Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteesi äitini 45v odottaa iltatähteä, ja minä itse kärsin lapsettomuudesta, olen todella kateellinen

Vierailija
04.09.2007 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voisi tehdä noin :( Käyn läpi lapseni tuskaa ja se tunne on sanoinkuvaamaton. Itse olen aina laakista raskautunut ja monta lasta löytyy. Olen surullinen puolestasi ap.

Vierailija
2/27 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naps vaan"

Vierailija:

en voisi tehdä noin :( Käyn läpi lapseni tuskaa ja se tunne on sanoinkuvaamaton. Itse olen aina laakista raskautunut ja monta lasta löytyy. Olen surullinen puolestasi ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole kehuskellut. Lapseni minulle tärkeintä maailmassa ja hänen tuskansa on myös minun tuska. Mitä tahansa olisin valmis tekemään, että saisi oman lapsen syliinsä.

Vierailija
4/27 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että itse ei tule raskaaksi vaikka haluaisi, ei tarkoita sitä, etteikö kukaan muukaan ympärillä saisi hankkia lapsia ennen kun te olette ehtineet saada vauvan.

Yritä olla vaipumatta itsesääliin ja katkeruuteen, se ei ainakaan paranna mahdollisuuksiasi tulla raskaaksi. Muista, että siinä missä sinä et voi lapsettomuudellesi mitään, ei äitisikään voi mitään sille, että on itse onnistunut tulemaan raskaaksi ja sinä et.

Vierailija
5/27 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yritä olla vaipumatta itsesääliin ja katkeruuteen, se ei ainakaan paranna mahdollisuuksiasi tulla raskaaksi. Muista, että siinä missä sinä et voi lapsettomuudellesi mitään, ei äitisikään voi mitään sille, että on itse onnistunut tulemaan raskaaksi ja sinä et.

Vierailija
6/27 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka on yrittäneet vuosia lasta, ja kun ovat heittäneet hanskat tiskiin tai saaneet vaikka adoptiolapsen niin kas kummaa, raskaustesti näyttää positiivista?

Vierailija
7/27 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jotka on yrittäneet vuosia lasta, ja kun ovat heittäneet hanskat tiskiin tai saaneet vaikka adoptiolapsen niin kas kummaa, raskaustesti näyttää positiivista?

Vierailija
8/27 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten ikää tai ei.

Se, kuka tarvitsee vauvan, ei onneksi ole yhdenkään av-mamman päätettävissä. Hyvään äitiyteen ei ikä liity millään lailla.

Vierailija:

ap:n äiti on kyllä sen ikäinen, ettei tarvitse vauvaa!

Vierailija
9/27 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis iso MUTTA ne lapset ei aina kysy tulemisaan. Ja minä en ainakaan vois aborttiakaan tehdä vain siitä syystä. että lapsellani on lapsettomuutta.

Ainuastaan pidättyminen seksistä on varma tapa ehkäistä....

Vierailija
10/27 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta siis iso MUTTA ne lapset ei aina kysy tulemisaan. Ja minä en ainakaan vois aborttiakaan tehdä vain siitä syystä. että lapsellani on lapsettomuutta.

Ainuastaan pidättyminen seksistä on varma tapa ehkäistä....

Vierailija
11/27 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettiin lomalle ja päätettiin, että ei yritetä raskautta vuoteen. Siihen asti oltiin oltu ilman ehkäisyä 3 vuotta: ensimmäinen vuosi aluksi " tulee jos on tullakseen" -menetelmällä, sitten alkoi yhdynnät joka toinen päivä, limojen bongaus, ovulaatiotestit jne, eli stressaaminen.

10 kk loman jälkeen syntyi esikoisemme =)

Vierailija
12/27 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui! Ethän ole kehuskellut tuolla raskautumisonnella? Minua otti pattiin, kun äiti tokaisi " minulla ei ole ollut tuollaista ongelmaa, ei todellakaan, kaikki ovat tulleet kerrasta että naps vaan"

Hassua. Nyt kun sanoit, niin omakin äitini sanoi lukuisten varhaisten keskenmenojeni ja lapsettomuussurujeni aikana suoraan, ettei tiedä miltä minusta tuntuu, koska me olimme tulleet " naps vaan" ;) Enkä minä siitä osannut pahoittaa mieltäni, miksi olisin? Sehän on vain realismia, että toisille niitä lapsia tulee suunnilleen suudellessa ja toisille ei pitkien hoitojenkaan jälkeen. Ennemminkin olin iloinen, ettei äitini yrittänytkään esittää tietävänsä siitä asiasta omakohtaisesti jotain, kun ei kerran oikeasti todellakaan tiennyt. Silti hän oli isona tukenani! Ihmiset siis suhtautuvat kipeisiinkin asioihin tosi eri tavoin, myös äidit ja tyttäret. Ja lapsettomuudesta kärsivät, vahingossa raskaaksi tulleet jne. ihmiset, niin se vain menee.

Eli tämän kirjoittajan kanssa en myöskään ole samaa mieltä:

jokainen lapsettomuudesta kärsinyt ymmärtää tasan tarkkaan mitä 7 tarkoittaa. Ei lapsettoman mieli meinaa millään kestää asian aiheuttamaa kipua. Kyllä siihen kuuluu aivan tolkuton määrä katkeruutta ja vihaa, koska ilman sitä ei asiassa pääse eteenpäin. Voi kun ette tajua mitä se on...

Eikä tainnut joku toinenkaan kirjoittaja olla, siis se yksi lapseton, joka on vain kiitollinen äidilleen lukuisista sisarukistaan :) Ihmiset on erilaisia, ei pidä yleistää! Ap:lle toivotan voimia lapsettomuuskipuihin. Katkeruus ei kanna, se tuhoaa. Suosittelen turvautumaan psykologiin, mikäli et ollenkaan pysty itse pääsemään tilanteen kanssa sinuiksi vaan huomaat katkeroituvasi. Muiden lapset (edes äitisi uudet) eivät ole teiltä pois, ne ovat elämäänne extraa!

Vierailija
13/27 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi olkoon, että tunnustat kateutesi. Moni ihminen häpeää kateuttaa niin paljon, että väittää toista.

Vierailija
14/27 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap itse olet? Sulla taitaa olla vielä kuitenkin aikaa yrittää? Vai onko todettu ihan pysyvä lapsettomuus? Jos on, niin nauti tulevasta pikkusisarestasi :)

Vierailija
15/27 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olet varmaan itse melko nuori vielä, joten peli ei ehkä ole menetetty.

Vierailija
16/27 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna äidillesi mahdollisuus nauttia omasta lapsestaan. Tunteesi taitaa olla lähinnä mustasukkaisuus. Voisiko äitisi sijaissynnyttää sinullekin.

Vierailija
17/27 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kyllä mietin sitä, että jos sitä kohdunpoistoa ei olisi tehty ja äiti olisikin yllättäen tullut raskaaksi, olisin varmasti hajonnut.

En olisi nähnyt lasta pikkusisarena, vaan suoranaisena vittuiluna minua kohtaan, varsinkin kun äiti tiesi hedelmättömyydestämme.

Vierailija
18/27 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä elämä on julmaa, kipeää, surullista...

Pääasia on, että et jää jumiin tuohon kateuteen ja katkeruuteen. Onneksi sinulla on aikaa sopeutua äitisi tulevaan vauvaan eli olet jo ehtinyt tottua ajatukseen, kun vauva syntyy.

En tiedä missä vaiheessa olet lapsettomuutesi kanssa, mutta yleisesti hoidoilla 80-90 prosenttia saa avun ja osalla on mahd myös adoptioon.

Voimia lapsettomuutesi tuskaisellla tiellä, jonka lopussa toivottavasti odottaa se kauan kaivattu vauva!

t eräs lapsettomuudesta kärsinyt, hoidoissa vuosia käynnyt ja nyt toista lastaan onnellisena odottava 34-vuotias

Vierailija
19/27 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisia joskus ammoin ajatellut!

Pointtini on nyt se, että tajuan kuinka pahalta ap:sta tuntuu, koska olen itse kärsinyt hedelmättömyydestä ja siitä tunnemaailman murroksesta mitä hedelmättömyys aiheuttaa.

Pahat olot on purettu jo aikapäiviä sitten.

-7

Vierailija
20/27 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnellinen ja äidille kiitollinen että minulla on niin monta ihanaa sisarusta.

Vierailija:

Monesti kyllä mietin sitä, että jos sitä kohdunpoistoa ei olisi tehty ja äiti olisikin yllättäen tullut raskaaksi, olisin varmasti hajonnut.

En olisi nähnyt lasta pikkusisarena, vaan suoranaisena vittuiluna minua kohtaan, varsinkin kun äiti tiesi hedelmättömyydestämme.