Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis mita? voiko kela vaatia (etta saan asumistukea ja yh-korotuksen) etta haemme avioeroa ja kaymme lastenvalvojalla sopimassa lasten tapaamisesta yms?

Vierailija
31.08.2007 |

itse elättelen vielä toiveita että jos tästä selvitäänkin kun saadaan asumuseron myötä hiukan etäisyyttä toisiimme ja aikaa miettiä asioita, voiko siis kela vaatia että haemme avioeroa? lapsilisän yh-korotuksen hakemiseksi pyytävät liitteeksi kopsua käräjäoikeudesta.

lastenvalvolvojalle emme myöskaan ajatelleet mennä, saamme sovittua lapsen asiat keskenämmekin.

jos kela vaatii ihmisiä hakemaan eroa että saa itselle kuuluvat etuudet niin on kyllä törkeää!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritättekö vaan kenotella etuuksilla. Monet ovat vaan eroavinaan jotta saisivat lisää rahaa yhteiskunnalta.

Vierailija
2/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan varmasti ymmärtänyt jotain ihan päin persettä. Ei Kela vaadi mitään muuta kuin papereita jos niitä tulee joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä nyt oikeasti ole niin tyhmä, että luulet saavasi jonkun yh-lisän jos et ole yh?

Vierailija:


itse elättelen vielä toiveita että jos tästä selvitäänkin kun saadaan asumuseron myötä hiukan etäisyyttä toisiimme ja aikaa miettiä asioita, voiko siis kela vaatia että haemme avioeroa? lapsilisän yh-korotuksen hakemiseksi pyytävät liitteeksi kopsua käräjäoikeudesta.

lastenvalvolvojalle emme myöskaan ajatelleet mennä, saamme sovittua lapsen asiat keskenämmekin.

jos kela vaatii ihmisiä hakemaan eroa että saa itselle kuuluvat etuudet niin on kyllä törkeää!

Vierailija
4/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain asumistukea heti kun muutimme erilleen, kun raksin sinne, että syy erillään asumiseen on välirikko. Kelan täti sanoi, että eivät rahoita sitä, jos ihmiset huvin vuoksi haluavat kokeilla erikseen asumista. Aika pian sitten hainkin eroa, että ei siinä varmaan montaa kk ollut ennen kuin oli esittää mustaa valkoisella.



Miksi ette voisi käydä jollain perheasiainsovittelijalla? Siellä tehty sopimus passaa kyllä kanssa kelaan.

Vierailija
5/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ethän sä ole yh jos ette ole eronneet. ietenkään et silloin myöskään saa mitään yh-korotksia tai vastaavia. EIkä Kelä todellakaan maksa yhdelle perheelle asumistukea moneen asuntoon. Jos te olette naimisissa, teidän pitää ihan itse maksaa ylimääräiset kämppänne. Voitte saada asumistukea YHTEEN asuntoon, jos olette siihen tarpeeksi köyhiä.

Eikä kela vaadi teitä eroamaan että saisitte itsellenne kuuluvat etuudet. Ne vaan eivät kuulu teille, kun ne kerran kuuluvat yksinhuoltajille.

Vierailija:


itse elättelen vielä toiveita että jos tästä selvitäänkin kun saadaan asumuseron myötä hiukan etäisyyttä toisiimme ja aikaa miettiä asioita, voiko siis kela vaatia että haemme avioeroa? lapsilisän yh-korotuksen hakemiseksi pyytävät liitteeksi kopsua käräjäoikeudesta.

lastenvalvolvojalle emme myöskaan ajatelleet mennä, saamme sovittua lapsen asiat keskenämmekin.

jos kela vaatii ihmisiä hakemaan eroa että saa itselle kuuluvat etuudet niin on kyllä törkeää!

Vierailija
6/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme ole vieläkään tehneet lastenvalvojalla emmekä kärjäoikeudessa sopimusta, vaikka mobnta vuotta olemme olleet erossa. ja kyllä yh-korotus tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yksinhuoltaja. Jos te miehen kanssa olette naimisissa niin kyllä te molemmat olette huoltajia, et ole mikään yksinhuoltaja vaikka asuisitte erossa kun kerran olette naimisissa. Voi hyvät ihmiset mitä te ajattelette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluko sellaisille perheille sitten yh-korotus?



Ei kela voi tietää mistä on kyse, jos ei ole mitään tositteita. Virkailija vain antoi sinulle vinkkejä, millä tositteilla voit tilanteenne todistaa.



Ja se mitä kelassa vaaditaan riippuu muutenkin ihan täysin virkailijasta. Kyllä meille ainakin on parikin kertaa sanottu ensin toista, ja sitten kun mennään paprujen kanssa, niin taas vaaditaankin muuta. Kannattaa aina ottaa nimet ylös, kuka sanoo mitäkin. Pätee tietysti muihinkin asioihin kuin kelaan, mutta nimenomaan siellä tuntuu olevan linjauksista ja vaatimuksista erityisen monia versioita liikkeellä samanaikaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi