Ylitunnollinen koululainen?
Miten vois opettaa tekemään virheitä? Tai ainakin sietämään epätäydellisyyttä?
Menee kaikki illat itkiessä läksyjen parissa kun ei taso tyydytä lasta. Sanalliset: riittää jo, sehän on jo hyvä tmv. ei tehoa.
Kommentit (4)
Onko jommassakummassa vanhemmassa perfektionistin vikaa?
Vähän olen miettinyt, onko meidänkin tokaluokkalainen ylitunnollinen, mutta ei sentään ihan noin onneksi, vaikka joskus tuhraakin läksyjen kanssa hermostuttavan kauan.
Onkohan nykyajan läksyt liian vapaamuotoisia, että jää lapsen omalle tulkinnalle, mikä riittää? Tai sitten ei vaan jotkut haluaa olla täydellisiä.
Ottaisin puheeksi opettajan kanssa, jos menee ihan selkeästi liiallisuuksiin.
itse olen pyytänyt oppilaitteni vanhempia ottamaan yhteyttä, jos läksyjenteko selkeästi takkuaa. Niihin ei saa mennä koko iltaa, vaan perheelle täytyy jäädä aikaa yhteiseen mukavaan myös. Kuulostaa vähän siltä, että lapsi on liian väsynyt tehdessään läksyjä. Rohkeasti yhteys opettajaan, jutelkaa asiasta ja opekin voi varmaan jutskata lapsesi kanssa: ovatko läksyt liian vaikeita, tuleeko niitä liikaa, auttaisiko pieni lepo ennen niitten aloittamista jne. Omalle vanhemmalle tulee helpommin vängättyä vastaan, mutta open puuttuminen asiaan voi joskus auttaa... Kokemusta asiasta on minulla runsaasti! :)
Tsemppiä teille. Hienoa että sulla on tunnollinen lapsi - kunhan ei tosiaan vaadi itseltään ihan liikoja.
Itse olin ylitunnollinen. Sun sijassa laittasin rajat, läksyistä tulee suoriutua kohtuullisessa ajassa.