Sattui tapaturma lapselle! Omakohtaista tietoa kellään??
Tyttö reilu 3 v iski hampaat todella kovasti veljen päähän =(
Verta tuli tietysti reilunlaisesti mutta.
Yläien on tosi häijyn näköinen ja hammas heiluu, särkylääkettä on saanut ja kylmää pidin siinä kipua lievittämässä. Aamulla pitää soittaa hammaslääkäriin ja kysymys kuuluukin, arvioiko hammaslääkäri tilanteen, mahdollisestihan hammas kuvataan mutta voiko lapsellani olla edessä hampaanpoisto vai annetaanko hampaan olla paikallaan ja se ehkä vähän kiinnittyy takaisin ja kestää siinä sitten niin kauan kun maitohampaat luonnollisesti irtoaa??
Pieni rassukka nyt ainakin nukkuu mutta vien toki hänet yöllä ensiapuun jos kipu yltyy =((
Kommentit (7)
Verta tuli ikenestä, lapsi huusi hurjasti, ja hammas heilui hieman. Emme käyneet hammaslääkärissä, hammaslääkäri-mumminsa oli paikalla. Hampaalle ei siis tehty mitään. Aluksi hammas tummui aika ikävän näköiseksi. Se kuitenkin kiinnittyi ajan kanssa hieman paremmin, ja nyt on aivan kuin toinenkin etuhammas, vaikka väriltään hieman tummunut.
Katso aamulla tilanne, ja soita hammaslääkärille. Luultavasti teidänkään ei tarvitse tehdä aluksi mitään, mutta jos tummuu pahasti niin sitten jouduttaneen poistamaan. Mutta eihän sekään paljon haittaa, kun parin vuoden päästä lapsi saa joka tapauksessa uudet etuhampaat.
Minä käytin oman tyttäreni hammaslääkärissä seuraavana päivänä onnettomuudesta (tippui kiviportaat alas). Hammaslääkäri teki vakuutusyhtiölle ilmoituksen hampaasta (todistus Maksoi 26¿), jos hammas alkaa vaivaamaan jälkikäteen saa rahansa takaisin hoidosta.
Tyttö on nyt 6v ja hammas on ihan vinossa suussa, itse tässä jännittyneenä odotan lähteekö hammas itse vai täytyykö se poistattaa.
Vierailija:
Minä käytin oman tyttäreni hammaslääkärissä seuraavana päivänä onnettomuudesta (tippui kiviportaat alas). Hammaslääkäri teki vakuutusyhtiölle ilmoituksen hampaasta (todistus Maksoi 26¿), jos hammas alkaa vaivaamaan jälkikäteen saa rahansa takaisin hoidosta.Tyttö on nyt 6v ja hammas on ihan vinossa suussa, itse tässä jännittyneenä odotan lähteekö hammas itse vai täytyykö se poistattaa.
Eipä mitenkään katsottu edes sitä, että hampaat olisivat asettuneet suoraan. (Kiitti ihan sikana.) Muutaman viikon olin nestemäiselle ruualla. Ja elinikäinen vakuutus on, että jos ne hampaat joskus mustuu, niin sit vakuutus korvaa implantit.
Ensimmäisellä kerralla alkoi kaksi hammasta ylhäältä heilua aika reippaasti. Hammaslääkäri ei niille sen kummempia pystyny tekemään, kaksi viikkoa piti syödä vain pehmoista ruokaa (ei saanut pureskella) ja katsottiin josko heiluminen lakkaisi. Ihmeen hyvin hampaat asettuivatkin takaisin, lähtivät kyllä sitten ehkä hiukan aiemmin pois kuin ikätovereilla.
Hammaslääkäri täytti vakuutusta varten paperit, jos joskus tarvitsee oikoa rautahampaita tästä onnettomuudesta johtuen. Paperi maksoi 29e ja vakuutuksesta saatiin se raha takaisin.
Mutta hyvä juttu se jos eivät painuneet kuitenkaan ikenen sisään, sillä silloin pysyvät hampaatkin voisivat olla vaarassa, olisikin paljon ikävämpi juttu kuin pelkän maitohampaan menetys.