Miksi vaan lihon, vaikka liikun hullun lailla? Tässä esimerkki viikko-ohjelmastani:
Eli juoksen viikossa 3-4 lenkkiä, joilla kulutan sykemittarin mukaan n. 600 kaloria. Lisäksi pyöräilen 600 kalorin pyörälenkin 2-3 kertaa viikossa, käyn pitkällä kävelylenkillä 2 kertaa viikossa, sekä lisäksi salilla 2-3 kertaa viikossa. Noiden juoksu- ja pyörälenkkieni pituus on yleensä 1-1,5 tuntia, kävely 1,5-2 h. Laskelmieni mukaan en missään tapauksessa syö yli 2000 kaloria per päivä. Olen 163 cm, 60 kg ja tavoitepaino 52-54 kg.
Kommentit (49)
minäkin sanoisin että lopeta se fillarointi ja samoin punttien nostelu (ainakin jalkojen osalta) siis jos tuo on todellinen ongelma..? Mulla oli todella pulleat jalat omasta mielestäni kun pyöräilin kilpaa.. kun tulin raskaaksi niin ne pienenivät ja viimeistään imetyksen jälkeen reiteni olivat todella solakat! Kylläkin ilman niitä lihaksia!
Vaatteet ovat vain vaatteet.. Hyvä kun jaksat urheilla..
Itse olen 156 pitkä ja painoin 52kg kun tulin raskaaksi.. lopussa painoin huimat 71kg.. !! Ja kaikki lähti imetyksessä pois! En tiedä onko lohduttavaa vai ei.. ? Mutta Alussa lihoin ja lopussa tuli se turvotus ja raskausmyrkytys.. elämää ei voi liian tarkkaan suunnitella.. sen olen vasta nyt tajunnut. Onnea yritykseen ja toivottavasti pian tärppää!
olet tosi pieni ja timmi. nauttisit siitä. et voi oikeasti stressata nyt, mieti miten vaikeeta sulla tulee olemaan kymmenen vuoden päästä kun pakosta vähän olen repsahtanut.
On takuuvarmaa, ettet silloin mahdu ihaniin koon 34 vaatteisiisi. Muutenkin sinun olisi aika aikuistua. Ei aikuisen naisen elämäntehtävä ole olla kokoa 34!!!! Käytät kohtuuttoman paljon aikaa, vaivaa ja energiaa vain siihen, että mahtuisit muutamaan vaatteeseen. Katsopa niiden saumoja, voisiko niistä vähän päästää?
Ethän millään voi jatkaa tuollaista liikuntaohjelmaa lapsiperheen äitinä. Eikä ole mitään tarvettakaan. Tuohan vie kaiken vapaa-aikasi!
Paitsi että hullun lailla liikkuva ei ehkä tule raskaaksi.
Ja aattelen asian niin, että mitä laihempi olen raskaaksi tullessani, sen parempi, niin on sitten enemmän " varaa" lihoa kuin tämänpainoisena. :)
No, ei tuo liikunta nyt niin paljon aikaa vie... Osan lenkeistä teen sillä tavalla että juoksen töihin ja tulen sitten bussilla kotiin. Meiltä on kotoa töihin matkaa 1,5 h juosten. Salitreenit teen aina lounastauolla.
ap
Vai tarkoitettiinko tuolla kommentilla sitä hot yogaa? Siis ei kai kuitenkaan ikääntymistä ja siitä seuraavaa aineenvaihdunnan hidastumista ja energian kulutuksen pienenemistä? Toivottavasti ei näin. Hot yogaan vielä, ettei se todellakaan nosta sykettä/kuluta energiaa enemmän kuin normaalilämpötilassa joogaaminen, olen itsekin tehnyt opiskeluaikana aiheeseen liittyviä empiirisiä kokeita, edes steppaaminen 80 asteisessa saunassa ei nosta sykkeitä pakkaslämpötilaan verraten.
Vierailija:
Hot yogaan vielä, ettei se todellakaan nosta sykettä/kuluta energiaa enemmän kuin normaalilämpötilassa joogaaminen, olen itsekin tehnyt opiskeluaikana aiheeseen liittyviä empiirisiä kokeita, edes steppaaminen 80 asteisessa saunassa ei nosta sykkeitä pakkaslämpötilaan verraten.
mä itse suosin peiliä ja omaa fiilistä mittarina vaakaa enemmän. lihakset painaa enemmän kun läski. ja kun liikkuu,niin lihakset kehittyy.
se ei tarkoita sitä ettei laihdu...!
Sillä kun läski muuttuu lihakseksi, paino voi nousta -->lihas painaa enemmän kun läski. Eli kannattaa puntarin tuijotuksen sijasta mittailla senttejä:)
Olen ihan epätoivoinen! Olen koko kesän koittanut liikkua ja pysytellyt erossa alkoholista, jäätelöstä ja grillimakkarasta ym. epäterveellisestä ja olenkin vaan lihonut! :( Meillä ei ole kotona vaakaa, mutta salin vaaka näyttää että painan nyt 60 kg. ap
Jätä salitreeni kokonaan pois, ettet kasvata massaa (jos todella haluat vain tuijottaa kiloja). Ja ethän juo mitään urheilujuomia tai energiajuomia? 2000kcal on muuten kyllä aika paljon _laihduttajalle_
2000 kaloria on sun kokoselle paljon. Liikunta kuluttaa yllättävän vähän kaloreita ellei vedä hirveillä tehoilla. Monet naistenlehtien taulukot tyylin aerobic 1 tunti kuluttaa 500 kaloria on aivan puppua.
En tietenkään luota mihinkään naistenlehtien arvioihin.
Sanoin että syön ALLE 2000 kcal vrk. En osaa sanoa tarkkaan paljonko, mutta selvästi alle tuon 2000 kuitenkin. Homma on vaan siinä että kun liikun niin paljon, niin on pakko syödä, muuten en vaan jaksa.
mitä suotta laihdutat kun et edes ole läski? kai sitä nyt laihduttamisesta saa itselleen ongelman kun tekemällä tekee...nauttisit sinäkin elämästä, et sä toista kertaa tänne pallolle pääse.
Vielä vähän taustoja. Alun perin en siis ajatellut laihduttaa, vaan halusin pysyä silloisissa mitoissani. Luulin että kun kulutus ja syömäni kalorit on tasoissa, niin en liho enkä laihdu. Toisin kuitenkin kävi näköjään, eli reiteni ja vatsanseutuni ovat pullistuneet kesän aikana kovasta treenistä huolimatta. Toistan siis että en ole _laihduttaja_ vasta kuin nyt, olosuhteiden pakosta. Ottaa päähän... ap
Katoppas salityypien reisiä, nehän on monesti tosi jytyä kamaa.
Aamuisin täysjyväleipää pari palaa margariinin ja raejuuston+vähärasvaisten leikkeleiden kanssa. Päivän mittaan paljon hedelmiä, vihanneksia, marjoja, proteiineja rahkan, kalan ja kanan muodossa, sekä lisäksi hyviä rasvoja. Ns. huonja hiilareita ja sokeria välttelen kuin ruttoa, en ole niihin koskenut vuosiin! ap
t. Fysioterapeutti, lääketieteen opiskelija