Saavatko lapset pelata rivitalon yhteisessa pihassa sahlya klo 20.30? Mita olet mielta? Naapurimme valitti, etta se on nukkumisaikaa eika pelata saa.
Kyse on koululaisista ja ihan hallitusta pelistä.
Kommentit (75)
sanovat.
Mutta voin kyllä hyvin uskoa, että 7. luokkalaisten pelaamisesta voi syntyä aikamoista mölyä.
Käskin kuitenkin pelailla jatkossa(kin) hillitysti. -ap
Asuuko yhtiössä pienempiä lapsia/ vauvoja? Oletko itse mukana lasten pelissä vai seuraatko vierestä?
Onko joku valittanut pelaamisesta? Onko pihalla pelikenttää? Onko yhteisesti sovittu että pihalla pelataan?
Miksi et itse arvosta sitä että pienemmät lapset laitettaisiin jo aiemmin nukkumaan? Miksi sinun lapsesi saavat määrätä koko yhtiön nukkumaanmenoajan?
Mielenkiintoinen kysymys...
päiväunia, enkä toden totta aio siitä kenellekään huomauttaa. -ap
sen vuoksi haluaisinkin kuulla vastaukset niihin. Kun kerran tulee tänne kysymään mielipiteitä niin sellaisen voi antaa vain jos asiasta saa kokonaisen kuvan.
Joku aiemmin totesikin että tuon ikäisistä lähtee aika tavalla ääntä, joten tähän ei voi vastata yksioikoisesti
pelikenttään nähden? Onko mahdollista että pelaamisen ääni ei kantaudu teille niin kuin johonkin muuhun asuntoon?
Itse asuimme ensin rivarin keskellä ja leikkipaikka oli aitamme toisella puolella, täytyy sanoa että se oli sietämätöntä! Nyt meillä ihana rauha kun ostimme päätyasunnon ja oma pihamme on eri suuntaan kuin leikkipaikka.
Meidän naapurit omakotitaloalueella pelaavat erittäin kovaäänisesti illalla ja koska talot ovat lähekkäin, siitä on häiriötä. Meille on vauva tulossa ja jos pelimeteli jatkuu taas ensi kesänä, otan asian puheeksi.
Vastavuoroisuus pätee tässäkin: meidän pihassa ei meluta varhain aamulla, jolloin naapurit nukkuvat. Kumma kyllä heille ei ole tullut mieleen, että pelit myöhään illalla häiritsevät meidän perheen yöunta.
Viikonloppuna saa pelata 20.30 asti.
T. äiti kerrostalosta (mutta jos asiasta joku valittaisi, laittaisin pojat menemään pidemmälle pelaamaan). Siis ainakin viikonloppuna.
Tällä hetkellä lasten liian vähäinen uni ja sen aiheuttamat sairaudet ja käyttäytymisongelmat ovat olleet sen verran esillä mediassa, että luulisi ihmisten jo antavan arvoa nukkumiselle, edes pienten lasten.
Miksi ihmeessä isommat lapset eivät voisi sählytä ennen kahdeksaa - iltapäivällä ja varhaisillassa on lukuisia tunteja aikaa pelata ja riekkua ulkona? Miksi pitää meluta ulkona silloin, kun pienemmät ovat jo menossa unille? Sama pätee yhtä lailla aikuisiin - iltaisin voi yrittää olla hillitymmin siellä pihalla, jos naapurissa nukkuu lapsia. Miten se voi olla ylivoimaista? Ottaa muitakin hieman huomioon?
koska asunnot ovat usein vähän etäämmällä. Rivitalossa taas leikkipaikka voi olla heti jonkun takapihalla. Jos siinä huudetaan niin sehän kuuluu ihan kuin vierestä huutaisi.
Nyt kylmempien aikojen koittaessa sekin auttaa kun voi laittaa ikkunat kiinni mutta minkäs teet kun helteillä on pakko pitää kaikki avoinna...
Tähän on ihan turha huudella että muuttakaa muualle. Pienten lasten metelöinti on paljon hyväksyttävämpää kuin teini-ikäisten, joiden on jo opeteltava toimimaan yhteisten sääntöjen mukaan
Tärkeä pointti. Oman lapseni opettaja piti piiiitkän puheen viime vkolla unen tärkeydestä. On todella sääli etteivät monetkaan vanhemmat sen vertaa välitä nuorten terveydestä
Ja ensimmäinen kerros on matalalla. Varmasti moni on hermostunutja jos asiasta tulee sanomista opastan lapseni kauemmaksi.
Yhteiset säännöthän täytyy laatia jotta niitä voi noudattaa.
Mulla on sekä pieniä lapsia, että isompia, itse en lasten melusta vähällä häiriinny, mutta kuten jo totesin, jos joku häiriintyy niin täytyy sitä kunnioittaa.
T. kerrostalon asukki (olinko nyt 37)
Taitaa olla rouvalla vaan mielessä ettei tarviis itse katsella nuorisoaan vaan vois työntää pihalle toisten niskoille
Kun kerran jonkun kyttääjän mielestä normaali sähly vieläpä alkuillasta voi olla niin häiritsevää, niin minäkin häiriinnyn sitten kaikesta mahdollisesta.
Jos joku kehtaa antaa kaakransa leikkiä pihalla kun minä nukun, menen valittamaan. Jos joku leikkaa nurmikkoa kun minä nukun, menen valittamaan. Kun kerran kyylät täällä niin ilmeisesti tekevät.
Kyse ei ole itsekkyydestä vaan siitä, että pienet lapset tarvitsevat riittävästi unta, jotta pysyvät terveinä ja jotta heidän aivonsa kehittyvät kuten pitääkin. Minusta on itsekästä, että joku MINÄMINÄMINÄ katsoo oikeudekseen estää lapsia nukkumasta silloin kuin on kunnon ihmisten nukkumisaika ja terrorisoi sellaisia ihmisiä melulla, jotka toivovat lastensa saavan nukkua, kasvaa ja kehittyä normaalisti.
Eikö niitä pallopelejä voi pelata ihmisten aikaan?
Siinä on pennuilla koko iltapäivä ja ilta aikaa pelata, eikö mikään riitä?
Vierailija: