Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totta se on: Likaisia lapsia huippulikaisissa vaatteissa päiväkodeissa.

Vierailija
21.10.2008 |

Ajattelin näiden juttujen olevan pahasti liioiteltuja, kunnes lapsemme aloitti päiväkotiuransa. Lasta vietäessä ja hakiessa tulee joskus jäätyä hiukan pidemmäksi aikaa hoitajien kanssa keskustelemaan ja aina siihen paikalle pörähtää lialta haisevia pikku pilttejä, jotka eivät varmasti ihan heti ole pesuhuonetta nähneet. Eräällä tytöllä oli niin likaiset sukkahousut, että olisivat hoitajan mukaan pysyneet itsestään pystyssä. Vanhemmat eivät välitä, oli hoitajan vastaus ihmetykseeni; jatkuvista kehotuksista tuoda puhtaita vaihtovaatteita ei ole mitään hyötyä. Elämä on.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä ei ollutkaa kyse vaan eikö voi vaihtaa kuiviin kun kerran sellaiset mukana on!

t. Minä joka vastaan ja puolustan 45:sta

Vierailija
62/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen puserosta löytyvään kiisselitahraan. Liki 4-vuotiaalla pitäisi käyttää ruokalappua äidin pyynnöstä, ettei hänen tarvitsisi pestä niin usein pyykkiä. Ja samaan aikaan lapsen kaverit suureen ääneen ihmettelevät, miksi tuolla lapsella käytetään ruokalappua.

Ja ulkoilusta. Kun 21:tä lasta vahtii ulkona 2-3 aikuista, niin ymmärtänet sen, että joku lapsista ehtii toisinaan sukeltaa sinne lätäkköönkin. Jos olet sitä mieltä, että se on mahdotonta, tervetuloa toteamaan tilanne ihan itse paikan päälle.

t. se sama LTO

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sisälle tullaan. Suurimmalta osalta onneksi löytyy kunnon varavaatteet, mutta meidän päiväkodillakin on olemassa pieni varavaatevarasto niitä lapsia varten, joilta omia varavaatteita ei löydy.

t. LTO

Vierailija
64/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka sukkahousut oli aina just niin likaiset, että melkein itsestään pystyssä pysyi. Samoin muutkin sisävaatteet, mutta erityisesti nuo sukkikset. Aamulla hoitoon tullessa lapsella oli mukana eltaantunut maitopullo, joka HAISI ja kauas. Luultavasti sitä ei oltu pesty aikoihin.

No jonkin ajan kuluttua heistä tulikin lastensuojelun asiakkaita.

Vierailija
65/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen puserosta löytyvään kiisselitahraan. Liki 4-vuotiaalla pitäisi käyttää ruokalappua äidin pyynnöstä, ettei hänen tarvitsisi pestä niin usein pyykkiä. Ja samaan aikaan lapsen kaverit suureen ääneen ihmettelevät, miksi tuolla lapsella käytetään ruokalappua.

Ja ulkoilusta. Kun 21:tä lasta vahtii ulkona 2-3 aikuista, niin ymmärtänet sen, että joku lapsista ehtii toisinaan sukeltaa sinne lätäkköönkin. Jos olet sitä mieltä, että se on mahdotonta, tervetuloa toteamaan tilanne ihan itse paikan päälle.

t. se sama LTO

Kyllä mä poikani tunnen ja taatusti itse hyppää sinne lätäkköön. Mutta vois sen ainakin kuiviin vaatteisiin vaihtaa, kun mennään syömään. Ja toisekseen... Jos väliin yrittäis joku sitä estellä, kun varmaan jo tiedetään, että tämä poika sinne menee. Eikö se jo nolotakin, kun päivittäin selittelette mulle, että vähän kastui.... Ja mukaan työnnetään musta jätesäkillinen märkiä ja kuraisia vaatteita?

Vierailija
66/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittaa sekä siitä, että lapsella menee paljon vaihtovaatteita (=lapselle vaihdetaan kuivat vaatteet) ja siitä, että ei vaihdeta kuivia vaatteita.

Yritähän nyt päättää.

Vierailija
67/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän päiväkodissa on noin ammattitaidotonta henkilökuntaa, että kommentoivat jonkun lapsen kotioloja sivullisille?

Vierailija
68/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se toinen niitä 20:tä muuta.....

Kyllä mä poikani tunnen ja taatusti itse hyppää sinne lätäkköön. Mutta vois sen ainakin kuiviin vaatteisiin vaihtaa, kun mennään syömään. Ja toisekseen... Jos väliin yrittäis joku sitä estellä, kun varmaan jo tiedetään, että tämä poika sinne menee. Eikö se jo nolotakin, kun päivittäin selittelette mulle, että vähän kastui.... Ja mukaan työnnetään musta jätesäkillinen märkiä ja kuraisia vaatteita?

Vierailija
69/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kauhistelen jos meidän perheestäkin hoitajat puhuvat noin muille vanhemmille!

Vierailija
70/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän mä ihmettelen tässä, että kuinka hemmetin monet vaatteet sinne pitää viedä????

Esim. tänä aamuna pistin 4 vaihtopaitaa, kun eilen meni kahdet, joten ei enää paitoja ollut. Yleensä vaihdan itse vielä lähtiessämme ne kuivat vaatteet, kun kävellään liki 3 km. Eli niitä vaatteita vaihdetaan päivän mittaan, mutta usein on silti märät, kun tulen hakemaan. Ja kuivia on siis kaapissa.

valittaa sekä siitä, että lapsella menee paljon vaihtovaatteita (=lapselle vaihdetaan kuivat vaatteet) ja siitä, että ei vaihdeta kuivia vaatteita.

Yritähän nyt päättää.

Vierailija
71/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti mutta se lätäkköön hyppääminen käy salaman nopeesti.

Vierailija
72/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä toden totta saa vaihtovaatteita menemään. Kuuluu ikään, sanoisin.

Vierailija
73/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sit kait tosi siisti tai jotain, mutta sillä usein vaatteet tahrattomat kun haen hoidosta, välillä ollaan laitettu samat vaatteet seuraavana päivänä jos niissä ei siis tahran tahraa ole ollut.

Vierailija
74/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö itsekin nauttineet pienenä kun sai roiskuttaa kuralammikoissa ja sotkea. Kyllä meidän päiväkodissa ulkoillaan lähes joka säällä ja kuralammikoissa saa hyppiä jos on kuravaatteet.

Eikä tosiaankaan nolota kertoa että tuli sotkua, sehän on elämää. Enemmän harmittaa omien lasten päiväkodissa kun lapset ovat putipuhtaita haettaessakin. saaavtko ne tehdä mitään kivaa?

Vierailija
75/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne ulkovaatteet pitäisi joka päivä pestä =O . Ulkovaatteet kun sotkeentuvat joka päivä, ja eikös niistä mene se vedenpitävyys, jos niitä jatkuvasti koneessa pesee. Pojalla on kaksi ulkohaalaria ja niitä pesen tarpeen mukaan n. krta/kk. Sisävaatteet vaihdetaan puhtaisiin melkein päivittäin, ja puhtaat alusvaatteet vaihdetaan joka päivä. Suihkussa käydään joka toinen päivä, ja pikkupesut päivittäin. Ei ole haisevia tai likarantuja meidän tenavissa, enkä ole myöskään huomannut päiväkodissa epätavallisen likaisia lapsia.

Vierailija
76/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun haen lapseni hoidosta. Mites muuten ne sukkahousujen puhtaus/likaisuus todetaan, kun niiden päällä on toiset housut ja vielä ulkovaatteetkin

Onko vinkkiä minkälaisen perhetaustan omaavilla lapsilla näitä hajuhaittoja olisi? Olisiko ulkolaisen lapset potentiaalisia, heidän äiti on kyllä suomalainen ja mersulla ajavat.

Vierailija
77/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalkapohjistakin.....

Vierailija
78/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäammatillista keskustella toisista lapsista toisten vanhempien kanssa.

Vierailija
79/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajat on vain ihmisiä!

Mutta he on vaitiolovelvollisia ja se tarkoittaa sitä että toisten lapsista ja heidän perheistä ei juoruta!!

Tuosta vois antaa vaikka potkut hoitsulle! nÄin se on!

Vierailija
80/95 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja tehnyt virkavirheen!

Suosittelisin sinua tekemään valituksen ap. Noin ei hoitaja saa käyttäytyä, Tosiaankaan ei toisten lapsista ja heidän perheistä kerrota toisille vanhemmille! Vaitiolovelvollisuus koskee myös päiväkodin työntekijöitä, ei vain sairaaloita ja terveyskeskuksia, vanhainkoteja jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi