Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunulkoinen raskaus, onko teillä solumyrkkyhoito onnistunut?

Vierailija
24.08.2007 |

Sain tänään sitä metotreksaattia, toivon kovasti että auttais...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kohdunulkoinenraskaus joka leikattiin. Menin ultraan viikolla 8 vuodon vuoksi ja ottivat sisään. Seuraavana päivänä leikattiin ja viikon päästä verikokeissa hcg nousussa ja sitä seurailtiin. muutaman viikon päästä oli jotain 1000 luokkaa ja sain solumyrkkyä 65mg (sitä annetaan kuulemma painon mukaan). Oli todella huono olo ja sain vahvoja kipulääkkeitä. Vähitellen hcg alkoi laskemaan. Seurantaa taisi olla noin kuukausi. Sitten aloin ihmetellä miksei menkkoja tule ollenkaan - olin uudelleen raskaana mutta tällä kertaa se alkio koisailee öitään pinniksessä että raskaus sujui hyvin :)

Vierailija
2/10 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuihtuisi pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain metotreksaattia reilu puoli vuotta sitten kohdunulkoiseen. Minulla se yksi annos tehosi, olen ymmärtänyt että aika usein yksi annos riittää. Riippuu kai hiukan siitä millä tasolla hcg eli istukkahormoni oli ennen lääkkeen antamista. Itselläni hcg pyöri vain jossain 300 tienoilla, eli oli aika alhainen.

Itse en saanut metotreksaatista kovinkaan pahoja sivuvaikutuksia, noin 12 tuntia pistoksen jälkeen oli hiukan krapulainen olo, mutta ei sen pahempaa.

Voimia sinulle oikein kovasti.

Vierailija
4/10 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan pelottaa ettei auta. Hcg 225. Mutta nousujohteinen. Toivon että auttais....

Onko ku:n aikaisessa vuodossa jotain kudospaloja, niin kuin jotain kalvoa?

Vierailija
5/10 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ku-vuoto alkoi 3 kun kuukautiset oli 3 pv myöhässä, aluksi (ehkä ekan viikon) vuoto oli tosi niukkaa ja tummanruskeaa, sen jälkeen muuttuui runsaammaksi. Mä vuosin yhteensä tasan 30 päivää, ja kyllä siinä vuodossa oli kaikenlaisia krämmäleitä, niin kun kyllä joskus kuukautisvuodossakin. Mutta se on hirveän yksillöllistä tuo vuoto. Mulle suositeltiin että en käyttäisi tamponeja tai kuukuppia sen ku-vuodon aikana.

Toivotaan että metotreksaatti tehoaa, se on kyllä parempi vaihtoehto kun leikkaus.

Saanko kysyä että tiedätkö mikä sulla voisi olla syynä ku:hun? Mulle selvisi verikokeen avulla muutama kk ku:n jälkeen että olen joskus sairastanut klamydian, en siis todellakaan sitä tiennyt. Se on kai tehnyt kiinnikkeitä munajohtimiin.

t: se joka sai metotreksaattia reilu puoli vuotta sitten

Vierailija
6/10 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait sitä tutkitaan sitten. Voihan se olla että minullakin on joku/on ollut joku tulehdus josta jäänyt kiinnikkeitä. Takana kuitenkin kaksi onnistunutta raskautta.

Oliko sinulla kovia kipuja ennen kun sait lääkettä?

Vierailija
7/10 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vuodon takia hakeuduin lääkäriin. Kyllä alavatsalla tuntui sellaista pientä painon tunnetta, joka säteili yläreisiin, mutta ajattelin että se kuuluu alkuraskauteen (ku oli eka raskauteni). Ku ei missään vaiheessa aiheuttanut minulle mitään kipuja, kivut tulivat vasta vähän myöhemmin, ehkä kuukausi ku:n jälkeen, ja johtuivat siis kiinnikkeistä. Vastaavia kipuja minulla oli jo ennen ku:ta, lähinnä ovulaation aikaan, mutta ku:n jälkeen kivut pahenivat. Nyt olen raskaana rv 24 ja kaikki kivut ovat hävinneet, toivottavasti eivät tule ikinä takaisin. Lääkärien mukaan kiinnikekivut mitä minulla oli ovat aika harvinaisia.

Jaksamista!

t: se sama edelleen

Vierailija
8/10 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään raskausoireita ja sterilisaatio on tehty viisi vuotta sitten. Kai se pitää raskaustesti tehdä, huoh. Moralisteille tiedoksi, abortti on ainoa vaihtoehto. Neljä lasta ja ikää neljäkymmentä.

Vierailija
9/10 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatiosta huolimatta on paljon raskaustapauksia.

Vierailija
10/10 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut yltyivät niin kovaksi, että jouduin ambulanssilla sairaalaan, jossa ku paikannettiin ultralla ja sain solumyrkkyä (samaa ainetta, mutta annosta en muista).

Seuraavana aamuna heräsin ja ehdin juuri ja juuri oksentamaan -ja sitä jatkuikin sitten ihan koko päivän, kunnes piti lähteä lentokentälle :-(

Kivut helpottivat pariksi päiväksi, mutta palasivat sitten taas, kunnes jälleen kerran vietiin pikapikaa sairaalaan, missä minut leikattiin. Valitettavasti vain liian myöhään, sillä olin ehtinyt vuotamaan lähe 2 l verta vatsaonteloon munatorven " räjähdettyä" , eli ku oli päässyt kasvamaan tosi suureksi ja tuhosi siis torvenkin, joka jouduttiin poistamaan.

Minunkaan ku:n syytä ei ole saatu selvitettyä. Klamydiaa ei ole ollut, mutta voi olla, että ekasta sektiosta jäi kiinnikkeitä, sillä toinenkin munatorveni on tukossa - tämä tutkittiin myöhemmin hedelmöityshoitoja aloittaessamme Naistenkilinikalla.

Tsemppia ja hyvää vointia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan