen tullessa edes tiennyt mitä se on. Kouristelu on siis yleensä aika lievää ja sehän ei ole vaarallista, vaikka hurjalle näyttääkin.
Pikaista paranemista teille!
PS. Ja vastaus kysymyskeesi: Meillä oli juuri lapsilla lyhyt flunssa, ensin kurkkukipu, sitten noin 2 vrk mittainen kuume ja sen jälkeen nuha. On kuulema liikkeellä.
En muistanutkaan että sellainen sairaus on olemassa. Toivottavasti sitä, oltais jo voiton puolella.
Kiitos vastanneille myötätunnosta ja tsemppamisesta, tämä " virtuaali tuki" todella auttaa! Näppyjä odotellessa. -ap
hyvä kun kävitte lääkärissä tarkistamassa tilanteen. tarkkaile että vaipat kastuvat, niin tiedät että lapsi saa tarpeeksi nesteitä.
tauti kuulostaa siltä, että saattaa hyvinkin olla vauvarokko. kova kuume kestää siinä noin kolme vuorokautta, sen jälkeen ilmaantuu hentoa näppyä iholle. näyttää vähän hikinäpyiltä, eikä oo juurikaan koholla vaan enemmän haalean ihottuman näköistä.