Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos...(työsuhdeasiaa)

Vierailija
03.09.2007 |

Mitä jos olen määräaikaisessa kuuden kuukauden työsuhteessa ja se päättyy, sanotaan nyt vaikka lokakuussa. Minulla on joulukuussa laskettu aika. Siihen väliin jää, siis työsuhteen loppuun ja äitiysloman alkuun, noin kuukausi aikaa. Miten käy kun lasketaan äitiyspäivärahaa? Lasketaanko se lokakuusta se kuusi kuukautta taaksepäin vai marraskuusta, jolloin sinne jää tuloton kuukausi?

Ymmärtääkö joku mitä yritän kysyä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen viimeisen verotuksen mukaan?

Vierailija
2/10 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos haet vaikka ihan marraskuun alussa niin eihän sinulla edes ole tiedossa vielä marraskuun tuloja tai tuskin ainakaan mitään tositetta niistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni meni kutakuinkin yhtä tiukille, mutta kyllä rahaahan haetaan kuitenkin ennen tuota sinun yhden kuukauden katkoa. eli tukea haetaan taikka siis sitä rahaa siitä hetkestä taaksepäin kun soitat. Näin ainakin siis itselleni.

Vierailija
4/10 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kuitenkin olla, mikäli menisin toissakesäiseen kesätyöpaikkaani ensi kevät-syksy ajaksi. Valmistun tässä vuoden vaihteen tietämissä ja jos en saa vakkariduunia niin ajatus oli mennä sinne vanhaan kesäduuniin. Myös vauvakuume on melkoinen ja mikäli saisi nuo raha-asiat siihen malliin etukäteen selville, että taloudellinen tilanne ei olisi katastrofaalinen, niin voisi yrittää vauvaa ens syksyksi. Riippuu siis ihan siitä millaisen äitiyspäivärahan olisin saamassa ja vaikuttaisiko siihen se, että saattaisin olla syksyllä ns. työtön ennen äippäloman alkua...

Ap

Vierailija
5/10 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun tulojasi katsellaan valitettavasti suurennuslasin läpi. Ainakin pari vuotta sitten tilanne oli se, että ellei sitä työsuhdetta ollut äitiysloman alkuun (ei äitiyspäivärahan hakemisen alkuun) asti, niin minimi paukahti vaikka sitä ennen tulot mitä. Sen sijaan jos oletetaan että työsuhteesi päättyisi vaikka kk ennen äitiyslomaa ja olisit tuon väliajan sairauslomalla, niin silloin sairauspäivärahasi laskettaisiin viimeisimpien tulojesi perusteella ja jos sairausloma jatkuisi katkeamattomana äitiysloman alkuun asti, niin silloin saisit äitiyspäivärahana saman kuin sairaspäiväraha on. Ja tuon viimeisen kuukaudenhan voi olla saikulla ihan vaikka suppareiden takia.

Vierailija
6/10 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida ideaa miehelle edes uskaltaa kertoa. Se on niin taloudellisesti ajatteleva. Liiankin kanssa!!

Ap

Vierailija
7/10 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa esittää oliko nyt vuoden ajalta mitkä tahansa kuukaudet äitiyspäivärahahakemukseen. Eli pääsee kikkailemaan siten, että voi esittää ne parhaat rahakuukaudet. Ja työkkäritukikin voidaan laskea tuloksi, eli ei minimiä tule kovin helposti.

Vierailija:

vaikuttaisiko siihen se, että saattaisin olla syksyllä ns. työtön ennen äippäloman alkua...

Ap

Vierailija
8/10 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärrän laskelmoinnin tässä asiassa. Itselläni oli hankaluuksia tulla raskaaksi ja lapsettomuushoidot aloitettiin opiskeluaikana jo. Tein töitä onneksi juuri sopivasti ennen äippälomaa ja olin itse reilun kk selkäsärkyjen takia saikulla (todellisuudessa työsopimus olisi päättynyt silloin). Pakko oli näin toimia. Oli aika iso ero saada äitiysrahaa reilu 800¿/kk kuin minimi.

Ei muuta kuin alat mittailla aamulämpöjä ja tutkia ovulaatiosi aikataulua. Pienellä onnella ja hyvin toteutetulla valmistelulla ehkä käy hyvin.

Vierailija:

Pitäis olla aika loistoajoitus jos haluaisi tämän idean toteutukseen. Mistä mä voin tietää raskaudunko just silloin kun pitäis, jotta l.a. olis just silloin kun pitäis....

En taida ideaa miehelle edes uskaltaa kertoa. Se on niin taloudellisesti ajatteleva. Liiankin kanssa!!

Ap

Vierailija
9/10 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin toiminut näin aikoinaan kun tulot nousivat merkittävästi viimeisen vuoden aikana ennen äitiyslomaa. Pitäis onnistua, mutta mene ehdottomasti ensin sinne verotoimistoon että sulla on kaikki paperit siellä kelassa mukana.

Vierailija
10/10 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä paljastaa, että meillä on jo yksi lapsi. Nyt kolmenvanha, eli neljän sitten kun tämä idea toteutuisi ja saisimme toisen lapsen...Esikoinen ja vielä ainokainen on itse saanut alkunsa ihan ilman yrityksiä, joten kuvittelisin, että raskautuminen uudestaan ei olisi mikään ihme...mutta toisaalta, silloin kun sitä eniten yrittää ja toivoo, niin ei välttämättä mitään kuulukaan. Kaikkea tässä elämässä kun ei voi itse käsikirjoittaa:)

Ap