Kuinka montaa työtä olette hakeneet ennen kuin olette saaneet työn ?
Itse olen jo hakenut yli 60 enkä ole päässyt kuin kahteen haastatteluun . Kotiäitiys ei ole kovin kovassa kurssissa , Alkaa usko loppua !
Kommentit (8)
Hain yhtä aikaa kahta paikkaa, molempiin pääsin haastatteluun ja pääsin valitsemaan kumpaan menen. Tosin olen hoitoalalla ja paikat olivat helsinkiläisissä vanhainkodeissa, eli näinä hoitajapulan aikoina kaikki halukkaat otetaan=)) Työ oli aluksi määräaikainen, nyttemmin vakinaistettu.
Itse hain kolmen kotivuoden jälkeen töitä viidestä paikkaa, joista kahteen olisin päässyt ja valitsin siis toisen. Haetko varmasti oikeisiin paikkoihin, et vähättele osaamistasi jne.?
Viiteen kutsuttiin haastatteluun, kahdesta tarjottiin töitä ja kahteen ilmoitin, etten halua enää jatkaa haastatteluprosessia.
60-70 hakemusta laitoin ennen kuin pääsin yhteen haastatteluun ja sen paikan sain.
lähetin 100 hakemusta ja olin 20 (!!!!) haastattelussa. Yksi sitten tärppäsi. Olin siellä 1,5 vuotta vakituisena ja jäin äitiyslomalle, jota nyt jatkan hoitovapaalla ja kohta uudella äitiyslomalla. Sitten joskus, jos palaan työelämään, aion perustaa oman yrityksen. Kotiäitiys rules!
en ehtinyt saada kutsuja edes haastatteluun kun soittivat minulle kotiin ja pyysivät töihin paikasta jonne en ollut edes tarjoutunut.
Viimein menin sellaiselle työkkärin kurssille ja avot, alle kuukausi sen loppumisen jälkeen tärppäsi hyvä paikka. Ja seuraavan paikan sain jo " tosi helposti" . Itse ajattelin, että se kursille hakeutuminen osoitti ehkä työnantajan mielestä aktiivisuutta ja siksi sain työn.