Postiennakkokirje/Lunastettava lähetys-voiko olla huijaus?
En odota mitään lähetystä. Jos tuon lunastaa voiko tulla ongelmia?. Summa on 3.80 e.
Kommentit (11)
Jos ilmoituksessa ei lue lähettäjän tietoja niin huijaus on.
Kiitos. Ei siinä olekaan linkkiä mihin mennä vaan tuli ihan paperinen postin ilmoitus. Lähettäjää ei lue. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Ei siinä olekaan linkkiä mihin mennä vaan tuli ihan paperinen postin ilmoitus. Lähettäjää ei lue. Ap
menet sen kanssa sitten postiin ja kyselet sen paketin perään. sittenhän se selviää, ett kuka on lähettäjä
Jos se on myyntihuijaus. Kun haet lähetyksen sitoudut kestotilaamaan vaikka jotain vitamiineja ja tilausta ei saa millään peruttua.
Ehkä joku on lähettänyt sinulle kirjeen ilman postimerkkiä. Lapsena tuota tapaa käytettiin kiusaamiseen. Sitten kiusatun piti hakea kirje postista saakka itse ja maksaa merkin hinta ja vastineeksi sai kirjeen jossa luki jotain rumaa. Idea kai perustui ihmisen uteliaisuuteen luottamiseen. Tuskin sinäkään maltat olla menemättä katsomaan että mikä se on.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joku on lähettänyt sinulle kirjeen ilman postimerkkiä. Lapsena tuota tapaa käytettiin kiusaamiseen. Sitten kiusatun piti hakea kirje postista saakka itse ja maksaa merkin hinta ja vastineeksi sai kirjeen jossa luki jotain rumaa. Idea kai perustui ihmisen uteliaisuuteen luottamiseen. Tuskin sinäkään maltat olla menemättä katsomaan että mikä se on.
Tuohon hintaan ei voi olla, koska se on puuttuva postimaksu+3€. Joku on lähettänyt jotain vanhalla postimerkillä (mikä ei ole ikimerkki), jonka hinta on 80 senttiä liian vähän.
Tuon hintainen postiennakkokirje olisi hieman outo, kun postiennakkomaksu jo itsessään on tuota suurempi.
Olen saanut usean.Älä lunasta missään nimessä. Tai käy kysymässä kuka on lähettäjä. Ei ole tullut mitään aikoihin nyt kun en hakenut ongelmia.
Odotatko kirjettä? Siinä on voinut olla liian vähän postimerkkejä.
Minkähänlainen huijaus se voisi olla...? Voi hyvänen aika taas....
Mikä tämä oli? Mulle tuli just samanlainen 3.80 euron postiennakolla varustettu lähetys postiin. Että onko huijaus, kun en ole mitään tilannut ja unohtunut postimerkki maksaisi enemmän?
Voi olla. Älä lunasta, älä paina mitään linkkiä. Voivat murtautua nettipankkiin.